Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Du ger inte direkt det intrycket. Snarast väntar jag på att Du skall få ett utbrott över det fruktansvärda i att vikingatidens kvinnor varken fick subventionerade dambindor eller gratis biocheckar.
Nu har du helt gått från det vi debatterade, på ditt sedvanliga helt ohederliga sätt, är du nöjd? att du än en gång ignorerar att följa den röda tråden och allmän debattheder?
Citat:
Alla startade företag i betydligt lägre grad förr i världen. Det sammanhängde till stor del dels med att de ekonomiska möjligheterna var betydligt sämre och dels med att det inte rådde näringsfrihet i Sverige förrän 1864. Om vi nu antar att skillnaderna inte består i några tydliga biologiska skillnader, så finns det inte så många andra alternativ än intresse. Vari intresse består kan man fundera över, men möjligen har det med könsrelaterade psykologiska dispositioner att göra.
JO det finns det, som sagt!
är du 100% omsorgsansvarig för barn så kan du inte jobba 100% med ett företag. Som företagare är du också utanför de ekonomiska skyddssystemen på ett helt annat sätt än om du är anställd, vilket människor med ansvar för barn inte kan ta risken med på samma sätt.
Nu har jag skrivit detta 30 ggr. ungefär, låt mig gissa du kommer fortsätta bara ignorera.
Citat:
Allt är inte mätbart på det sättet. Jag har gjort tämligen stora insatser och undervisat barn i allehanda färdigheter, som jag hoppas skall vara till långsiktig nytta. Vad gäller VAB totalt sett, har säkerligen min fru tagit ut lejonparten av denna, men efter egen önskan. Vi har också litet olika sorters yrken.
Frågan gäller inte dig Uven, är inte du och DITT beteende som mäts här, Utan MÄN SOM GRUPP! Fattar du skillnaden mellan 3,5 miljoner mäns samlade beteende och ditt?
Citat:
Trots detta är alltså skilsmässotalen höga, barnafödandet lågt och tacksamheten mot svenska män obefintlig. Jag tvivlar ibland på om jag skall rekommendera äktenskap för nästa generation - det är ett högt risktagande.
Varför ska kvinnor vara tacksamma mot könet man, när män som grupp fortsätter att inte bete sig jämställt?
eller för den delen vara tacksamma för de män som är jämställda? De beter sig ju bara som en människa ska göra, tar sitt ansvar.
Män borde vara jävligt tacksamma mot kvinnor, som gör det obetalda arbetet ÅT dem.
men? tycker du det verkar som snubbarna på flashback ex. är det?
Citat:
Delvis är nativiteten säkert konjunkturell, men det är förstås skillnad på om kvinnor väljer att föda fem barn istället för sex, respektive att föda noll barn istället för ett, alldeles oavsett orsakerna.
?
Citat:
Det tycker jag inte att vi skall, men vid någon punkt bör vi överväga om vi inte bara skulle strunta i Er och slippa allt gnäll och alla klagomål. Ju mer jämställdhet - ju mera skäll får vi. Det finns en bortre gräns.
Fast det tycker du ju. Du vill återinföra abortförbud, kombinerat med att risken med 18 års tvångsomsorgsarbete ENKOM ska påtvingas kvinnan. DET är förtryck om något.
Varför ska kvinnor inte gnälla? När det som sagt fortsatt råder ojämställdhet? Fortsatt existerar så mycket sexuelt våld? trakasserande m.m.?
Tycker du seriöst att kvinnor ska vara tacksamma för att utsättas för skit av män?