2024-03-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Inte en chans att var och varannan småbrud drar 190 kg.

Jag skulle kunna sätta mitt hus och min nya bil på det. 190 kg är det inte ens många män som tar. Iallafall inte de som är "normala" och tränar några gånger i veckan för att hålla igång kroppen.

Skulle tro att en vikt runt 110 kg är vad de flesta tjejer kan dra och killar 160.
Efter det är det vikter som endast de som satsar på stryrka klarar av.

Och ja. 160 kg är jävligt tungt!

Håller med om att det med hög sannolikhet ej är 190 kg som lyfts i videos TS åsyftar. Men att påstå att de flesta kvinnor kan ta 110 kg eller de flesta män 160 kg har jag svårt att tro. Skulle gissa att mindre än 10% av männen på ett vanligt gym tar 160 kg i mark. Förmodligen ännu färre än så för kvinnor.
Citera
2024-03-04, 18:08
Medlem
Det handlar "mycket om teknik" och styrka.
Citera
2024-03-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Nej, det finns inga små brudar som drar 190 kg i mark. Inte många killar klarar det heller för den delen. Det kanske är pounds dom du sett lyfter? Annars har du bara blivit lurad.

Det är nog den riktiga förklaringen. USA och UK, dvs britterna har sina vikter märkta i pounds. Dvs 0,454 kg och förkortas lbs. 190 lbs = 86,76 kg

De anger ju också kroppsvikten i pounds, lbs alltså.

Kroppsvikten 100 kg = 220 lbs.

Pounds hette på svenska pund och var också en svensk viktenhet, tex skålpund mm.
Senast redigerad av DrSvenne 2024-03-04 kl. 18:22.
Citera
2024-03-04, 18:32
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Har läst att män och kvinnor tydligen skall vara ungefär lika starka i underkroppen, men män är dramatiskt mycket starkare i överkroppen. Det är därför töntar lyfter mycket marklyft, men bänkar noll.
Det jag har läst är att kvinnor genomsnittligt har 66% av en mans benstyrka. Överkropp är 50%. Mina personliga observationer på gymmet stödjer den uppskattningen.
Citera
2024-03-04, 18:39
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixcool
Håller med om att det med hög sannolikhet ej är 190 kg som lyfts i videos TS åsyftar. Men att påstå att de flesta kvinnor kan ta 110 kg eller de flesta män 160 kg har jag svårt att tro. Skulle gissa att mindre än 10% av männen på ett vanligt gym tar 160 kg i mark. Förmodligen ännu färre än så för kvinnor.

Jag menade som max utan att vara någon som satsar seriöst på styrka med dedikerade program osv. I övrigt håller jag med dig.
Citera
2024-03-04, 18:41
"Tycker mig se"

Allt sådant är styrt via dig och algoritmer.

Youtube rekommenderar vad jag tittar på för jag tittat på liknande tex. Samma med Instagram och TikTok. Det händer inte av sig själv.
Citera
2024-03-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jo det är väldigt mycket om man är en tjej!
Ser man färgen på plattorna så kan man räkna ut det

Så en röd platta väger alltid 25kg? Magiskt...
Citera
2024-03-04, 18:58
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
För att du kollar på 0.00001% av alla tjejer. Dessutom, tjejer är relativt starka i ben jämfört med män. Det är främst överkropp vi drar ifrån som mest.

Män är avsevärt starkare i alla muskler i hela kroppen, dock är det benstyrkan som kvinnor presterar bäst i och det finns imponerande rekord som är satta av kvinnor knäböj. Men kvinnor är verkligen inte relativt starka i ben jämfört med män.

Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Har läst att män och kvinnor tydligen skall vara ungefär lika starka i underkroppen, men män är dramatiskt mycket starkare i överkroppen. Det är därför töntar lyfter mycket marklyft, men bänkar noll.

Nej, män är i snitt 60% starkare i benen än kvinnor.
Citera
2024-03-04, 19:10
Bannlyst
Det är ofta låtsasvikter i ”reels” på sociala medier, glöm inte att det finns stora pengar i att få många följare och klick

Vikter sprejas i svart så kan man limma på plast för att få dom att se tjockare ut mm

Det är bara kolla rekord i OS som referens
Citera
2024-03-04, 19:15
Bannlyst
Testosteron. Kolla deras sociala medier, många visar att de tar testosteron genom att beskriva en enorm sexlust. Internt så visar man klittan för varandra då den tenderar att bli större av testosteron.
Citera
2024-03-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Så en röd platta väger alltid 25kg? Magiskt...

Ofta är det så ja. Nu finns det röda 2,5 kilos på mitt gym, men dom är tjockare så det ser med oxo

Gå och lyft lite ist för att vara bitter och klaga
Citera
2024-03-04, 19:34
Medlem
Gonorres avatar
Dom knaprar Anavar. Instabrudarnas favorit steroid nr 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in