Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-22, 10:28
Avstängd
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Själv vågar jag inte ta en diskussion med min omgivning. Rädd att jag slår ner dom när dom förnedrar mig med sina svar och uttryck. Inte värt en anmälan.

Är du vänster? Tokvänstern är känd för att inte kunna argumentera för sin sak, då det ofta handlar om osunda värderingar.
Citera
2024-03-22, 10:30
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Jag har noterat att jag går runt med mycket ilska och hat. Detta gör att människor i min omgivning drar sig undan mig. Hur blir jag av med dessa känslor?
Känner mig även känslomässigt avstängd ofta. Vad beror det på?

Något som triggar dig. Det kan vara en reaktion av att du går omkring som en superpessimist och intalar dig negativa saker. Till slut så har känslor av ilska och hat kommit ifatt och byggt ett bo i dig och då behövs inte mycket för att trigga loss känslorna.

Brukar inte så sällan bero på ett uppförstorat ego som tar saker och ting personliga och reagerar vid minsta provokation.
Svaret är att du inser att ditt ego inte är DU. Du själv är inte ditt ego
Senast redigerad av Upplyften 2024-03-22 kl. 10:33.
Citera
2024-03-22, 10:34
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Jag har noterat att jag går runt med mycket ilska och hat. Detta gör att människor i min omgivning drar sig undan mig. Hur blir jag av med dessa känslor?
Känner mig även känslomässigt avstängd ofta. Vad beror det på?
Under hur många år ska du posta detta inlägg i olika varianter och få mängder av goda svar utan att någonsin ta tag i ditt problem?
Citera
2024-03-22, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag tycker snarare du beskriver någon som drar sig undan från människor för att han hatar. Det är motsatsen till ett lyckligt liv. Det blir dessutom en negativ spiral, som måste brytas.

Den som i tråden inte kan nämna fem gånger fler saker som gör honom lycklig i vardagen än som gör honom arg bör göra något åt sina problem.

Detta sagt så drivs naturligtvis FB till största delen av hat. Men om man mår bra i övrigt kan man få hata t.ex Miljöpartiet eller Woke.
Självklart drar man sig undan människor man hatar, finns ingen anledning att beblanda sig med skräp. Det skapar bara ännu mer hat och ilska.
Att jag skulle dra mig undan människor jag inte hatar stämmer såklart inte. Man behöver inte vara en arg wow-spelare som bor i mammas källare för att kunna se klart och bestämt på saker, som jag uppfattar att du försöker framställa det som.

Jag hatar och önskar död i tusentals människor, mestadels människor jag aldrig träffat. Tex alla mördare, våldtäktsmän och gängkriminella.
Men även folk i min omgivning som har bevisat sig vara idioter. Jag skulle säga att jag ändå har ett hyfsat tålamod med människor, men när dom gång på gång bevisat sig vara en klandervärd person får dom idiotstämpeln av mig och blir således också hatad. Och den stämpeln går aldrig att tvätta bort, för är man en vuxen person som gör samma misstag gång efter gång utan att lära sig ett skit utav det så kommer personen fortsätta vara samma skräp tills dagen den dör och därför kan den sticka åt helvete.
Citera
2024-03-22, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Självklart drar man sig undan människor man hatar, finns ingen anledning att beblanda sig med skräp. Det skapar bara ännu mer hat och ilska.
Att jag skulle dra mig undan människor jag inte hatar stämmer såklart inte. Man behöver inte vara en arg wow-spelare som bor i mammas källare för att kunna se klart och bestämt på saker, som jag uppfattar att du försöker framställa det som.

Jag hatar och önskar död i tusentals människor, mestadels människor jag aldrig träffat. Tex alla mördare, våldtäktsmän och gängkriminella.
Men även folk i min omgivning som har bevisat sig vara idioter. Jag skulle säga att jag ändå har ett hyfsat tålamod med människor, men när dom gång på gång bevisat sig vara en klandervärd person får dom idiotstämpeln av mig och blir således också hatad. Och den stämpeln går aldrig att tvätta bort, för är man en vuxen person som gör samma misstag gång efter gång utan att lära sig ett skit utav det så kommer personen fortsätta vara samma skräp tills dagen den dör och därför kan den sticka åt helvete.
det finns för mycket folk att hata. samhällstrenderna är totalt degenererade. det räcker inte för att beskriva det hela.

man ska inte dra alla över ett streck osv. jo, för exakt alla, förutom några, rider på dom här trenderna.
Citera
2024-03-22, 10:52
Medlem
Barentss avatar
Citat:

En god tanke, som många terapier eller filosofier använder sig av, är att du ska fokusera på sådant som du kan ändra. Och ignorera sådant du inte kan ändra. Det gör att du mår bra. Allt du skriver är meningslöst hat som bara ger dig lidande, utan att du stoppar en enda våldtäkt.

Om du t.ex hatar mig (?) så är det en ledtråd. För allt jag skriver är goda råd, och jag har egen erfarenhet av ämnet.

Här en filosofi för dig, om du inte vill ha samtal eller terapi, stoicism. Finns 100-tals filmer om detta.
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=EFky...annel=Aperture
The desire for more positive experience is itself a negative experience. And, paradoxically, the acceptance of one's negative experience is itself a positive experience
Citera
2024-03-22, 11:00
Medlem
Lev inte ut dina känslor utan se till att ha dem under kontroll. Träna på det som enkelt - exempelvis, ,"nu kände jag mig sugen på godis - nu håller jag det begäret under kontroll".
Citera
2024-03-22, 11:04
Medlem
Kanske känner du dig på något plan otrygg och går därför in i krigsmode. Är det något som oroar dig?
Citera
2024-03-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
En god tanke, som många terapier eller filosofier använder sig av, är att du ska fokusera på sådant som du kan ändra. Och ignorera sådant du inte kan ändra. Det gör att du mår bra. Allt du skriver är meningslöst hat som bara ger dig lidande, utan att du stoppar en enda våldtäkt.

Om du t.ex hatar mig (?) så är det en ledtråd. För allt jag skriver är goda råd, och jag har egen erfarenhet av ämnet.

Här en filosofi för dig, om du inte vill ha samtal eller terapi, stoicism. Finns 100-tals filmer om detta.
Tack för klappen på huvudet.
Nej, allt hat ger mig inte lidande. Jag lider inte ett dugg, då jag som jag just sa, inte beblandar mig med skräpmänniskor. Jag låter daltande människor som er beblanda sig med dom istället, och se er gång på gång bli besvikna, sårade och pissade på pga er naiva syn.
Vad ni gör genom att ignorera problemet är att accepteta problemet. Det om nånting är problematiskt och dessutom vänsterblivet.
Ja jag kanske lider, lider med er.

Och nej, jag hatar inte dig. Varför skulle jag hata dig? Jag känner inte dig. Men jag kanske hade hatat dig om jag lärde känna dig och du visar dig vara en pissperson. Eller om du är en mördare/våldtäktsman/gängkriminell, då hatar jag dig. Om du på riktigt tror att NÅGON börjar hata en person efter två citera inlägg på ett anonymt internetforum får du tänka om. Ogilla kan man göra, men att tro att hat föds så är rätt hjärndött.
Citera
2024-03-22, 11:18
Bannlyst
Citat:
Tack för klappen på huvudet.
Nej, allt hat ger mig inte lidande. Jag lider inte ett dugg, då jag som jag just sa, inte beblandar mig med skräpmänniskor. Jag låter daltande människor som er beblanda sig med dom istället, och se er gång på gång bli besvikna, sårade och pissade på pga er naiva syn.
Vad ni gör genom att ignorera problemet är att accepteta problemet. Det om nånting är problematiskt och dessutom vänsterblivet.
Ja jag kanske lider, lider med er.

Och nej, jag hatar inte dig. Varför skulle jag hata dig? Jag känner inte dig. Men jag kanske hade hatat dig om jag lärde känna dig och du visar dig vara en pissperson. Eller om du är en mördare/våldtäktsman/gängkriminell, då hatar jag dig. Om du på riktigt tror att NÅGON börjar hata en person efter två citera inlägg på ett anonymt internetforum får du tänka om. Ogilla kan man göra, men att tro att hat föds så är rätt hjärndött.
man lider för att dom är så totalt värdelösa och äckliga...all skit dom har tvingat en till att genomlida..alla degenererade trender...alla jävla falska leenden och obekväma skämt...det är det man måste försöka släppa på något sätt...
Citera
2024-03-22, 11:24
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Igår t.ex. började dagen med att jag stod och höll upp dörren in till tandläkaren länge åt en person som var påväg in, personen bara går utan att säga tack "VARSÅGOD" säger jag högt. Så var den dagen körd när det kommer till positivt tänkande.

Man ska aldrig göra en tjänst för någon i syfte att få uppskattning. Man ska göra en tjänst för att man genuint vill hjälpa till, oavsett om man får ett tack eller ej. Tycker du gjorde en fin grej och det behövs mer sånt, men det var naivt av dig att tro att en total främling skulle tacka dig. Majoriteten av folk idag saknar hyfs. Och det sträcker sig fan över hela det demografiska spektrat, från Aisha 13 till Gösta 82.

Till TS: Jobba med roten till ditt lidande. Ilska och hat är ofta en manifestering för något annat. Inte sällan osäkerhet och dålig självkänsla. Luska lite i varifrån det kan komma. Åtgärda orsaken, inte symptomen.
Citera
2024-03-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskjevel
man lider för att dom är så totalt värdelösa och äckliga...all skit dom har tvingat en till att genomlida..alla degenererade trender...alla jävla falska leenden och obekväma skämt...det är det man måste försöka släppa på något sätt...
Thats on you, jag låter ingen idiot få mig att må dåligt.
Jag ber dom suga kuk och så säger vi inte ett ord mer till varandra under resten av våra liv.
Han/hon får leva sitt tragiska liv och jag lever mitt, självklart hoppas man ju att det går åt helvete för personen men att det skulle påverka mig negativt, aldrig.
Hat för mig är inte negativt över huvudtaget. Det kanske är negativt för personen jag hatar, men då får personen skylla sig själv för den borde kanske tänkt på det innan den fick idiotstämpeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in