2024-03-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Dina frågor skulle vara helt irrelevanta i El Salvador. Ser du nu svaret på dina frågor?
Kan man i El Salvador alltså få banklån i bitcoin där räntan betalas i bitcoin?
Citera
2024-03-03, 17:25
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Du märker ord.
Det minas mindre bitcoin än vad Blackrock mfl köper vilket ökar priset.
Det kommer bli ännu större skillnad vid halveringen i april.

Halvering som i?.. av pris?
Citera
2024-03-03, 17:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Halvering som i?.. av pris?
Antalet nya Bitcoin som mine:as fram.

Just nu tillkommer det ca 900 Bitcoin om dagen. Efter halveringen så är det bara 450.

Utbudet minskar och efterfrågan ökar. Det brukar betyda att priset stiger.
Citera
2024-03-03, 17:31
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Just nu tillkommer det ca 900 Bitcoin om dagen. Efter halveringen så är det bara 450.

Ah. antog att jag tolkade fel. tack
Citera
2024-03-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Räknar jag rätt omsätts 370 000 bitcoin om dagen. De där 450 är en droppe i havet, även om de är vitala för att finansiera brytningen som håller blockkedjan vid liv.
Citera
2024-03-03, 17:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Räknar jag rätt omsätts 370 000 bitcoin om dagen. De där 450 är en droppe i havet, även om de är vitala för att finansiera brytningen som håller blockkedjan vid liv.
Precis. Efterfrågan är stor medans utbudet är litet.

Hade det varit samma efterfrågan på guld/olja/uran/whathaveyou så hade det man bara ökat produktionen av guld/olja/uran/whathaveyou. Med Bitcoin är det en omöjlighet. Istället är det en halvering av nyproduktionen som är på gång.
Senast redigerad av Leaston 2024-03-03 kl. 17:58.
Citera
2024-03-03, 18:01
Bannlyst
Sådant är alltid bullshit, någon i något syfte vill få ut informationen till allmänheten. Och det är knappast för allmänhetens fördel, utan snarare tvärtom
Citera
2024-03-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Guld, silver, grafikkort och uran har tillämpningar. Bitcoin har inte det, i alla fall inte i den vita ekonomin. Men för kriminella så har det ju en funktion som betalningsmedel.

Det sålden nyligen en oöppnad packe hockeybilder för 37 miljoner. Det är på samma avdelning som Bitcoin. Många vill ha, tillgången är begränsad. Det finns ingen verklig tillämpning.
För folk som operar i den vita ekonomin så tillför Bitcoin inget. Vanliga pengar är mycket snabbare och effektiare.

Wow, vilket inlägg. Förstår att för den gemene svenne banan som åker till Mallis en gång året ser det så. Låt mig bryta ner det åt dig.

Sen när har det varit effektivare att skicka 500usd från Sverige till vilket annat land på kontinenten?

Vet du vad transaktions kostnaden, inkluderat currency exchange ligger på?

För mig som gör affärer utomlands med partners från olika delar av världen har BTC varit världsklass
Citera
2024-03-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Dagens industri

https://www.youtube.com/watch?v=R5k1mgOPrLs

https://finance.yahoo.com/news/bitco...153630214.html

TS: Tror ni att det kommer gå så högt?

Vad sker efter Bitcoin-halveringen i april och därefter SEC:s beslut om Ethereum ETF i maj?

Om det sker bear market efter halveringen och SEC godkänner inte Ethereum ETF så tror jag inte $500 000 är möjligt!
Inte omöjligt, men jag är lite skeptisk.

Det man däremot kan vara helt säker på, är att de flesta fiatvalutor kommer att bli värdelösa förr eller senare med dagens inflationstakt.

Vilket i sig skulle får bitcoin att nå $500 000.
Citera
2024-03-03, 20:31
Medlem
Och sen då? Ni som sitter på dessa BTC och kallar er miljonärer. Vad gör ni med dem? Vad kan ni köpa med dem?

För en som inte håller på med krypto känns det som ett kolossalt luftslott bara. Nån tjänar pengar på folks idioti
Citera
2024-03-03, 21:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Får runt 5-7% när ja stakar mina BTC, min bank för Fiat ger mig 2% och då måste ja låsa på 12 månader haha
Det gick ju kanonbra att ”staka” bitcoin hos t ex Celsius.

Varifrån tror du att avkastningen kommer?
Citera
2024-03-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det fetade visar hur lite du förstår av hur Bitcoin fungerar. Antalet bitcoin ökar i stadig takt, det är inte så att fler fabriker som omvandlar elektronik och elektricitet till siffror i en blockkedja gör att antalet bitcoins ökar snabbare.
Antalet bitcoins ökar saktare och saktare, just nu finns det endast runt 2 miljoner bitcoins till som kan bli mineade och sen är det slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in