Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Det är också märkligt hur pedofiler får barnen att hålla tyst från första början. Ett exempel är föräldrar som förgriper sig på sina barn. De har ju "fördelen" att de så isolerat och bakom stängda dörrar kan grooma sina egna barn i lugnan ro. Många gånger är barnen så groomade att de tror att det är fullt normalt att ha sex med sin egen pappa t.ex. men ändå lyckas förövaren intala barnet att de ändå inte ska prata om det, inte ens när de blir till åren. Barn är frispråkiga och jämför sig av naturen med andra barn. Återigen, den här sortens barn är så groomade att de ibland själva inte ser något fel i det. Någon gång borde ju pedofilen känna oro över att barnet ska "öppna munnen vid fel tillfälle", eller upptäcka med åren att hon blivit groomad och förgripen på, men det verkar inte bekymra pedofilen.
Att man använder manipulation och intalar barnet att det råder en ömsesidig "tystnadsplikt" förstår jag, men risken är ju ändå hög att det kommer ut förr eller senare. Den risken är pedofilen alltid villig att ta ändå. Även om det innebär att han förlorar sina egna barn. Det är ett mycket besynnerligt och perverst släkte det där, pedofilerna.
I fråga om gäddorna har jag tänkt på det där. En försvarlig mängd män har ju i dialogen med fiskaren uttryckt oro för att det kan vara Dumpen som är ute och metar och i några fall att det är polisen. Jag kan dock bara spontant minnas någon enstaka som har sagt typ ”Du kanske ångrar dig senare, efteråt.”
I själva verket borde det vara varje gäddas eller annan groomares största rädsla: det är från ett peddoperspektiv ett extremt riskfyllt företag att idka sexuellt umgänge med någon under 15 år, även om det är vålds- och tvångsfritt. Otaliga rättsfall har ju kommit till för att barnet sagt något senare, ändrat sitt beteende så att föräldrarna blir misstänksamma eller att föräldrarna eller annan vuxen fått nys om händelsen på något vis, varpå anmälan görs och det hela rullas upp.
Fascinerande helt enkelt att inte fler gäddor i chattarna ojar sig över denna för dem högst påtagliga fara. Även om man aldrig outar sin identitet, är det inte lätt att förbli en skugga när väl polisen börjar forska i saken efter anmälan. Men som du skriver, ett besynnerligt släkte.