Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-24, 23:07
Medlem
nickeh84s avatar
Har märkt att trolltrådar ökat som bara den. Riktigt pisstråkigt för man misstänker nuförtiden att det mesta är bara påhitt.

Tror ni att podden Flashback Forever som är rankad som 6:e största podden i Sverige kan ha gjort inverkan på detta? Dvs att folk är så kåta på att just deras tråd ska få bli nämnd i den podden att de hittar på de mest galna grejerna som de bara kan komma på. Sett massvis med konton vars enda grej är att skapa massvis helt osannolika trådar och sjuka historier. Verkar inte som dessa konton blir avstängda heller, trots att det är uppenbart.

Flashback har blivit mainstream känns det som och njuter av att vara i offentligheten.
Citera
2024-01-24, 23:36
Medlem
laughingducks avatar
Av ren å skär nyfikenhet
Går det i efterhand få reda på om ens tråd nämnts där …
Citera
2024-01-25, 00:19
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Av ren å skär nyfikenhet
Går det i efterhand få reda på om ens tråd nämnts där …
En sökning här gav i alla faal inget resultat på dig, eller mig.
https://www.flashback.org/sok/?so=we...t=3117965&sp=1
Citera
2024-01-25, 01:52
Medlem
-Andreas-s avatar
Njae.
Är väl mer att vi får tack anv 'rotebro-conny' för inlägg som är rakt på sak, har sina ihärdiga ståndpunkter (om exempelvis akademiker), utan att man vet om snubben menar allvar, är arg på riktigt eller endast daskar till andra skribenter med ironi o sarkasm.
Så där propert vältalig o aldrig ett stavfel eller bristfällig lingvistik. För att podden existerar, egentligen.
Citera
2024-01-25, 02:12
Medlem
boll-svantes avatar
Är väl inget problem, om man tror att det är en trolltråd väljer man att antingen köpa tråden som ett hypotetiskt scenario om man vill diskutera, och om man inte är intresserad av den potentiellt hypotetiska tråden så går man och gör något annat.
Citera
2024-01-26, 18:35
Medlem
VillageOblivias avatar
Nu tror jag att många av Flashbacks "legendariska" gamla trådar till stor del var trolltrådar de också, bara med skillnaden att man startade dem för att få uppmärksamhet på forumet i sig och inte i Flashback Forever. Men det är klart att ökad uppmärksamhet leder till en tillströmning av användare, vilket i sin tur leder till mer skitpostande.
Citera
2024-01-26, 23:06
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Skitsnack. Folk har alltid hållit på att skapa trolltrådar. Det finns ingen jätteökning av den biten. Snarare så vill jag påstå att där var mer sånt förr. Moderatorerna ser igenom sånt ganska omgående
Citera
2024-01-29, 10:01
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Skitsnack. Folk har alltid hållit på att skapa trolltrådar.

Jag upplever absolut att det blivit vanligare, och att många hoppas på att få komma med i den där podden. Till skillnad från traditionella trollningar så är de inte skrivna för att provocera, utan för att underhålla och skapa flabb. En traditionell trollning är någon som försöker imitera en galen person. En sådan här ny-trollning är en imitation av en person som imiterar en galen person, skriven i hopp om att komma in på troll-topplistan.
Som jag skrev i någon annan tråd, så har svenne banan hittat till Flashback, och då ska det TÄVLAS. Flest svar, mest ära och berömmelse. Det här handlar om människor som inte är intresserade av diskussion, som tar upp all plats i rummet utan att bidra ett skit.

För övrigt har jag blivit citerad i Flashback Forever. Två gånger om jag inte är felunderrättad! Detta utan att ha gjort en enda trollning någonsin.
Citera
2024-01-30, 07:19
Medlem
enlevandemans avatar
Klart att ju populärare ett forum blir, desto mer trolltrådar. Vissa är ju riktigt fyndiga. T. ex. Sno renar. De dåliga brukar ju oftast korgas så det är ju egentligen inget problem än så länge.
Citera
2024-01-31, 00:46
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Klart att ju populärare ett forum blir, desto mer trolltrådar. Vissa är ju riktigt fyndiga. T. ex. Sno renar. De dåliga brukar ju oftast korgas så det är ju egentligen inget problem än så länge.

Bra exempel. Trolltrådar är ju inte bara av ondo; vissa är faktiskt riktigt roliga och ett reellt bidrag till forumet. Vissa som ett intressant ämne att debattera rent filosofiskt, andra som komisk läsglädje.

Sedan finns det ju rena skittrådar startade av 15-åringar som ingen blir gladare av... men dessa trådar har ju funnits (och papperskorgats) så länge Flashback har existerat, så här tycker jag inte att man kan lasta Flashback Forever-tjejerna i någon större utsträckning.
Citera
2024-02-04, 18:45
Medlem
brianmolkos avatar
Har gammal hårdrockares trådar tagits upp i podden ?
Citera
2024-02-05, 00:34
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har gammal hårdrockares trådar tagits upp i podden ?

Jag har ingen aning, jag följer inte den. Men hör efter i tråden som handlar om den. De som läser och postar där har garanterat koll på det.

(FB) Flashback Forever - pod om Flashback Forum
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in