Citat:
Ursprungligen postat av
BarnsligaBengt
Jo håller med dig lite. Men det vore nästan konstigt om en 5-årig pojke inte kunde öppna en hissdörr. Jag har själv en 5-åring och han orkar i princip vad som helst som en vuxen ska klara i vardagen.
Möjligt att grannarna har minnen från då han var 3 eller 4 år, då kan jag förstå om han inte orkar. Men det händer väldigt mycket i styrka på bara ett år i den åldern och det vore som sagt konstigt om en 5-åring inte orkar öppna en sådan dörr.
Jag har också en femåring, han har lite svårt att öppna tunga portar.
Jag vet inte hur tung en sådan hissdörr är, men fick uppfattningen att den personen som vittnat om att pojken inte kunnat öppna dörren själv, inte är en granne, utan en närstående till pojken/mamman.
Men mycket kan hända på kort tid i den åldern, ena dagen klarar han inte att öppna dörren, andra dagen kan han öppna den...
Oavsett så kommer vi nog aldrig att få veta vad som hände och ledde fram till att Nima plötsligt satt fastklämd i hissen.
Mamman vill inte berätta om varför han var ensam i hissen, och det behöver hon såklart inte heller berätta om hon inte vill.