Citat:
Ursprungligen postat av
Kungsgarden
Nej, det gör hon inte.
https://www.ratsit.se/19980610-Felic...WAh1zDu-PWzlBQ
Jag är så less på alla insamlingar till människor som struntar i försäkring. Det dyker ofta upp vid bränder, och olyckor utanför EU. Det är som om folk tycker att det är normalt att inte ha försäkring, och de får ändå in medel genom insamlingar.
Samma här, jag tänker inte betala för andras dumhet när jag själv ser till att sköta mig och är noga med sådant. Skall inte betala min egna försäkring och sen dessutom hjälpa andra som uppenbarligen skiter i det för att de vill spara pengar,
Citat:
Ursprungligen postat av
baron-brazil
Det allra lustigaste med den här kråksången är att den bölande morbrodern undrar hur dom inte kan få någon ekonomisk hjälp av staten.
Detta i samma andetag som han gillar svenskfientliga grupper på Facebook, alltså indirekt ger stöd åt den här invandrarvänliga PK-politiken som dränerar svenska skattebetalare och överröser andra länders medborgare.
Ledsen bubben, men åtminstone du har stöttat denna ansvarslösa politik som gjort att ladorna är tomma.
Jag hoppas för allt av mitt hjärta att staten inte bidrar med en enda krona åt det här.
Sälj lite hästar och hus/hem istället!
Som man bäddar får man ligga.
Synnerligen inte när det gäller godhetsknarkare som du säger. De har röstat för att göra Sverige fattigare och sen tror det staten skall gå in och hjälpa när det krisar. Snacka om att sova under en sten. Som du säger, det här är de anhörigas problem. De får gå ihop och sälja av saker, belåna sina bostäder o.s.v.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
"Olycksförsäkringen hon haft på plats är inte heller nog för att täcka sjukhuskostnaderna och flygtransporten"
Snacka om att journalisterna har förskönat verkligheten och hoppas att det ska passera obemärkt, man vill ju få det att låta som om "hon var försäkrad, men inte tillräckligt". De där försäkringarna täcker såklart bara själva fordonet, att det skulle ingå en komplett och fulländad sjukförsäkring när man hyr motorcykel ju närmast löjligt att tro.
Sedan är det alltid extremt obehagligt att läsa om dessa olyckor (det är såklart sorgligt i dubbel bemärkelse), både olyckan som sådan och vetskapen att deras dotter ligger svårt skadad och de kan inte få hem henne, men också att
en vuxen person väljer bort det allra viktigaste för att "spara" några tusenlappar och sätter sig i en presumtivt väldigt farlig sits.
Föräldrarna var kanske omedvetna om att försäkring saknades, men borde trots allt sagt att "du åker inte utan..."
(vilket de kanske har gjort, det framgår inte).
Reagerade också på det. Vad är det för försäkring hon har haft på plats? Skall man ut och backpacka så är väl försäkring något av det viktigaste man kan ha innan man ger sig iväg. Eller har de inte läst alla tidigare tiggarhistorier innan och visste vad som gällde? Eller tänkte de att om något händer kan vi ändå tigga ihop pengar?
Citat:
Ursprungligen postat av
kryptonitmannen
Helt klart borde man få hjälp som svensk medborgare när sånt här händer.
Fan, tycker ett svenskt liv är mer värt än att skicka miljarder till ukraina.
Klart man skall få hjälp på rimliga grunder. När man uppenbarligen inte gjort rätt för sig, då får man stå sitt kasst. Kan sträcka mig till att staten kan låna ut pengarna till familjen med ränta.