Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-17, 17:51
  #37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Nu har du lyssnat på säkerhetsexperterna igen.

Dom lever farligt, om dom tror att alla attacker är från rysssland när egentligen ingen är det så får man börja tänka om. Det finns en historia bakom allt men den historian är dom senaste åren inte som alla tror. REvil var också Ryssar värdelns experter men så vitt jag vet så var

Jag vet vad jag pratar om, det vet inte dom och jag vet mer en dom flesta

Yaroslav Vasinskyi - Mr Rabotnik, ukrainare! Det var ingen ryss som attackerade coop. Jag visste vad jag pratade om 5 juli 2021 också 2 dagar efter alla började skylla ryssland och sga att jag var dum i huvudet.

Men det är många många många många gånger värre en såhär.. Tar vi Yariks telefonnumer, hackar hans konton på yandex.ru vilket någon som alla andra på står sig ha fel har gjort så visar det sig visstr att ingenting är som du tror, eller ni andra.
'


Mobile: +380993082660
Phone: 1-800-225-5324 <<<<<<<<<<<<<<<< 1-800-225-5324 < FBI !!!! Vad har jag sagt tidigare, dom är inte så trevliga om man vet hur dom jobbar.
Personal email address accounts: yarik45@gmail[.]com, yaroslav2468@mail[.]ru
Online handles: Yarik45, Yaroslav2468
ICQ: 635995970

Här får ni! Funkar ännu, yandex.ru!


Som sagt, det finns en historia bakom allt och jag vet mer en du. Logga in så får du se själv, varför har han en meta.ru och ett telefonummer till FBI på sitt konto?

Alla PM ang detta från journalister och nötter som pratar om #REvil och 10 miljoner dollar i bonus har jag bara en sak att säga till..

Fuck you! Jag vill inte ha era smutsiga pengar och jag vill heller inte sätta fast en kille som är on the most wanted by FBI!

Riktiga ögonen mot asien så börjar ni närma er, lite! USA, Ukraina och Sydkorea däremot. Där har ni några som ni skall akta er för . Kom ihåg vart ni hörde det först, ännu en gång.


2021-07-03 - 5e Juli, 2021!! 2 dagar efter KASEYA hacket försökte jag uppmärksamma alla på vad som sker så lyssnade ingen säkerhetsexpert jag sa sluta för fan att sprida propaganda, visa loggarna eller håll käften! Så istället tog jag>

"There is nothing worse than when people do not listen, not least when they think they know better. Greetings to #REvil" - Jag skriver såhär för att jag fattar redan nu att dom har lyckats med det vad dom kommer göra, fucka hela histor>


Om dom kan så mycket, låt dom försöka själv!

// w

Nog för att jag uppskattade ditt inlägg om coop-attacken men jag förstår inte riktigt vad det har med sammanhanget att göra. Att Ryssland attackerar Sverige innebär inte per automatik att andra länder inte också gör det. Internet är ju lite av vilda västern där alla som besitter kapacitet också använder den. Det man kan koppla till händelser är dock volymer och där ser vi att attackerna mot svenska mål har ökat markant efter NATO-frågan börjat bubbla och att det med allra största sannolikhet är Ryssland som ligger bakom.
Citera
2022-05-17, 17:54
  #38
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nog för att jag uppskattade ditt inlägg om coop-attacken men jag förstår inte riktigt vad det har med sammanhanget att göra. Att Ryssland attackerar Sverige innebär inte per automatik att andra länder inte också gör det. Internet är ju lite av vilda västern där alla som besitter kapacitet också använder den. Det man kan koppla till händelser är dock volymer och där ser vi att attackerna mot svenska mål har ökat markant efter NATO-frågan börjat bubbla och att det med allra största sannolikhet är Ryssland som ligger bakom.

Vilka skulle gynnas av att få alla att tro det?

Dom som vill utöka nato kanske? Tänk lite för fan. Kina och Ryssland vill INTE att vi skall gå med nato. Tror ni dom attackerar oss då så svenska blir ännu mera hjärntvättade och rushar in mot att joina nato? Vet ni ens hur rysslands nätverk fungerar och hur noderna hoppar innan det når EU/asien?

Visa mig ett ändaste fucking bevis eller sluta snälla, det är FULLT av propaganda ni utsätts för. Allting är ju för fan tvärt om? Jag vet ingen från ryssland förutom Conti och Conti har fått sina verktyg läckta offentligt så ALLA kan använda dom, vilka fina människor dom verkar vara. Dom släpper väl inte ransomware verktygen FRITT för alla bedragare för att vara snälla?

Av vem läcktes det då? "En super hackare från ukraina"... Eller kanske FBI om jag får gissa. Vem fan vet.
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-05-17 kl. 17:59.
Citera
2022-05-17, 17:58
  #39
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Det finns de som påstår att det var rysk cyberkrigföring som låg bakom Swedbanks senaste IT-problem och den "flash-crash" som drabbade norra europas börser i måndags (2/5-22).

Om detta är sant (och ingen "false-flag" operation från "annat" håll), kommer det i så fall att eskalera? Vilka områden riskerar att attackeras nästa gång? Vad har sverige för försvar mot attackerna? Hur försvarar/förbereder vi oss som privatpersoner?

Och, hur slår vi i så fall tillbaka

Folk borde se över sina datorer då många privatpersoners hemdatorer används som mail och spamservrar åt ex. Ryssar och kineser. Har noterat en hel del intrångsförsök på senare tid bortsett från de vanliga kinesiska attackerna som brukar ske några gånger i veckan. För min del ganska lugnt då jag kör Linux men Windows datorer är hårt ansatta och väldigt enkla att komma in i och få dem att utföra diverse skitaktiviteter. Det är för många människor som inte har en susning om att deras datorer enkelt kan användas av främmande makt och att de bidrar till internet problem..
Citera
2022-05-17, 18:13
  #40
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nog för att jag uppskattade ditt inlägg om coop-attacken men jag förstår inte riktigt vad det har med sammanhanget att göra. Att Ryssland attackerar Sverige innebär inte per automatik att andra länder inte också gör det. Internet är ju lite av vilda västern där alla som besitter kapacitet också använder den. Det man kan koppla till händelser är dock volymer och där ser vi att attackerna mot svenska mål har ökat markant efter NATO-frågan börjat bubbla och att det med allra största sannolikhet är Ryssland som ligger bakom.

Det var ju ryssland som attackade kaseya också, det var ju samma sak då...

"Största sannolikhet"

Vadå sannolikhet? Sanningen finns där ute, sen är det ju upp till var och en själv hur mycket tid man vill lägga ner för att få reda på att inte bli hjärntvättad. För lyssnar man på media, då är det fan värre i EU en i Ryssland. Tro mig, jag visar källor för allt jag pratar om och gör jag inte det så erbjuder jag logins, backdoors allting. NI får det serverat men ingen vågar eller kan. Hackar dom oss så finns det fan inga lagar och regler längre. Attackerar man Sverige så våra medborgare inte kan få mat då jävlar då är det krig men när alla andra går emot en så får man fortsätta själv därför blir detta inte en fråga om nationaliteter för mig, tänk om alla hjälpte åt att sänka asen istället för att skydda dom. Jag är svensk själv tro fan jag inte vill att någon skall slå ut våran el därför försöker jag göra mitt bästa för att sprida källor från äkta källor. Det är farligt att berätta för mycket så då får man ju försöka nå ut på andra sätt men att prata i gåtor har jag märkt inte fungerar tydligen.

Allt sedan 3 juli har varit PROPAGANDA om Ryssland oich Kaseya! Det är snart över ett årsen. Jag har inte läst en ändaste artikel om Ukrainaren på någon site bara om hu det är ryssar bakom hacket och dom blir hackade på darknet. Vilka sponsrar darknet, kom igen kom igen.. plz?

Vad folk GISSAR och vad folk TROR är för mig helt jävla ointressant. Jag vill se koden och jag vill se loggarna som påtås komma från ryssana. Det är lätt att skylla på dom som är på ett annat nätverk och EXTREMT censurerade men hellre censurerat än att bli hjärntvättad.

Klart som fan det är relevant om något, skall man skydda sig så får man fatta vad man skyddar sig emot också. Jag har så mycket material men jag tänker inte posta allting för då kommer propaganda massekern att slå in dörren här om det blir offentligt inom några skeunder. Jag vet vad som sker om man inte håller käften, det vet vi alla som vet hur en propaganda maskin fungerar så därför är mitt ända råd att sök efter sanningen den inns där ute, det finns bra program för att översätta utlänska medier om man inte kan språken.

Börja leta och håll er JÄVLIGT långt borta från amerikanska nyheter så ser ni snart sanningen, håll er borta från alla jävla nyheter förresten. 2019 attackerade Nord Koreas hackare Rysslands industrier, två av dom har blivit åtalde och fänglsade strax innan attackerade dom Nord Korea och Syd Korea och USA la skulden på Cl0p (därför jag skrev lulz, revenge is sweet i förra inlägget). Samma ställe som revil sägs sprida sitt malware ifrån har loggar som visar sanningen och dom visar även hur trafiken styrs det är ett universitet i ryska altai bergen, där the most hunted finns och han är fan ingen hackare det kan jag lova iaf han ahr ingen datavetenskap som grund i sin utbildning på universitetet i altai, det finns ju för fan inte ens en sådan utbildning där. Det handlar om helt andra saker om person 2 i revil jagandet, det är något om medecin och dopning till 100%. Det finns på ryska siter. Ni glömmer asien, indien , dom är LIVSVFARLIGA! Barn sitter ju för fan på facebook och lollar åt att dom hackar SVT's facebook grupper. De är ju för asiater hela bunten.

Alla skyller på ryssen! Haha

https://www.svt.se/nyheter/tre-av-sv...-sidor-hackade
https://omni.se/flera-av-svts-lokala...ckade/a/ALmrPn

Ser ut som ryska va? Vakna och hjälp till att stoppa svinen, kan du bidra med lite så gör det. Det finns inga regler mot asen som attackerar våra sjukhus vare sig det är en ryss, ukrainsk, nigeriansk eller marokan, ni kan om ni vill!

Hackarna har postat screenshots på sin facebook grupp, med över 100 000 vietnamesiska barn som tävlar. Alla ropar Ryssen!

"Waiting for love!" betyder det som står, det är en manga figur i Vietnamn och det är just Hoang Hai Ngoc som är den ledsna och deprimerade figuren som aldrig hittar kärleken och har en tår i ögat på alla kort. Det är Vietnamn som har en regering som backar hackarna, facebook har extrema problem med dessa också. Dom gör frauds på miljoner dollar och zuckerberg säger att deras regering skyddar dom, dom hackar för fan från fängelser och lyckas så kan dom få sin frihet som tack och komma ut och jobba för staten. Det funkar inte alls som här.

Alla hackar i asien, ALLA! Visa mig ett fett datacenter i RYSSLAND som kan hantera den datan som påstås hämtas från servrar i USA och övriga länder. Har ni ens provat att speedtesta en nod från RU -> US? Vilka hastigheter det är? Nej, det är ju galet. Asien -> .us går jävligt mkt snabbare, över Stilla havet, Stilla oceanen, Stora oceanen, Pacifiska oceanen eller Pacifiken är världens största ocean och där emellan går det blixtsnabbt!!!

Alla som spär på propagandan är ett säkerhetshot för oss i väst!

Dom börjaar vid 4-5-6-7 års ålder att hacka i Asien. Kolla era loggar för fan, ser ni någon ryss? 99,9% kommer vara från CH. Kollade senaste försöket mot min server, 2 sekunder sen. Följande IP:

https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/q...t=46.19.139.42

Förvånad? Nej. Är någon annan som vet hur det fungerar? Nej! Ifrågasätt alla som inte kan visa resultat eller loggar, för gissa det kan man inte göra online för alla som hackar är unika och dom tänker inte som den andra, hade alla tänkt likadant så hade vi inte sett alla hack som just nu försigår. Släpp alla moraliska åsikter och sannolikheter och fan och hans moster och börja vakna så kan vi krossa propagandan! Hur fan tror ni jag vet? Inte har någon lärt mig all denna skiten det har jag fått lära mig själv och tagit reda på själv, te.x om asen i vietnamn! De är riktiga parasiter alltså. Kan jag så kan du! Det finns ingen expert som kommer berätta detta för dig.

Dom jävla kidsen hackade mig personligen för andra gången under alla mina år rätt nyligen och då är jag NOGA med säkerheten och hade 2FA! Nu vet jag bättre, nu kan jag göra samma sak mot dom så nu har jag dragit igång mitt projekt igen nu jävlar skall dom få tillbaka det lovar jag! 10 gånger om. Man rör inga svenskar, jag skrev även till dom kidsen på facebook att dom skall ge fan i att gå in på svenska radiostationers konto via en kvinnas dåliga lösenord för det är fan inte hacking på riktigt. Det jag gör kan inte dom och det dom kan kan inte jag man lär sig av varandra hela tiden. Det är såhär, stå upp för sverige mina vänner! Försvar är bästa attack, sluta kolla på och börja hjälp till. En bra början är att sluta sprida propaganda.

Alla blir hackade! Även hackarna Jävla parasiter dom sitter 24/7 och håller på mot sociala medier. Inte fan skall dom få slå ut våran el, vad i helvete. Det låter som att ni redan har gett upp.

Jag följer dramatiken kring yanin och sofia 24/7 och jag vet ganska mycket men han försvann i November, 2021! Det m ost wanted by FBI atm, som jag sa han är ingen superhackare det här handlar om helt andra saker. Altai bergkedjan går nära gränsen till mongoliet och kina.

REVIL var inte ryssar! Punkt slut.
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-05-17 kl. 19:03.
Citera
2022-05-17, 22:31
  #41
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Folk borde se över sina datorer då många privatpersoners hemdatorer används som mail och spamservrar åt ex. Ryssar och kineser. Har noterat en hel del intrångsförsök på senare tid bortsett från de vanliga kinesiska attackerna som brukar ske några gånger i veckan. För min del ganska lugnt då jag kör Linux men Windows datorer är hårt ansatta och väldigt enkla att komma in i och få dem att utföra diverse skitaktiviteter. Det är för många människor som inte har en susning om att deras datorer enkelt kan användas av främmande makt och att de bidrar till internet problem..

Problemet är ofta inte privat personers, tvärt om även här. Det är företagen som borde se över sin säkerhet. Det är inte användarna som inte krypterar databasen som admins hanterar. Det spelar ingen som helst roll hur jävla säkert lösenord du än använder du kan använda "qwerty1234" som revil killen gjorde jag visade lösenordet på ovanför. Försök logga in på yandex.ru om det är möjligt fortfarande (ha i åtanke att det är olagligt och det kan vara någon annan - Myndigheter och FBI skall man inte lita på men det är upp till var och en och välja vad man litar på och vilka man anförtror sig till självklart, jag litar inte på någon som inte visar sin kod eller logg vid en attack då misstänker jag dom direkt - bara för jag vet utgången betyder det inte att jag'personligen loggat in, det kan ju vara donald trump eller någon utomjording, ingen ryss var det iaf det lovar jag, spelar ingen roll det viktigaste är att sanningen kommer ut - mailen/fbi var det inte jag som hittade det var https://ddanchev.blogspot.com/ på denna bloggen, historian går vidare men skitsamma - här har vi en som jag skulle kalla hacker i allra högsta grad han leker med sina kablar grejjer, kunde vart hos mig bilden var tagen fast har inte så jävla mögligt typ som de ser ut där, men kablar man skruvar i allt som går) så kommer du se att du lyckats logga in, du stoppas av 2FA!

Så därför blir alla säkerhetsexperter som säger "ha ett starkt och långt lösenord" tagna som idioter av den som kan bättre. Jag minns när SVT hade någon databas läckt då var det med en jävligt vettig person som dom interjuvade han som frågade efter leggen på poliserna som kom, han visste exakt vad han pratade om nu orkar jag inte leta upp det men det var från svt dold iaf. I den jävla dokumentären pratade experterna om "qwerty" "1234admin" m.m och längden på lösenorden.

Nu har jag just hållt på med detta väldigt länge och har stora projekt inom detta osv men sanning är att ju längre lösenord man har ju oftare är det att man använder samma lösenord på flera siter för man tror att man är säker med sitt uber säkra lösenord.

Läcker då en databas där admins inte krypterat databasen eller saltat/hashat databasen så är allt i plaintext då spelar det ingen som helst roll hur säkert ditt lösenord är! Har du qwerty12345 så har du troligtvis qwert12352 på nästan site PLUS 2fa aktiverat därför blir frågan helt åt helvete fel och därför ser det ut som det gör. Folk har ju för fan samma lösenord som 2012 på vissa siter idag. Blockar siterna bruteforce då?

Knappast, inte ens facebook och google gör det. Varför inte? Inte fan vet jag, dom är väl dumma i huvudet eller så vill dom att vi skall bli hackade men våran säkerhet det skall ni vet att dom inte bryr sig ett jävla piss om, det ända dom bryr sig om det är sin egen ekonomiska vinning PLUS sitt egna varumärke.

Varför har inte dessa siterna krypterade ENCPASS= som flashback har när man loggar in? Flashback är gratis och har blivit hackade, dom döljer inget. Dom lärde sig av misstaget och samma sak kommer inte hända igen, helt fantastisk. Varför är alla med ekonomiskt intresse så JÄVLA ointresserade av andras säkerhet medans dom som erbjuder tjänster gratis och använder öppen källkod tvärt om?

Jag vet hur det är, det vet alla open source utvecklare. Daniel Stenberg, en av våra störstas programmare i sverige blir anklagad för att vara en super hacker.

Open source-utvecklare anklagad för att vara superhackare – "händer ganska ofta"

En helt fantastisk människa, kanske den bästa i värdeln? Han brukar streama på twitch när han släpper en update. Han blev också hackad för ett tagsen. Alla blir hackade, det när folk håller käftne om det som det är farligt, riktigt riktigt riktigt farligt. Det är inget att skämmas över direkt vet inte varför folk tycker det är sådan tabu att erkänna, eller jo jag förstår varför. Företaget tänker på sitt varumärke och användaren tänker på sin säkerhet så den drar vidare till site, helt korkat. Borde vara tvärt om här också. Den som är öppen om saker och ting är ofta den personen man vill hjälpa till också. Den som håller käften får fortsätta tro hen vet bäst och tro hen kan besegra alla med sina kunskaper. Tillsammans blir man bäst försvar, eller?

Daniel Stenberg twitterkapad – blev ”Elon Musk” och snodde bitcoin


Jag tycker daniel är helt otrolig precis som jag tycker många andra utvecklarfe är inom öppen källkod men alla använder ju curl, det gör jag jag själv när jag skall bruteforca konton för att testa min egen säkerhet. Men det är illa. Kolla här.. Här skalljag visa senaste staitstiken. Detta kan vem som helst leka med som har linux. Har ni default setup för syslog/rsyslog så hamnar ssh failed attempts i auth.log. Gör såhär, jag skrev ihop lite för den som är intresserad av att se lite statistik. Du kommer bli förvånad om du tror de är ryssar, detta är från min privata dator:

Alla ip addreser som failat med lösenord kommer sparas i ip .log

Kod:
awk '{if($6=="Failed"&&$7=="password"){if($9=="invalid"){ips[$13]++;users[$11]++}else{users[$9]++;ips[$11]++}}}END{for(ip in ips){print ip, ips[ip]}}' /var/log/auth.* | sort -k2 -rn > ip.log

Kommer kolla upp länderna via geogrfisk position, kör nu nedan för att whoisa ip nummrerna. Öppna port 22, säkra upp sshd och tillåt naturligtvis inte alla ciphers m.m alla failar på min så därför kan jag ha öppet den, jag brukar sätta dom i karantän så fastnar deras jävla botar och de gör dom rätt arga, man "håller" attacken väntade och släpper inte tillbak aett svar direkt så fastnar dom som en fluga i spindelnätet. Nåja, för att kolla geo position i din ssh log, skrivan nedan (bjuder på 3 bilder från min egen dator också):

Kod:
head -10 ip.log | awk '{print $1" ";system("curl http://freeapi.ipip.net/"$1);print("\n")}'
118.201.74.118x
[“Singapore”, “Singapore”, “,”“ singtel.com ]

118.27.3.118x
[“Japan”, “Tokyo city”, “Tokyo”, ““ gmo.jp ]

118.25.41.118x
[“China”, “Shanghai”, “Shanghai”, “Telecom / Unicom / mobile”]

118.25.208.118x
[“China”, “Sichuan”, “Chengdu”, “Telecom / Unicom / mobile”]

118.25.20.118x
[“China”, “Shanghai”, “Shanghai”, “Telecom / Unicom / mobile”]

118.25.26.118x
[“China”, “Shanghai”, “Shanghai”, “Telecom / Unicom / mobile”]

118.89.16.118x
[“China”, “Guangdong”, “Guangzhou”, “Telecom / Unicom / mobile”]

118.24.121.118x
[“China”, “Sichuan”, “Chengdu”, “Telecom / Unicom / mobile”]

111.13.139.118x

Här är resultaten från dom försökt på min ip, dvs som en vanlig svensk fiber uppkoppling dom senaste 6 minuterna.

https://imgur.com/a/i16hbzQ
https://imgur.com/a/8WpcP8I
https://imgur.com/a/swXn9XX

Det ser lika dant ut för alla som har en uppkoppling, mobil osv. Var glad över att routrarna/telefonerna har inbyggda brandväggar som ovan nämnde och allting är fixat åt er, men fixa deras säkerhet det kan vi INTE göra.

Be careful! Asiaterna är många och de är extrremt jävla duktiga. Ryssar, vad kan dom? Inte ens kryptera sin egen internet trafik eller komma förbi en vpn. Kom igen! Welcome to 2022!

Skall posta ett inlägg senare som visar the most wanted by fbi, person 2 som ni aldrig tidigare sett skall sätta ihop det.

Förvånade? På mindre en några minuter har vietnamn atttackerat mig över 300 gånger från 5 olika ip addresser från 116.*.*.* samt något annat jävla land som inte har utf-8 smo ni ser på bilden.

Aldrig ser jag någon RU attack.

Det värstas av allt, de är att detta är enkelt att blocka sig mot det är bara droppa dom med inotifywait och sedan köra en iptables DROP.

Barnen är JÄVLIGT duktiga, den som säger annat vet ingenting. Deras största idol är personen som vid 13 års ålder gjorde det störstsa hacket i historien vid åldern han heter Ngoc något sådant, kolla upp lite historia om vietnamns bästa hackare så hittar ni han, han har kommit ut och är väldigt vettig och förklarar hur det fungerar på ett annat sätt en vad man brukar göra. . Fråga zuckerberg. Sätt på loggarna, börja öppna ögonen och sluta lyssna på propagandan som försigår och sluta läs nyheter på sociala medier, 71.2% är FAKENEWS! Vet du inte vad fakenews är? Ta en titt här, lägg till bilder, ändra rubriken, ladda upp bild börja sprid via share button:

https://breakyourownnews.com/
https://imgflip.com/memegenerator/14.../CNN-fake-news
https://withkoji.com/~luis/cnn-breaking-news-generator

Era loggar, ljuger inte i alla fall!

Vad var det jag sa.... VIETNAMN? Våra myndigheter blir hackade av VIETNAMN??? Även andra asiatiska länder men främst vietnamn. Hur mycket bryr sig svenska vård företag? Mja, låt oss kika på medhelp.se jag visade häromdagen?

INTE ETT JÄVLA DUGG! - https://www.shodan.io/host/91.201.60.95
Greenspan named countries such as Indonesia, Vietnam, the Philippines and India as areas where Facebook says it is growing its user base.

"Ryssar"

Klart man är orolig som svensk när alla andra har fel.

// w
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-05-17 kl. 22:56.
Citera
2022-05-26, 11:25
  #42
Medlem
Här var det några riktigt kunniga personer i tråden - har därför en nyfiken/dum? fråga.

Ofta låter det som att Ryssland/Kina/Nordkorea står för de stora (statligt initierade) cyberattackerna. Men är dessa stater själva helt skyddade från attacker - händer det aldrig att de blir utsatta för intrång eller påverkanskampanjer - och i så fall varför händer det inte?

PS - helt annan fråga - fram till för en vecka sedan (ca) har Flasback alltid krävt inloggning efter omstart eller längre inaktivitet - inte nu längre, så fort jag startar datorn o öppnar FB så är jag inne????
__________________
Senast redigerad av MiggeO 2022-05-26 kl. 11:31.
Citera
2022-05-30, 03:33
  #43
Avstängd
wusemans avatar
9 Dagar efter jag joinade tråden och skrev om sjukhusets brister har vi nu uppmärksammat Sverige, grymt!

Hemskt väldigt hesmkt och tråkigt för hela sverige rikes befolkning och vänta bara, det kommer mera det är Myndigheterna som är vårat största hot, inte ryssarna. Snart har vi journalerna på nätet också.

12 miljoner i böter fick medhelp för dom insspelade samtalen.. Jag förväntar mig INGET annat än att någon från utlandet återigen kommer sätta ett pris på oss svenskars privat liv genom att utpressa myndigheterna på pengar, sist rörde det sig om 300 000kr. Men vad hände sen? Nice att våra svenska vård enheter vet vad säkerhet är så dom länkar till en "security" mail (nej, det var ironi) dom länkar till en en "privacy@domänsominteexisterar.com")

Ja, antagligen betlades hen och allt tystades ner som utpressade 1177 det var ju uppe på nyhetnra sen bara wips blev det helt tyst, hnan försökte ju på finska motsvarigheten till 1177 ocskå. 300 000kr det är ju ingernting för en bank som har ansvaret för inloggningarna och vid ett ev intrpng Det är inget att vara stolt över att det blev mitt i prick, samma skit alltihop. Alla kommuner/landrsing m.m går under samma skit. Det var KRY som fick namnet uthängt.

Visst kan vi vara stolta som svenskar och över vårat cyber försvar? Det finns inget land i Värdeln som läcker så mycke tinformation till USA som Sverige gör. Är de tinte bankerna, så är det vården är det inte vården så är något annat. Sverige är påväg att bli sämst i värdeln på omrrådet IT SÄKERHET!

Vårdtjänsten Kry Connect läckte persondata till Facebook - 3 dagar sedan. Härligt, jävla aparasit är zuckerberg. Han har precis fått som han vill grisen: "Connecting the world" men egtentligen så har han "short-circuited the fucking entire world"

Heja Heja Heja RYssland! Det är ju dom som är farliga förr oss medborgare (nej, ironi igen, det är våra inkompetenta myndigheter.) medhelp är öppnare än NÅGONSIN!

https://www.shodan.io/host/91.201.60.95

Ni ser, 2 veckor senare. INGENTING har hänt, ingen bryr sig så varför ska jag. Nåja, går offline pga av jobb ett par dagar. Men när jag är tillbaka, så är det samma problem med all största sannolikhet.

Skicka iväg den länken till vietnamesiska hackarna i deras grupper på facebook (det är säkrare att få siten OFF en att ha den ON så att säga helt sinnes sjukt)

Vad säger KRY?

" Det var ett misstag" - Shit! Får ont i hvudet ..

Trevlig vecka alla. Stay stafe!
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-05-30 kl. 04:20.
Citera
2022-06-14, 15:36
  #44
Medlem
https://svt.se/nyheter/lokalt/stockh...tem-ligger-ner

Hela Region Stockholms journalsystem ligger nere...
Citera
2022-06-15, 09:31
  #45
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nautan
https://svt.se/nyheter/lokalt/stockh...tem-ligger-ner

Hela Region Stockholms journalsystem ligger nere...
Ja, och förra veckan var det Kronofogdemyndigheten, Skatteverket och Valmyndigheten som drabbades.
Slump eller systematiska cyberattacker(?)....kan bara konstatera att det "Börjar bli mycke nu"
Citera
2024-01-31, 23:38
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
9 Dagar efter jag joinade tråden och skrev om sjukhusets brister har vi nu uppmärksammat Sverige, grymt!

Hemskt väldigt hesmkt och tråkigt för hela sverige rikes befolkning och vänta bara, det kommer mera det är Myndigheterna som är vårat största hot, inte ryssarna. Snart har vi journalerna på nätet också.

12 miljoner i böter fick medhelp för dom insspelade samtalen.. Jag förväntar mig INGET annat än att någon från utlandet återigen kommer sätta ett pris på oss svenskars privat liv genom att utpressa myndigheterna på pengar, sist rörde det sig om 300 000kr. Men vad hände sen? Nice att våra svenska vård enheter vet vad säkerhet är så dom länkar till en "security" mail (nej, det var ironi) dom länkar till en en "privacy@domänsominteexisterar.com")

Ja, antagligen betlades hen och allt tystades ner som utpressade 1177 det var ju uppe på nyhetnra sen bara wips blev det helt tyst, hnan försökte ju på finska motsvarigheten till 1177 ocskå. 300 000kr det är ju ingernting för en bank som har ansvaret för inloggningarna och vid ett ev intrpng Det är inget att vara stolt över att det blev mitt i prick, samma skit alltihop. Alla kommuner/landrsing m.m går under samma skit. Det var KRY som fick namnet uthängt.

Visst kan vi vara stolta som svenskar och över vårat cyber försvar? Det finns inget land i Värdeln som läcker så mycke tinformation till USA som Sverige gör. Är de tinte bankerna, så är det vården är det inte vården så är något annat. Sverige är påväg att bli sämst i värdeln på omrrådet IT SÄKERHET!

Vårdtjänsten Kry Connect läckte persondata till Facebook - 3 dagar sedan. Härligt, jävla aparasit är zuckerberg. Han har precis fått som han vill grisen: "Connecting the world" men egtentligen så har han "short-circuited the fucking entire world"

Heja Heja Heja RYssland! Det är ju dom som är farliga förr oss medborgare (nej, ironi igen, det är våra inkompetenta myndigheter.) medhelp är öppnare än NÅGONSIN!

https://www.shodan.io/host/91.201.60.95

Ni ser, 2 veckor senare. INGENTING har hänt, ingen bryr sig så varför ska jag. Nåja, går offline pga av jobb ett par dagar. Men när jag är tillbaka, så är det samma problem med all största sannolikhet.

Skicka iväg den länken till vietnamesiska hackarna i deras grupper på facebook (det är säkrare att få siten OFF en att ha den ON så att säga helt sinnes sjukt)

Vad säger KRY?

" Det var ett misstag" - Shit! Får ont i hvudet ..

Trevlig vecka alla. Stay stafe!

Haha.

Nu har det gått två år. Ingenting har hänt
Citera
2024-02-01, 05:38
  #47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag gissar på en massiv systemattack mot statliga bolag den 23 juni 2022. https://youtu.be/4DQsG3TKQ0I?t=54

Vill ryssen ställa till det attackerar han, infrastrukturen, el, vatten, fjärrvärme etc.

Nu skall ju allting inom el fjärravläsas så det är motorväg rakt in i elsystemen.
Citera
2024-02-25, 14:42
  #48
Avstängd
Izzo69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Det finns de som påstår att det var rysk cyberkrigföring som låg bakom Swedbanks senaste IT-problem och den "flash-crash" som drabbade norra europas börser i måndags (2/5-22).

Om detta är sant (och ingen "false-flag" operation från "annat" håll), kommer det i så fall att eskalera? Vilka områden riskerar att attackeras nästa gång? Vad har sverige för försvar mot attackerna? Hur försvarar/förbereder vi oss som privatpersoner?

Och, hur slår vi i så fall tillbaka

Efter intensiva arbetspass och en ihärdig strävan efter säkerhet har jag kommit över obekräftade uppgifter. Enligt dessa uppgifter, som ännu inte har bekräftats av officiella källor, tyder allt på att svenska forum kan vara målet för den nästa stora attacken.

Medan det fortfarande är oklart vad exakt som planeras, indikerar rapporterna att webbplatser hostade hos Loopia och till och med mer avlägsna platser som cloudie.hk kan vara i farozonen. Att tänka sig att någon skulle försöka attackera svenska forum via en obskyr domän som cloudie.hk verkar helt galet och osannolikt.

Ryssar?

Framkommit meddelanden på flera servrar i Singapore bl.a.

Citat:
Databases: 1889, row count: 237335, size: 24.8 MB
Found table 1915.rmingredient with 5 records
Found table 1915.rmingredientdtl with 12 records
F...
Ransom notes :

1Hello,

I am a security researcher from Sweden,
having interest on web security and other focus areas.

Your database was removed by a 3rd party and files were backed up
to their cloud hosting storage. It is schedule to be sold online.

I accidently discovered this dedicated cloud storage and was able to secure the files.

To prevent public leaking of the database and its consequences:
Please send exactly 0.1 Bitcoin (BTC) to the following
Bitcoin address: 18wus7igKZK48vJ1C4ehivEKhfYD6dtkV4

Your database will be auto recovered
after BTC transaction shows 3 confirmations.

The original dump file email.sql.gz could be provided(request it by email).

I will also remove all backup files and terminate the cloud hosting account. 1Hello,

I am a security researcher from Sweden,
having interest on web security and other focus areas.

Your database "rmbill" was removed by a 3rd party and files were backed up
to their cloud hosting storage. It is schedule to be sold online.

I accidently discovered this dedicated cloud storage and was able to secure the files.

To prevent public leaking of the database and its consequences:
Please send exactly 0.2 Bitcoin (BTC) to the following
Bitcoin address: 18wus7igKZK48vJ1C4ehivEKhfYD6dtkV4

Your database will be auto recovered
after BTC transaction shows 3 confirmations.

The original dump file rmbill.sql.gz could be provided(request it by email).

I will also remove all backup files and terminate the cloud hosting account. 1Hello,

I am a security researcher from Sweden,
having interest on web security and other focus areas.

Your database was breached by a 3rd party and files were backed up
to their cloud hosting storage.

I accidently discovered this dedicated cloud storage and was able to secure the files.

It is scheduled to be sold online.

The short-term consequences of this data leak could be fees, fines and frustration.

To prevent this i will remove all files from online storage above
and restore the database if needed.

please send exactly 0.1 bitcoin (BTC) to the following
bitcoin address: 1BXEkjsTfm9aJhrT6uEhWgqJAyxEPZ6Kgv

Contact by email one hour after payment complete: eec423f986c8@mailinator.com
include this incidentId: 52140168-01f1-4f91-afe4-bcb4c2e2613e

I will email you the link to download the original
binary dump file rmsplit.sql.gz created with mysql mydumper

I will also shred remove any files and terminate the cloud hosting account.

You can email to verify the data dump: eec423f986c8@mailinator.com

* Please make sure to include the server ip address and
this incidentId: 52140168-01f1-4f91-afe4-bcb4c2e2613e. 1Hello,

I am a security researcher from Sweden,
having interest on web security and other focus areas.

Your database "techcode" was removed by a 3rd party and files were backed up
to their cloud hosting storage. It is schedule to be sold online.

I accidently discovered this dedicated cloud storage and was able to secure the files.

To prevent public leaking of the database and its consequences:
Please send exactly 0.1 Bitcoin (BTC) to the following
Bitcoin address: 18wus7igKZK48vJ1C4ehivEKhfYD6dtkV4

Your database will be auto recovered
after BTC transaction shows 3 confirmations.

The original dump file techcode.sql.gz could be provided(request it by email).

I will also remove all backup files and terminate the cloud hosting account.


Någon med mer info?
__________________
Senast redigerad av Izzo69 2024-02-25 kl. 15:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback