Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-03-11, 21:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Struntar i vad ni tycker, jag föredrar henne framför sörplande Ola varje dag i veckan
Citera
2024-03-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Så här beskrivs hon av ett bokförlag:

”Med en egen språklig stil och känsla för dramaturgi har hon etablerat sig som en av redaktionens starkaste berättare”

Antar att de flesta (i tråden) inte riktigt håller med.

"Vad är sport och 100 andra jätteviktiga frågor" av Stroke Face Fahlberg är den självklara slutstenen i alla seriösa bibliotek. Mitt ex står mellan Faust och Paradise lost.
Citera
2024-03-11, 22:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
"Vad är sport och 100 andra jätteviktiga frågor" av Stroke Face Fahlberg är den självklara slutstenen i alla seriösa bibliotek. Mitt ex står mellan Faust och Paradise lost.

Tänk om hon haft en stroke då. Känns ju lite väl magstarkt att skämta om något så allvarligt.

Du bör nog låta ditt ex få lämna positionen mellan Faust och Paradise Lost för att helt enkelt acceptera att möjligheten till paradiset er emellan gått förlorat.

Hoppas på mer Lotta (läs mindre Bränholm) i kommentatorshytten framöver.
Citera
2024-03-12, 00:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Så här beskrivs hon av ett bokförlag:

”Med en egen språklig stil och känsla för dramaturgi har hon etablerat sig som en av redaktionens starkaste berättare”

Antar att de flesta (i tråden) inte riktigt håller med.

Med tanke på att de använder ordet berättare så antar jag att de syftar på hennes reportage, som jag gärna sett att hon blivit ihågkommen för i stället för de tama insatserna som kommentator, som inte alls är hennes gebit. Men att hon hamnat där handlar uteslutande om att SVT vill vinna jämställdhetspriser och till varje pris lyfta fram kvinnor som kommentatorer. Inget annat.

När folk som följer skidskytte klagar på Fahlberg undrar jag om de redan har glömt hennes föregångare Annamaria Janssons insatser? DÄR kan man tala om katastrof på riktigt.
Citera
2024-03-12, 00:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hån, kränkt och hat har blivit inflatoriskt urvattnade i dagens samhälle.

Hat och hot - hatohot - är väl närmast ett ord numera. Används med fördel när nån känd eller halvkänd person som godkänts av etablissemanget får berättigad kritik på sociala medier.
Citera
2024-03-12, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tänk om hon haft en stroke då. Känns ju lite väl magstarkt att skämta om något så allvarligt.

Exakt!

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
När folk som följer skidskytte klagar på Fahlberg undrar jag om de redan har glömt hennes föregångare Annamaria Janssons insatser? DÄR kan man tala om katastrof på riktigt.

Så sant, det är klasskillnad mellan dessa kommentatorer!
Citera
2024-03-12, 02:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Citat:
Annamaria Janssons insatser

Så sant, det är klasskillnad mellan dessa kommentatorer!

AnnaMaria Fredholm heter hon numera och kommenterar hästhoppning, halvgalen. Hennes insatser som kommentator för skidskytte är obetalbara. Bara Bränholm är sämre.
Citera
2024-03-12, 08:27
Medlem
TrongSynths avatar
De flesta kan nog enas om att hon inte är en bra kommentator, men är det inte underligt att SVT, som väljer att sända allt skidskytte från världscupen, inte ens kan bemöda sig om att bjuda publiken på vettig kommentering?

År efter år har vi dragits med rena katastrofer i kommentatorshytten, är väl enbart Grenemark som varit bra genom åren, en och annan som t.ex. Ferry går bra med rätt bisittare.

De måste ju vara medvetna om problemet. Jag hoppas verkligen att de vågar testa några nya kort till nästa säsong, vad som helst är värt åtminstone en chans.
Citera
2024-03-12, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrongSynth
De flesta kan nog enas om att hon inte är en bra kommentator, men är det inte underligt att SVT, som väljer att sända allt skidskytte från världscupen, inte ens kan bemöda sig om att bjuda publiken på vettig kommentering?

År efter år har vi dragits med rena katastrofer i kommentatorshytten, är väl enbart Grenemark som varit bra genom åren, en och annan som t.ex. Ferry går bra med rätt bisittare.

De måste ju vara medvetna om problemet. Jag hoppas verkligen att de vågar testa några nya kort till nästa säsong, vad som helst är värt åtminstone en chans.
Precis min åsikt !
Citera
2024-03-12, 10:01
Medlem
katws avatar
Citat:

Ja det är mycket underligt eftersom skidskyttet är flaggskeppet i Vinterstudion numera. Ski Classics kan inte ha särskilt stor publik utöver Vasaloppet och SVT har ju bara rättigheter från alpina tävlingar i Österrike.

Med det är väl så att urvalet på bra kommentatorer i Sverige är för dåligt helt enkelt.
Citera
2024-03-12, 10:59
Medlem
Citat:

Tycker fotbollen och ishockeyn på SVT är en katastrof också, med Härenstam som kommentator..

Friidrotten var bättre förr med Hård, Gärderud och gänget, så egentligen är det väl bara längdskidorna med Hård och Blomquist som man är nöjd med, men där har ju Viaplay rättigheterna till Världscupen..

Följer framför allt fotboll, ishockey, friidrott, längdskidor och skidskytte..
Citera
2024-03-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja det är mycket underligt eftersom skidskyttet är flaggskeppet i Vinterstudion numera. Ski Classics kan inte ha särskilt stor publik utöver Vasaloppet och SVT har ju bara rättigheter från alpina tävlingar i Österrike.

Med det är väl så att urvalet på bra kommentatorer i Sverige är för dåligt helt enkelt.

SVT borde döpas om till Skidskyttekanalen! Det var någon helg här i vinter som damerna dominerade i längdskidorna, Hector vann i alpint och vi hade två på pallen i puckelpist, samtidigt som Sverige slogs om medaljer i Handbolls-VM för herrar och Näslund m.fl. skulle tävla i skicross, allt sändes på Viaplay!

Måste vara så, kan inte komma ihåg att jag någonsin klagat på t.ex. "Plex", Lindeborg eller Ulfbåge direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in