Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Bökigt som satan, och jag vill inte riskera att spritköket välter för att man behöver bromsa tvärt.
Dessutom har jag flera gånger sagt i tråden att det här inte är primärt för överlevnad, utan mer bara för att få i sig lite näring så inte humöret börjar svaja.
Använd spritkök i bilen medan du kör om du känner för det. Jag skulle inte göra det om det inte vore absolut nödvändigt. Men posta gärna en video där du visar hur du tar fram spritköket, tänder det, sätter på en kastrull, häller i vatten och pasta, låter det koka, hanterar de tillbehören du nämnde och sedan äter upp det hela. Allt medan du kör.
Om du nu är så orolig för det så välj gas istället men det är sämre för överlevnadssyfte. Bromsa tvärt? Det du beskriver är att vara fast i en kö, sen ändrar du det till en kö som rör på sig väldigt långsamt och nu ska du tydligen åka runt i full fart med tvära inbromsningar?
Du kan använda ett kök som t.ex en Jetboil(fast boil), allt du gör är att ta fram den, hälla i vatten och pasta, drar igång brännaren tills det kokar, sen stänger du av brännaren och väntar ett par minuter, klarar man av att äta en mcdonalds frukost medan man kör så klarar man det också...
Jag skulle utan problem kunna göra det, även i din unika stillastående kö som rör sig i höga och låga farter med inbromsningar. Enda problemet är väl om man har sakerna för långt ifrån sig, men tror inte jag kommer hamna i ditt scenario där man både sitter fast och rör sig hastigt samtidigt så att det blir omöjligt att plocka fram saker.
Om ditt scenario är att hålla blodsockret uppe under ett dygn i bilen så räcker det med en flaska vatten och en godispåse i handskfacket.