Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-03-11, 09:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Haha här gick man in på tråden för att se om det fanns några som hade dåligt samvete över hur ni spytt galla och anklagat familjen för att ljuga om olyckan.. men icke.. någon empati finns inte i flashback-asberger mupparnas vardag inte.

De ljög ju om att de inte hade pengar till hemresan, utan måste tigga ihop det beloppet. De hade kunnat betala den själva. Dessutom fortsätter de att förtiga kvinnans vandel. De vill fortfarande ha det till att hon är (eller var, ska man kanske säga nu) en sund och oskyldig hästtjej...

De kunde dessutom ha undvikit spekulationerna om att hela olyckan var påhittad, genom att lägga ut foton från sjuksängen. Vilket de fortfarande inte gjort, för den delen. Vem som helst kan gå till ett sjukhus och fotografera varandra i korridoren... Men OK, så långt tror jag inte att de går, det ÄR troligen sant att hon ligger där de påstår.
Citera
2024-03-11, 09:50
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ok. Inte enligt Ratsit.se ...

Slog bara henne på mrkoll, där fanns dessa uppgifter. Med en särskild postadress i Rönninge.
Senast redigerad av LawNumberSix 2024-03-11 kl. 09:55.
Citera
2024-03-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Slog bara henne på mrkoll, där fanns dessa uppgifter.

Visst, hittade det också.
Citera
2024-03-11, 11:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag kan tycka synd om Felicia och hennes familj, men det hindrar inte att hon försvann från skulder och fuskade med folkbokföringen och familjen har både ljugit om hennes boende och situation, samt låter påskina att hon "bara backpackade mm" när hon bosatte sig utomlands.

Och nu ska de ha mer av Sverige, hemsjukvård i resten av vad som kan bli ett långt liv. Personlig assistens och boende.

Det kommer kosta hur många miljoner som helst per år. Ansöker de om det kommer jag att polisanmäla både familjen och Felicia för fusk med folkbokföringen för vi ska faktiskt inte ens betala för hennes vård. Samt kontakta Försäkringskassan och Skatteverket. Hon bodde utomlands!

Ja, och ändå är de inte nöjda utan gnäller över att de inte får mer?

Ja, gör det!
Citera
2024-03-11, 12:19
Medlem
Citat:
Slog bara henne på mrkoll, där fanns dessa uppgifter. Med en särskild postadress i Rönninge.

Hon är inte skriven där, hon har en särskild postadress. Det ser ut på samma sätt när någon har en god man eller förvaltare.
En dement person är skriven där den har sin dygnsvila men har särskild postadress till sin förvaltare, en hemlös person kan också ha en särskild postadress till en förälder osv.
Senast redigerad av Champinjoner 2024-03-11 kl. 12:23.
Citera
2024-03-11, 12:26
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Hon är inte skriven där, hon har en särskild postadress. Det ser ut på samma sätt när någon har en god man eller förvaltare.
En dement person är skriven där den har sin dygnsvila men har särskild postadress till sin förvaltare, en hemlös person kan också ha en särskild postadress till en förälder osv.

Ja, och?
Enligt mrkoll är hon folkbokförd sedan juni 2022 i Farsta, men med en särskild postadress till Rönninge.
Citera
2024-03-11, 12:27
Medlem
Fy fan för att bli en grönsak, varför fick hon inte bara somna in istället? Kul liv resten av livet tills hon dör. Sorglig historia, konstiga resonemang

Det kostar Max 1 miljon att bygga en attefallare, sen kan man göra en utredning hos kommun och försöka få beviljad assistans alternativt hamna på boende vilket nog är bättre än bo hemma.

Om familjen har både pengar och bryr sig om sin dotter så tar de väl hem henne till sig och folkbokför sig i den kommunen då behöver de inte vara oroliga att hon anses som hemlös och kan hälsa på när som helst.

Finns många alternativ för dem men låter bättre att gråta ut i media.
Citera
2024-03-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ja, och?
Enligt mrkoll är hon folkbokförd sedan juni 2022 i Farsta, men med en särskild postadress till Rönninge.

Mrkoll har uppenbarligen inte uppdaterats på ett tag. Ratsit uppdaterades senast idag. Tillhör hon enheten för hemlösa personer har hon ingen bostadsadress.
Citera
2024-03-11, 14:29
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Fy fan för att bli en grönsak, varför fick hon inte bara somna in istället? Kul liv resten av livet tills hon dör. Sorglig historia, konstiga resonemang

Det kostar Max 1 miljon att bygga en attefallare, sen kan man göra en utredning hos kommun och försöka få beviljad assistans alternativt hamna på boende vilket nog är bättre än bo hemma.

Om familjen har både pengar och bryr sig om sin dotter så tar de väl hem henne till sig och folkbokför sig i den kommunen då behöver de inte vara oroliga att hon anses som hemlös och kan hälsa på när som helst.

Finns många alternativ för dem men låter bättre att gråta ut i media.

Ja, förra ggn blev det ju en stor JACKPOTT rent ekonomiskt, så varför inte köra ett race till 😅!
Citera
2024-03-11, 16:30
Medlem
Fattar inte att familjen hade så förtvivlat bråttom att få hem henne i det prekära tillståndet hon var i.
Att forsla henne med ett vanligt trafikflyg är ju väldigt riskabelt om man har en hjärnskada och medvetslös. Minsta luftgrop kan ju förvärra tillståndet markant. Har familjens snabba hemtransport möjligtvis förvärrat hennes tillstånd? Inte omöjligt, enligt min mening.
Citera
2024-03-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Fattar inte att familjen hade så förtvivlat bråttom att få hem henne i det prekära tillståndet hon var i.
Att forsla henne med ett vanligt trafikflyg är ju väldigt riskabelt om man har en hjärnskada och medvetslös. Minsta luftgrop kan ju förvärra tillståndet markant. Har familjens snabba hemtransport möjligtvis förvärrat hennes tillstånd? Inte omöjligt, enligt min mening.

Hon hade ingen försäkring och varje dag kostade. Sen är inte Thailand som Sverige som ödslar miljoner på människor som inte bor i landet och inte har försäkring. De hoppades nog på och fick nog också, bättre vård här än i Thailand.
Citera
2024-03-11, 17:16
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Nej, det gör hon inte.

https://www.ratsit.se/19980610-Felic...WAh1zDu-PWzlBQ

Jag är så less på alla insamlingar till människor som struntar i försäkring. Det dyker ofta upp vid bränder, och olyckor utanför EU. Det är som om folk tycker att det är normalt att inte ha försäkring, och de får ändå in medel genom insamlingar.

Samma här, jag tänker inte betala för andras dumhet när jag själv ser till att sköta mig och är noga med sådant. Skall inte betala min egna försäkring och sen dessutom hjälpa andra som uppenbarligen skiter i det för att de vill spara pengar,

Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Det allra lustigaste med den här kråksången är att den bölande morbrodern undrar hur dom inte kan få någon ekonomisk hjälp av staten.

Detta i samma andetag som han gillar svenskfientliga grupper på Facebook, alltså indirekt ger stöd åt den här invandrarvänliga PK-politiken som dränerar svenska skattebetalare och överröser andra länders medborgare.

Ledsen bubben, men åtminstone du har stöttat denna ansvarslösa politik som gjort att ladorna är tomma.
Jag hoppas för allt av mitt hjärta att staten inte bidrar med en enda krona åt det här.
Sälj lite hästar och hus/hem istället!

Som man bäddar får man ligga.

Synnerligen inte när det gäller godhetsknarkare som du säger. De har röstat för att göra Sverige fattigare och sen tror det staten skall gå in och hjälpa när det krisar. Snacka om att sova under en sten. Som du säger, det här är de anhörigas problem. De får gå ihop och sälja av saker, belåna sina bostäder o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
"Olycksförsäkringen hon haft på plats är inte heller nog för att täcka sjukhuskostnaderna och flygtransporten"

Snacka om att journalisterna har förskönat verkligheten och hoppas att det ska passera obemärkt, man vill ju få det att låta som om "hon var försäkrad, men inte tillräckligt". De där försäkringarna täcker såklart bara själva fordonet, att det skulle ingå en komplett och fulländad sjukförsäkring när man hyr motorcykel ju närmast löjligt att tro.

Sedan är det alltid extremt obehagligt att läsa om dessa olyckor (det är såklart sorgligt i dubbel bemärkelse), både olyckan som sådan och vetskapen att deras dotter ligger svårt skadad och de kan inte få hem henne, men också att
en vuxen person väljer bort det allra viktigaste för att "spara" några tusenlappar och sätter sig i en presumtivt väldigt farlig sits.

Föräldrarna var kanske omedvetna om att försäkring saknades, men borde trots allt sagt att "du åker inte utan..."
(vilket de kanske har gjort, det framgår inte).

Reagerade också på det. Vad är det för försäkring hon har haft på plats? Skall man ut och backpacka så är väl försäkring något av det viktigaste man kan ha innan man ger sig iväg. Eller har de inte läst alla tidigare tiggarhistorier innan och visste vad som gällde? Eller tänkte de att om något händer kan vi ändå tigga ihop pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Helt klart borde man få hjälp som svensk medborgare när sånt här händer.
Fan, tycker ett svenskt liv är mer värt än att skicka miljarder till ukraina.

Klart man skall få hjälp på rimliga grunder. När man uppenbarligen inte gjort rätt för sig, då får man stå sitt kasst. Kan sträcka mig till att staten kan låna ut pengarna till familjen med ränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in