Citat:
Ursprungligen postat av
bergsdal
open source technology. Det finns inte bara ett uttryck där koden måste vara tillgänglig för allmänheten. Så länge utveckling sker där man prövar koden i vis begränsning och är "tillgänglig" för visa kan man säga det är "open source"
Det är inte långsökt men svårt att bevisa i en rättegång
Open Source betyder öppen källkod, vilket är ganska otvetydigt. Att erbjuda tjänster som nyttjar en teknologi är inte detsamma som att släppa den som öppen källkod.
Citat:
Ursprungligen postat av
SexgalenZombie
Förstår du meningen "for the public benefit when applicable."?
Är det gynnsamt för allmänheten med en AI som utan hämningar hjälper till att skapa brottslighet och terrordåd?
Självklart inte. Det är därför Open AI försöker lära AI:n moral och etik, de kallar det för alignment with human values. Och dit har de inte nått ännu.
Jag förstår vad det betyder, ja.
Dels så tror jag inte att GPT-4 är AGI eller ens nära att vara det, vilket då skulle innebära att det inte är farligt att släppa öppet.
Det Musk yrkar på är ju dock att det just är AGI-teknologi och att Microsoft enbart har licens på deras "pre-AGI" teknologi, vilket då skulle innebära att de har ensamrätt till teknologi de inte har laglig rätt till, enligt stämningsansökan.
Som sagt, mina personliga åsikter om Musk åsido så tycker jag ändå att det verkar finnas fog för hans agerande i detta fall. Nu är det upp till USA:s rättssystem att avgöra.