Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-14, 18:51
Medlem
Jag gjorde slut med mitt ex dagen innan nyår eftersom att hon hade ett ganska kraftigt cannabismissbruk, jag har själv haft drogproblem så jag ville ta avstånd till henne pga detta. Efter några dagar bestämde vi oss för att träffas och prata, jag kommer hem till henne och vi pratar om hur det har känts att vara utan varandra osv. Det slutar med att vi bestämmer oss för att se om vi kan jobba oss igenom detta, hon lovar att hon ska sluta röka (för typ 10:e gången), att hon ska ta tag i sitt liv, tänka mer på sitt mående och allt sånt där. Det sista som hände den kvällen var att vi låg, något vi sa att vi inte skulle göra, men dragningskraften emellan oss var bara för stark. Efter det bestämmer vi oss för att träffas senare i veckan och prata om hur vi ska gå till väga med våran "relation".

Vi träffas återigen hemma hos henne för att prata om hur vi ska gå framåt i den här relationen. Hon har skrivit ner en massa punkter, typ "vi ska gå på mer dejter" eller "du måste ta mer ansvar när du har fel i en diskussion", vanliga grejer alltså. Den sista punkten som hon har är att hon låg med en annan kille på nyårsafton, knappa 24h efter att jag och hon hade gjort slut. Jag minns fortfarande precis hur jag kände när hon yttrade dom orden, jag trodde nästan att jag skulle dö. Dem två nästkommande timmarna spenderade jag på golvet i hennes lägenhet gråtandes och fullt panikslagen. Jag ville fara därifrån men hon bad mig bara att stanna för att jag "inte skulle göra något dumt". Hon gömmer mina bilnycklar och skor så att jag måste sova över där. Jag känner att jag inte kan sova med henne, så efter att hon somnade letade jag rätt på mina grejer och stack därifrån.

Efter den här händelsen ville jag inte prata med henne på några dagar. Jag tänkte väldigt mycket och insåg att jag inte ville vara tillsammans med henne efter att hon legat med en annan kille. Jag skriver detta till henne och säger att jag ska fara hem till henne och lämna hennes lägenhets nyckel. På vägen till henne får jag sms som "jag hatar dig", "du är en svag människa" och "ska du låta honom komma emellan oss?". När jag väl kommer fram till hennes lägenhet väntar hon i trapphuset och ber mig att prata en sista gång så att vi ska får ett "riktigt avslut". Jag säger okej och vi sätter oss i min bil. I ungefär 40 minuter sitter hon och bönar och ber mig att inte göra slut, att hon "gör vad som helst" för att det ska fungera mellan oss. I det här läget tycker jag så otroligt synd om henne, den människan jag älskar är helt förstörd på grund av mig. Jag går med på att vi kan försöka, men att jag inte lovar henne att det blir något alls eftersom det här har gjort mig helt och hållet förkrossad.

Fast forward typ en vecka, vi har setts som vanligt några gånger och det känns varken bra eller dåligt mellan oss, då skriver hon till mig helt från ingenstans "jag vill ha en paus". Detta kommer lite som en chock för mig eftersom att hon knappt en vecka tidigare hade bönat och bett mig att inte lämna henne. Jag förstod ganska snabbt att detta handlade om hennes cannabismissbruk, hon ville röka utan att jag skulle kunna säga något om det. Hon hade även varit väldigt deppig under denna period och sagt saker som "jag hoppas att jag krockar med bilen när jag far till jobbet" osv. Jag bestämde mig för att berätta om hela den här situationen för hennes mamma, som då tvingade henne att lägga in sig själv på psyket och få behandling. Efter den händelsen bestämde jag mig för att det inte fanns något kvar att rädda mellan oss och jag bröt kontakten.

Nu, en månad senare, har jag fortfarande inte kunnat släppa henne. Hon är i mitt huvud, varje sekund av varje dag. Jag ser henne överallt, inte bokstavligen, men allt påminner om henne. Jag gråter fortfarande nästan varje dag och saknar henne så enormt mycket.

Jag bestämmer mig en dag för att höra av mig, för att antingen får ett nej och kanske kunna gå vidare, eller ses igen och prata. Hon lägger till mig igen och vi börjar skriva. Hon säger att hon har delade känslor som jag, att hon inte kan släppa mig och att hon tänker mycket på mig med. Det finns en catch, hon säger också att hon träffar en ny kille, men hon går med på att träffa mig och prata för att få ett sista avslut en gång för alla.

Vi träffas samma kväll på ett café och börjar prata om allt möjligt random till en början och det kändes så sjukt naturligt att sitta där och prata med henne, precis som förr. Det kändes inte ens som att vi hade varit utan varandra. Konversationen börjar ta en mer seriös ton och vi pratar om hur vi känner för varandra. Hon säger att hon vill träffa mig fler gånger och se om känslorna hon har för mig är genuina eller bara saknad, jag instämmer på det förslaget. Hon säger även att killen hon träffar är mer av ett "rebound" och ingen som hon vill bli tsm med och även har sagt till den här killen att hon inte vill ha en relation med honom. På något vänster kommer vi in på temat sex. Hon säger att den enda gången hon har kommit sen vi gjorde slut var när hon kollade på en sexvideo som jag och hon hade gjort tillsammans. Det gjorde mig sjukt påtänd och vi bestämde oss för att fara hem till henne och ligga. Vi hade helt sinnessjukt bra sex och vi båda grät i varandras armar efteråt.

Nu har vi setts kanske 2-3 gånger efter detta och sovit över tillsammans, haft sex och bara umgåtts som vänner. Hon säger att hon inte vet vad hon känner för mig eller den andra killen hon träffar. Jag har ingen aning vad jag borde göra i den här situationen. Kan man få det att fungera igen efter att man har gjort slut? Eller borde jag bara lägga allt det här bakom mig och gå vidare? Jag känner mig inte jätte taggad på att vara inblandad i ett triangeldrama, men jag kan samtidigt inte vara utan henne. Tacksam för tips
Citera
2024-02-14, 18:57
Medlem
Dulces avatar
Nu har jag inte läst allt men jag bad Ai om en kort sammanfattning, och tänkte ge svar på den, jag utgår ifrån att Ais sammanfattning är korrekt ''Sammanfattningsvis har personen gjort slut med sin ex-partner på grund av hennes cannabismissbruk och att hon låg med en annan kille strax efter att de hade gjort slut. Trots initiala försök att försöka lösa problemen återuppstår osäkerhet och förvirring. Exet visar en blandad signal genom att vilja ha en paus samtidigt som hon träffar en ny kille, men även visar känslor för personen. Efter att de återförenats har de haft sex och umgåtts som vänner, men båda är osäkra på vad de egentligen känner. Personens dilemma är om de ska försöka igen eller gå vidare. Trots att de känner starkt för exet är de osäkra på att vara inblandade i en komplicerad situation.''

Om du gjort slut ifrån början pga hennes missbruk så tycker jag du gjorde rätt till de. Samt att hon även legat med andra. Jag tycker du ska gå vidare ifrån detta som låter destruktivt. Att vara vänner med en sånhär person bedömer du själv men inget jag skulle rekommendera.
Citera
2024-02-14, 19:23
Medlem
SmegmaFris avatar
Så summa summarum, din tjej är ett knarkarluder som tröstar sig med andra kukar så fort tillfälle ges.
Låter inte som något att bygga en framtid med, men jag är förmodligen äldre än dig också.
Citera
2024-02-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Nu har jag inte läst allt men jag bad Ai om en kort sammanfattning, och tänkte ge svar på den, jag utgår ifrån att Ais sammanfattning är korrekt ''Sammanfattningsvis har personen gjort slut med sin ex-partner på grund av hennes cannabismissbruk och att hon låg med en annan kille strax efter att de hade gjort slut. Trots initiala försök att försöka lösa problemen återuppstår osäkerhet och förvirring. Exet visar en blandad signal genom att vilja ha en paus samtidigt som hon träffar en ny kille, men även visar känslor för personen. Efter att de återförenats har de haft sex och umgåtts som vänner, men båda är osäkra på vad de egentligen känner. Personens dilemma är om de ska försöka igen eller gå vidare. Trots att de känner starkt för exet är de osäkra på att vara inblandade i en komplicerad situation.''

Om du gjort slut ifrån början pga hennes missbruk så tycker jag du gjorde rätt till de. Samt att hon även legat med andra. Jag tycker du ska gå vidare ifrån detta som låter destruktivt. Att vara vänner med en sånhär person bedömer du själv men inget jag skulle rekommendera.

Tack för ditt svar! Sammanfattningen var väldigt bra, jag känner själv hur destruktiv hela situationen är när jag läser min TS, får väl låta detta rinna ut i sanden, men det är ju mycket lättare sagt än gjort..
Citera
2024-02-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Så summa summarum, din tjej är ett knarkarluder som tröstar sig med andra kukar så fort tillfälle ges.
Låter inte som något att bygga en framtid med, men jag är förmodligen äldre än dig också.

Precis så, men ändå är jag hopplöst kär, det är fan inte lätt asså.
Citera
2024-02-14, 19:49
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampmikaeal
1. Jag gjorde slut med mitt ex dagen innan nyår eftersom att hon hade ett ganska kraftigt cannabismissbruk, jag har själv haft drogproblem så jag ville ta avstånd till henne pga detta.
2. Vi träffas återigen hemma hos henne för att prata om hur vi ska gå framåt i den här relationen. Hon har skrivit ner en massa punkter,
3. Jag minns fortfarande precis hur jag kände när hon yttrade dom orden,
4. Jag har ingen aning vad jag borde göra i den här situationen.
1. kanon. Men gäller inte detta längre menar du?
2. massa punkter? men inget om hur hon skall klara av att bli drogfri? HELT drogfri eller röka då och då?
3. vad hon gör när ni inte är tillsammans är ngt du får ta med din psykolog. det har du intemed att göra
4. Vad du skall göra är att fundera på vad du kräver av henne avseende droganvändande. Kräver du noll?
Kräver du att hon går en behandling? kräver du att hon inte försvinner en vecka igen? Eller att du får kolla upp henne dåp i alla fall? Att hon tar prover? ja vad kräver du? Risken är att du inte vet riktigt och att kraven glider och så står du där med en gravid cannabismissbrukare. Eller börjar själv
-------------------
Citera
2024-02-14, 19:53
Medlem
Gör det mycket svåra men rätta valet att lämna henne helt. Du kommer sluta sakna henne tillslut. Fortsätter ni ihop nu kommer nog ni båda bara bli mer sårade.
Citera
2024-02-14, 19:58
Medlem
Hon kommer testa er båda och gå med den utav er som agerar starkast, vill du vinna så får du visa mest maskulinitet dvs. Inte vara klängig och bete dig som om allt hänger på om denna kvinna vill ha dig eller inte, starta inte kontakt med henne utan låt henne göra detta med dig och när hon gör det så löser du en träff, på träffen fokuserar du på att ha trevligt och att avsluta den i sängkammaren, prata inte om det förflutna och visa absolut inte att du är osäker eller svartsjuk.
Citera
2024-02-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. kanon. Men gäller inte detta längre menar du?
2. massa punkter? men inget om hur hon skall klara av att bli drogfri? HELT drogfri eller röka då och då?
3. vad hon gör när ni inte är tillsammans är ngt du får ta med din psykolog. det har du intemed att göra
4. Vad du skall göra är att fundera på vad du kräver av henne avseende droganvändande. Kräver du noll?
Kräver du att hon går en behandling? kräver du att hon inte försvinner en vecka igen? Eller att du får kolla upp henne dåp i alla fall? Att hon tar prover? ja vad kräver du? Risken är att du inte vet riktigt och att kraven glider och så står du där med en gravid cannabismissbrukare. Eller börjar själv
-------------------
Skrev inte i min TS men hon har faktiskt blivit drogfri, hennes mamma pisstestar henne typ en gång i veckan eller något sånt. Hon har även brutit kontakten med alla som hon brukade ta droger med. Jag har bra kontakt med hennes mamma och vet att detta är sant. Har tänkt i dessa tankar också kring framtiden, skulle aldrig vilja bilda familj med någon som håller på med droger eller dylikt.
Citera
2024-02-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetj4vel
Gör det mycket svåra men rätta valet att lämna henne helt. Du kommer sluta sakna henne tillslut. Fortsätter ni ihop nu kommer nog ni båda bara bli mer sårade.
Jag tror också att det är det rätta beslutet, men det är fan inte alltid lätt att göra rätt.
Citera
2024-02-14, 20:12
Medlem
Rebiselles avatar
Om du inte känner dig taggad att vara med i denna triangeldrama så kliver du ut från det helt enkelt.

Valet är ditt.
Citera
2024-02-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xivvan
Hon kommer testa er båda och gå med den utav er som agerar starkast, vill du vinna så får du visa mest maskulinitet dvs. Inte vara klängig och bete dig som om allt hänger på om denna kvinna vill ha dig eller inte, starta inte kontakt med henne utan låt henne göra detta med dig och när hon gör det så löser du en träff, på träffen fokuserar du på att ha trevligt och att avsluta den i sängkammaren, prata inte om det förflutna och visa absolut inte att du är osäker eller svartsjuk.
Tack för tipsen, har tänkt något i samma stil, bara vara mig själv när vi umgås och inte tänka eller ta upp något annat kring det som har hänt osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in