Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-29, 11:31
Nödmat i bil 💀💀💀💀
Citera
2024-01-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Men vad ska man ha för något? Det jag tycker kan vara lite trixigt är att det ska vara något som fixar både frysning och hög temperatur. Det ska ju kunna ligga i bilen tills det behövs, och ibland är det vinter med under -20, och ibland är det sommar med gassande sol.
Hårda karameller. I värsta fall får du bryta loss bit efter bit. Kanske rent socker eller fruktsocker?

Nötter som flera föreslagit är super, blanda med russin i små påsar.
Citera
2024-01-29, 11:45
Medlem
De flesta nya bilar idag har kylt handskfack. Släng dit lite ölkorv och bytt ut med jämna mellanrum
Citera
2024-01-29, 11:46
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
De flesta nya bilar idag har kylt handskfack. Släng dit lite ölkorv och bytt ut med jämna mellanrum
Det visste jag inte. Har dock inte en ny bil.

Ölkorv hade jag gärna haft. Känner mig dock lite skeptisk till sådan om den utsatts för bastuvärme i flera månader.
Citera
2024-01-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Det är väl knappast kylt om bilen står parkerad.
Citera
2024-01-29, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är väl knappast kylt om bilen står parkerad.

Nej, men handskfacket är ju isolerat och ölkorv håller ju i rumstemperatur och även en bra bit däröver. Oavsett om bilen är parkerad i gasande sol så blir det inte så varmt i handskfacket pågrund av isoleringen.
Citera
2024-01-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ja? Har du läst vad det är jag frågar om? Det jag frågade om var vilken form av nödmat som är bra att ha i bilen. Varma kläder stod redan i trådstarten att jag har. Vatten har jag också. Har lagt till det i trådstarten.

Ja, då har jag väl inte något att tillägga. Jag är inte någon stor fan av att preppa genom att köpa på sig sånt som man inte kommer använda, tycker det är bättre att bereda sig på att klara sig med det man ändå har.
Citera
2024-01-29, 12:19
Medlem
bellusorcas avatar
Du ska ha fem burkar med bullens korv på burk i bilen.
Citera
2024-01-29, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Nötter, chips, solrosfrön, chips, torkad frukt, det håller länge och tål både värme och kyla och är dessutom gott!
Nötter och chips blir snabbt härsket i sommarvärmen pga hög fetthalt.

Torkad frukt är bra, sesamkakor, persikor på burk (innehåller drickbar vätska) viss godis samt honung.

Hög salthalt och hög sockerhalt är generellt bra konserveringsmedel.
Citera
2024-01-29, 12:24
Medlem
Släng in en dygnsranson av samma typ som försvaret använder. Tre separata påsar; frukost, lunch och middag. Varje enskild påse innehåller allt du behöver för resp måltid, inkl en godisbit, våtservett, tuggummi, kaffe vattenreningstablett mm. Det suveräna är att varmrätterna även har en värmekudde som man aktiverar själv.

Varmrätterna är tillräckligt goda för att vara ett helt ok alternativ även när det inte är nöd, om man har bråttom och vill äta när man kör eller om man vill stanna spontan vid någon naturskön plats och fika.

Vet inte hur dom säljs civilt men företaget heter "real" och har försäljning även till allmänheten.
Citera
2024-01-29, 12:25
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kubb är suveränt att ha med sig på långresor eller när man vet att det kan bli oplanerade stopp. Och någonting att dricka.
Typ två liter svart verkstadskaffe per kubb men gott är det!
Citera
2024-01-29, 12:30
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kubb är suveränt att ha med sig på långresor eller när man vet att det kan bli oplanerade stopp. Och någonting att dricka.
Tänker du på spelet kubb eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in