Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
En god tanke, som många terapier eller filosofier använder sig av, är att du ska fokusera på sådant som du kan ändra. Och ignorera sådant du inte kan ändra. Det gör att du mår bra. Allt du skriver är meningslöst hat som bara ger dig lidande, utan att du stoppar en enda våldtäkt.
Om du t.ex hatar mig (?) så är det en ledtråd. För allt jag skriver är goda råd, och jag har egen erfarenhet av ämnet.
Här en filosofi för dig, om du inte vill ha samtal eller terapi, stoicism. Finns 100-tals filmer om detta.
Tack för klappen på huvudet.
Nej, allt hat ger mig inte lidande. Jag lider inte ett dugg, då jag som jag just sa, inte beblandar mig med skräpmänniskor. Jag låter daltande människor som er beblanda sig med dom istället, och se er gång på gång bli besvikna, sårade och pissade på pga er naiva syn.
Vad ni gör genom att ignorera problemet är att accepteta problemet. Det om nånting är problematiskt och dessutom vänsterblivet.
Ja jag kanske lider, lider med er.
Och nej, jag hatar inte dig. Varför skulle jag hata dig? Jag känner inte dig. Men jag kanske hade hatat dig om jag lärde känna dig och du visar dig vara en pissperson. Eller om du är en mördare/våldtäktsman/gängkriminell, då hatar jag dig. Om du på riktigt tror att NÅGON börjar hata en person efter två citera inlägg på ett anonymt internetforum får du tänka om. Ogilla kan man göra, men att tro att hat föds så är rätt hjärndött.