Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 18:53
  #13
Medlem
psykoshippiens avatar
Dissociativa - glutamatreceptor-antagonister tror jag är ganska personlighetsförändrande. Ketamin är ju exempelvis ett preparat för att lindra depressiva symtom genom engångsbehandlingar några gånger i månaden.
Citera
2024-03-16, 19:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Att weed kunde påverka kognitionen permanent visste jag inte för övrigt?
förmodligen för att det inte är så
Citera
2024-03-16, 19:26
  #15
Medlem
p00ninos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Tjack dödar en människa på riktigt, tjackpundare kan aldrig bli 100% återställda, ticks, konstiga ryckningar och lynnig i humöret är något man får vänja sig vid
Kokain är mycket värre när det kommer till humöret och förfallet går snabbare.
Citera
2024-03-16, 19:26
  #16
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Det beror lite på hur man var som person innan man började med droger.
Var man ett svin innan så blir man ett värre svin av missbruk.
Dock finns det undantag även om man var en ängel innan så hänger graden av abstinens in som avgörande faktor, där missbruk av opiater, alkohol, kokain, benzo med fysiskt beroende kan göra dig till ett svin och bränner alla broar till 99%.
Och hasch rökare tycker alltid att dem är smartare än resten av världen bara för att dem kan "tänka utanför boxen" men ändå inte lyckas rätta en tipsrad.
Och brukare (inte missbrukare för det är svårt att missbruka hallucinogener) kan bli väldigt mycket mer ödmjuka och mer förstående, MEN även utan missbruk kan räcka med en feldosering bli fuckade resten av livet.
Amfetamin så klart att du kan fungera efteråt.
Och även under (miss)bruk, utåt sett ett tag och fungera, men det behöver inte betyda att man bränt alla broar för det och därmed större chans att komma tillbaka till en värld av en större grad av tragedi där dumhet belönas och vishet förkastas.
Så?
__________________
Senast redigerad av svidiskesvensson 2024-03-16 kl. 19:44.
Citera
2024-03-16, 19:36
  #17
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Måste vara oerhört svårt att göra en objektiv bedömning på sig själv efter ett helt decennium. Har du alltså inga permanenta kognitiva ändringar eller menade du den du svarades exempel?

Det går ju inte att veta hur jag hade varit idag utan åren i blandmissbruk. Det är ju trots allt tio år av potentiell utveckling som nu istället ersatts av personlig avveckling. Men nej, inte som jag upplever det. Jag har många kreativa intressen och driver eget. Slet hårt, länge och väl för att bli skuldfri och för att bygga upp de ekonomiska förutsättningarna för det liv jag lever idag.

Hur det hade sett ut i en alternativ verklighet bryr jag mig inte om. Att älta det som har varit är bara slöseri med tid som man kan lägga på att utvecklas. Jag har levt i två helt olika världar och det är väl inte alla som får uppleva det.


Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Absolut, du lever drömmen med din kroppsvikt på 57kg och långa monologer med dig själv, tak över huvudet är överskattad, lev drömmen under viadukt och pantsätt din morsas vigselring för att komma över nästa rus

Sug kuk och brinn i helvetet din smutsiga tjackpundare, så länge du håller monologer med dig själv så har du inget och komma med, absolut inget

"Lynnig i humöret" var det ja... Jag fortsätter nog muttra för mig själv emellanåt.
Citera
2024-03-16, 20:04
  #18
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Med undantag för schizophreni utlöst av psykadeliska finns det några substanser som verkligen permanent bränner eller upplyser en för livet oavsett hur lång tid det gått efter avslutat missbruk?

Det beror väl på hur man ser på det men psykedelier så som en väldigt stark LSD tripp glömmer du aldrig under hela ditt liv.

Amfetamin missbruk förändrar en personlighet förevigt.
Citera
2024-03-16, 20:19
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Det beror väl på hur man ser på det men psykedelier så som en väldigt stark LSD tripp glömmer du aldrig under hela ditt liv.

Amfetamin missbruk förändrar en personlighet förevigt.


Säger inte att lsd inte kan ge personlighetsförändringar för detta är bara min egna erfarenhet men de insikterna och förståelserna jag fick på LSD kändes mycket starkare under själva ruset än vad de egentligen var. Har trippat 10 gånger kanske men förändrades inte ett dugg. Men det gör man inte med någon drog så klart.
Citera
2024-03-16, 21:47
  #20
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Tjack dödar en människa på riktigt, tjackpundare kan aldrig bli 100% återställda, ticks, konstiga ryckningar och lynnig i humöret är något man får vänja sig vid

Instämmer. Jag har missbrukat amfetamin i 18 år, är dock ren sen 3 år. Jag har inga ticks eller ryckningar, däremot har jag humörsvängningar och en total fullständig obefintlig sexlust. Detta bekymrar mig.
Citera
2024-03-16, 21:49
  #21
Avstängd
30DagarsKorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Instämmer. Jag har missbrukat amfetamin i 18 år, är dock ren sen 3 år. Jag har inga ticks eller ryckningar, däremot har jag humörsvängningar och en total fullständig obefintlig sexlust. Detta bekymrar mig.

Det går om du kämpar, antagligen skulle du behöva skjuta lite testo i skinkan, testo i skinkan kommer få ballen och stå som på en tonåring

Du har iallafall sjukdomsinsikt och vet vad som händer, fortsätt kriga, det blir bättre!
Citera
2024-03-16, 22:04
  #22
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Det beror väl på hur man ser på det men psykedelier så som en väldigt stark LSD tripp glömmer du aldrig under hela ditt liv.

Amfetamin missbruk förändrar en personlighet förevigt.
Nej inte alltid, och inte alltid till det sämre.
Finns betydligt mer farligare/personlighets förändrande substanser.
Och för att man aldrig glömmer en lsd tripp så behöver ju inte det betyda nåt negativt eller hur?
Dom flesta glömmer ju aldrig första gången man kom till
Citera
2024-03-16, 23:44
  #23
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svidiskesvensson
Nej inte alltid, och inte alltid till det sämre.
Finns betydligt mer farligare/personlighets förändrande substanser.
Och för att man aldrig glömmer en lsd tripp så behöver ju inte det betyda nåt negativt eller hur?
Dom flesta glömmer ju aldrig första gången man kom till

Jag menade inte nödvändigtvis att det var negativt att inte glömma. För mig är LSD upplevelserna något av det mest otroliga jag upplevt och är tacksam över det.
Citera
2024-03-17, 01:45
  #24
Medlem
Allt förändrar hjärnan - droger inkluderat.

Bara av att du läste den här texten så förändrades din hjärna och din personlighet. Och yes - permanent.

Jag förstår att du föreställer dig någon gräns och har olika krav som du inte kan specificera.

Förmodligen är åtminstone ett av dina krav "det måste vara en förändring jag inte gillar"? Vad det nu än är.

Men min poäng är att det är flytande och subjektivt.

Två personer som håller med varandra till 100% om en substans effekter kan ändå ge helt motsatta svar på din fråga, eftersom de kan ha olika gränser och för att dina krav är okända.
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2024-03-17 kl. 02:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback