2024-02-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Hur går sånt här till?

Säger dom att dom vill ha 2 miljoner till att bygga en lokal för deras romska möten och sen får dom dessa pengar in på kontot?

Hyror där man "glömmer" meddela att man lämnat lokalen, löner för folk som inte jobbar i föreningen, projekt där man får stöd för en del av kostnaderna och sen antingen struntar i att göra det eller gör det billigare. Påhittade medlemmar, påhittade aktiviteter och påhittade kostnader.

Måste försvara Skellefteå kommun lite här, de är mycket noga med att alla bidrag ska redovisas men om revisorn på kommunen är inblandad så kan man uppenbarligen komma undan.
Citera
2024-02-25, 07:04
Medlem
Visst finns det
Senast redigerad av bellalabella 2024-02-25 kl. 07:27.
Citera
2024-02-25, 09:23
Medlem
Maggi Z vad är det för gumma och på vilket sätt har jävsituationen uppstått?
Citera
2024-02-25, 09:31
Medlem
Finns ju flera sånna rom resande föreningar i Skellefteå. RUNG är ju ett exempel som jobbar hårt för eu-tiggare. Kanske försöker man importera mer av dessa till Skellefteå för att öka bidrags verksamheten!
Citera
2024-02-26, 20:30
Samma person som fick kompensation Av SAS en gång i tiden ?
Citera
2024-02-26, 23:39
Medlem
negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Hur går sånt här till?

Säger dom att dom vill ha 2 miljoner till att bygga en lokal för deras romska möten och sen får dom dessa pengar in på kontot?

Om jag inte mins fel så fick dom härbärgera över ett gammalt dagis på Morö backe som skulle vara en fritidsgård för romska ungdomar men där det hittades en del stöldgods typ datorer/skärmar men detta är många år sedan, säkert 15-18 år sedan. (Minns inte exakta detaljer)

Redan då borde väll rödflaggen ha hissats?
Citera
2024-02-27, 20:03
Medlem
Solstol28s avatar
"Norran försöker få fram vem som är ansvarig i Roma International men Allan Schwartz svarar att det ”råder sekretess” på uppgifterna."

En förening med sekretess på sina styrelsemedlemmar, vilket skämt! Tror inte att ansvarig är en person med skyddad identitet.
Deras dagordning är ju att bara klämma ut så mycket pengar ur svenska staten som bara möjligt är för att själva slippa betala om det sen kräver hot och bluff så är det så börjat det gå emot så tar man till hot. Hur många av dessa medlemmar har ett jobb och betalar svensk skatt?
Citera
2024-02-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle69a
Samma person som fick kompensation Av SAS en gång i tiden ?

Det stämmer nog när jag tänker efter. Bra minne du har!
Citera
2024-02-28, 22:19
Medlem
Hört att det ska vara en tattarer VS romer krig på G vad det nu innebär! Enligt källor ska tattarerna framträda i Norran för att proklamera ny makt innehavare! Vi får väl se om detta stämmer och ifall det det dyker upp en tales person som "fördömer" det hela som ett spel för galleriet så man kan själv fortsätta syssla med skumma affärer,
Citera
2024-02-29, 09:00
Medlem
Skriver Norran konstigt eller förstår jag inte. Denna Maggie Zingmark har alltså engagerat sig privat i Romska föreningar för att hjälpa dom att ansöka om bidrag, som sen i stor del ska ha gått till henne själv? Kan det vara möjligt? Går det ens att kombinera med en roll som kommunrevisor? Varför är hon så jävla dum att hon ens sätter sig i den här sitsen. Är hon själv rom? Vad är Zingmark för namn egentligen. Klingar lite romskt tycker jag. Ni minns när dom kallade Zlatan för Zingaro /Zigenare på Italienska). Vidrigt också att läsa om hur man håller "en partikamrat" om ryggen.
Citera
2024-02-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagunitasMaximus
Skriver Norran konstigt eller förstår jag inte. Denna Maggie Zingmark har alltså engagerat sig privat i Romska föreningar för att hjälpa dom att ansöka om bidrag, som sen i stor del ska ha gått till henne själv? Kan det vara möjligt? Går det ens att kombinera med en roll som kommunrevisor? Varför är hon så jävla dum att hon ens sätter sig i den här sitsen. Är hon själv rom? Vad är Zingmark för namn egentligen. Klingar lite romskt tycker jag. Ni minns när dom kallade Zlatan för Zingaro /Zigenare på Italienska). Vidrigt också att läsa om hur man håller "en partikamrat" om ryggen.

haha den senaste artikeln e ju helt tok idiotiskt, Men detta är ju helt absurt menar denna M@ggie att någon gjort data intrång på hennes dator för att söka massa pengar till henne själv? Pengar är väl driften här. Partiet skyller ifrån att M@ggie har fel vänner,, kanske ska granska sina egna vänner? Personen är ju även firma tecknare enligt uppg betyder väl att föreningen är hennes? Jäkla soppa är det i alla fall väldigt osammanhängande allt börjar tro på teorin att det finns ett zigenar/tattar faight bakom detta där man anmäler varandra hej vilt. Vilka är egentligen reportrarna? Fanns en massa anonyma anmälningar lite vaga grunder att publicera namn på, hur är det egentligen ens möjligt? Luktar skumt hela vägen från kommunen till Norran
Citera
2024-02-29, 11:06
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagunitasMaximus
Vad är Zingmark för namn egentligen. Klingar lite romskt tycker jag. Ni minns när dom kallade Zlatan för Zingaro /Zigenare på Italienska).

Zi-inledningen till trots är Zingmark inget zigenarnamn. Det är en gammal väl utredd bondesläkt från Västerbotten. Har för mig att det t o m finns en bok skrivet om släkten.

http://www.anor.pchemma.nu/data/000/000/247.htm

Vad den här Maggie Z har för relation till romer begriper jag inte riktigt. Det har inte framgått av det jag läst om händelsen. En batikhäxa på steroider kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in