Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-15, 01:00
  #4873
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Scannade av marknaden lite här om dagen för att kolla utbudet som finns nu för tiden, mest av nyfikenhet.
Blev lite förvånad över att ingen online shop sålde större smällare likt Cobra 6 eller liknande längre. Inte för att det spelar någon roll då jag mer är intresserad av shells och fina tårtor nu för tiden, men reagerade på att det verkar ha stramats åt så pass mycket.

Någon som känner till bakgrunden?
Har EU klivit in med hårdhandskarna och reglerat marknaden nu?
Jag fattade att det inte skulle vara som "gamla goda" bombashop tiden, men förväntade mig inte riktigt detta.

Jag läste häromdagen att Nederländerna till exempel inte ens får ha smällare längre. Verkade inte heller som att dom ens får ha enskottare, raketer, romerska ljus eller pjäser i kategori F3 eller högre.. Satt en från Nederländerna och suktade i kommentarerna efter våra svenska produkter på ett YouTube-klipp som egentligen inte ens var några värstinggrejor. Det säger en hel del om läget som råder i Europa just nu. Shit alltså, för typ 10 år sedan var ju Nederländerna helt galet. Man kollade såna där nyårskompileringar och det var 200-grams flashladdningar dit och sextumsbomber hit. Det fanns liksom ingen hejd. Nu får dom inte ens skjuta en liten airbomb. Ja.. Några få år till ger jag det sedan försvinner allt sånt här kul från den svenska marknaden också..

Som du säger så är det inte mycket ute på såna sidor längre. Det är oftast sidor som säljer från andra länder som inte riktigt har samma stränga lagar. Inte än, men det kommer nog att bli ändring på det lilla som finns kvar också. Går att hitta lite F4, P1 etc men det är ju långt ifrån dom brutala saker man kunde se förr och man får nog säga att CE-märkningen och olika nya EU-lagar tagit bort mycket av det roliga också. Kan ändå förstå regleringen på sätt och vis. Det är inte meningen att folk ska kunna klicka hem titanbomber med högt flashinnehåll som att det vore Linas Matkasse. Används det fel kan det bli otrolig förödelse

Tullen har stenkoll på vad ni pysslar med. Dom vet exakt vad dom ska plocka och ni kommer få påföljder. Skaffa utbildning, förvaringstillstånd och och köp sakerna på laglig väg istället

Bäst vore såklart om man bara tillät små smällare igen. Det verkar vara ett omlopp av hemmameck och olagliga försäljningar av Guds nåde numera. Man kan se åttaåringar med rätt så rejäla doningar hemma i sina pojkrum. Det är bara en tidsfråga innan dom smäller händerna av sig för att någon råkat ta quickmatch istället för standardvisco och tänt medans dom höll pjäsen i handen.. Så var det verkligen inte back in the days, men då nöjde man ju sig med en fet airbomb från Krevad, ett härligt kinaskott eller bara så enkelt som en ryssare. Det räckte liksom. Nu är det rena vilda västern. Sen häpnar man när man ser vad det är för jävla flash dom tillverkar också. Perkloraterna har ju försvunnit så det är ibland ostabila jävla satser man pular med också. Usch! Nä, det är faktiskt skrämmande utveckling på många sätt..
Citera
2024-01-15, 11:45
  #4874
Medlem
Tänkte göra en flashpowder bomb isch 500g i den. Nu frågan är ska jag göra flash själv eller ska jag beställa skit mycket polska smällare och ta flashet från dom istället. Vad tror ni är bäst?
Citera
2024-01-15, 12:45
  #4875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfskran
Tänkte göra en flashpowder bomb isch 500g i den. Nu frågan är ska jag göra flash själv eller ska jag beställa skit mycket polska smällare och ta flashet från dom istället. Vad tror ni är bäst?
Läs inlägget ovanför ditt..
Nä det är en väldigt dålig idé, du sätter inte bara dig själv i fara när man inte vet hur man ska hantera det på ett säkert sätt.
Citera
2024-01-15, 13:12
  #4876
Medlem
Jo förvaring är ett problem. Vad skulle du säga är det säkraste sättet att förvara den mängden flash?
Citera
2024-01-15, 15:28
  #4877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopG
Vet nån ifall de går och beställa bangers från pyromaniax, typ dumbum
Nej bror ultrasstore det är dom man köper av!
Citera
2024-01-15, 18:22
  #4878
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfskran
Jo förvaring är ett problem. Vad skulle du säga är det säkraste sättet att förvara den mängden flash?
Uppdelat i separata mindre paket, på olika ställen.
Citera
2024-01-22, 11:26
  #4879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Uppdelat i separata mindre paket, på olika ställen.
Gjorde en 25g smällare, den blev fan riktigt trevlig.
Citera
2024-01-26, 21:32
  #4880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfskran
Nej bror ultrasstore det är dom man köper av!


Dom skickar ej till Sverige längre
Citera
2024-01-31, 20:08
  #4881
Medlem
Den sida jag kan gröna är PyroManiax.
Fast som många säger, Tullen har blivit strängare verkar det som, mitt paket kom fram iallafall men jag kan inte garantera att det gör detsamma för andra.
Citera
2024-02-05, 19:11
  #4882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Journalistidioterna vet som vanligt inget om det de skriver om. Krysantemum är bara namnet på hur det ser ut när bomben kreverar. En dahlia av den kalibern är lika olaglig utan tillstånd. Och det är definitivt en kombination av knarket och att han förmodas ha kunnat använda bomberna i helt annat syfte än vad de är gjorda för, eventuellt plus tidigare domar. Även om Sverige är ett patetiskt idiotland får man inte ett sådant straff bara för innehav av fem konstbomber.

Snuten hittade runt 20 Kilo i Krysantemum bomber/Shells hem hos mig då, vad blir det för straff tror ni??
Citera
2024-02-07, 00:20
  #4883
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Didrickwalle
Snuten hittade runt 20 Kilo i Krysantemum bomber/Shells hem hos mig då, vad blir det för straff tror ni??

Varför ska du köpa 20 kilo shells utan cert och tillstånd i dessa tider? Det är ju bara dumt?
Citera
2024-02-07, 13:19
  #4884
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Varför ska du köpa 20 kilo shells utan cert och tillstånd i dessa tider? Det är ju bara dumt?

Sluta att vara en moraliserande fjant. Det är precis sådana som du som bara accepterar allt som gör att staten bara kan begå värre och värre övergrepp på våra rättigheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback