Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-03-22, 05:55
Medlem
Jag har noterat att jag går runt med mycket ilska och hat. Detta gör att människor i min omgivning drar sig undan mig. Hur blir jag av med dessa känslor?
Känner mig även känslomässigt avstängd ofta. Vad beror det på?
Citera
2024-03-22, 06:00
Medlem
Du det undrar jag fan med.
Citera
2024-03-22, 06:05
Medlem
Jag känner detsamma.
Citera
2024-03-22, 06:13
Medlem
Sådana här känslor är som dominobrickor. Du får gå tillbaka till den första dominobrickan som föll. Oftast handlar det ju om att du är arg på någon som gjorde dig ont. Eftersom du inte bearbetat det, generaliserade du ilskan på mer än bara den personen. Då blir man arg på världen rent allmänt.

Som tur är finns det här ju lagrat i minnet. Så gå tillbaka succesivt i det förflutna, och finn roten till ilskan.

När du är klar med det finns också större möjligheter att vara i kontakt med ditt känsloliv. När det sker kommer du bli förbluffad över hur rik världen egentligen är. Världen är nämligen inte enfärgad. Men det är kanske så ilskan får den att se ut. Allt i svart kanske då. Men efteråt i alla möjliga färger av känslor.
Citera
2024-03-22, 06:27
Medlem
PappaTribes avatar
Kampsport, efter ett tag ändras din ilska till ödmjukhet.

Här har du en god nyckel att komma in i samhället igen, det finna idioter men 95% är riktigt bra människor.

Värt att testa i alla fall
Citera
2024-03-22, 06:35
Medlem
Är du man eller kvinna?
Citera
2024-03-22, 06:41
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Jag har noterat att jag går runt med mycket ilska och hat. Detta gör att människor i min omgivning drar sig undan mig. Hur blir jag av med dessa känslor?

Hej,

Eftersom vi inte har så mycket mer information så blir det väl ett mer generellt svar.

Jag tror vi påverkas av samhället att tycka och tänka olika saker.

Du kanske är arg på en kompis för han eller hon gjorde något någon gång.

Men vad gör det om 100 år?

Vi människor är lättpåverkade och lättmanipulerade.

Jag tror det börjar vid 1 års ålder. Via media och annat.

Det finns mycket i världen vi inte har någon aning om.

För vi har aldrig brytt oss om att ta reda på det, för vi har ju det så bra ändå… eller hur

Alltså finns det en hel del för dig att upptäcka i världen, saker som skulle kunna få dig att ändra uppfattning om allt du upplevt hittills i den här
livstiden.

Saker som kanske skulle kunna få dig att må mycket bättre.

Då behöver du inte känna dig arg mer.

Sök sanningen, den riktiga sanningen.

Lycka till
Citera
2024-03-22, 06:56
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare

Det du skriver är lite motsägelsefullt. Du har ilska och hat, men är också känslomässigt avstängd. Menar du helt enkelt att du aldrig känner dig glad eller nöjd?

Ser livet okej ut? Har du en inkomst? Trivs du okej på jobbet? Har du några mål i livet du kan röra dig mot? Är du ofta stressad över saker? Har du okej vänner som respekterar dig? Kan du vara dig själv ibland och slappna av?

Att må dåligt är inte varken fel eller konstigt om livet inte är bra. Då behöver man jobba på att långsamt göra livet och tillvaron bättre.
Citera
2024-03-22, 07:18
Medlem
nonameds avatar
Själv vågar jag inte ta en diskussion med min omgivning. Rädd att jag slår ner dom när dom förnedrar mig med sina svar och uttryck. Inte värt en anmälan.
Citera
2024-03-22, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Hej,

Eftersom vi inte har så mycket mer information så blir det väl ett mer generellt svar.

Jag tror vi påverkas av samhället att tycka och tänka olika saker.

Du kanske är arg på en kompis för han eller hon gjorde något någon gång.

Men vad gör det om 100 år?

Vi människor är lättpåverkade och lättmanipulerade.

Jag tror det börjar vid 1 års ålder. Via media och annat.

Det finns mycket i världen vi inte har någon aning om.

För vi har aldrig brytt oss om att ta reda på det, för vi har ju det så bra ändå… eller hur

Alltså finns det en hel del för dig att upptäcka i världen, saker som skulle kunna få dig att ändra uppfattning om allt du upplevt hittills i den här
livstiden.

Saker som kanske skulle kunna få dig att må mycket bättre.

Då behöver du inte känna dig arg mer.

Sök sanningen, den riktiga sanningen.

Lycka till

Tanken är nog fin med ditt inlägg. Men tror ts behöver hjälp hur hen ska hantera sina känslor. Att minimera de och säga ”vad gör det om hundra år” är bara irriterande. Ts skulle inte ha skrivit ut sitt inlägg om hen ville vara arg. Nu vill hen ha hjälp att hantera sina känslor för att må bättre.
Citera
2024-03-22, 07:27
Medlem
c.divers avatar
Låter som du har nån psykisk störning. Har du nåt jobb?
Du bör söka hjälp innan ditt liv är helt kört.
Citera
2024-03-22, 07:31
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tycker att det kan vara bra att ni kanske kan bilda en förening allihopa som har ilska och hat
Sedan kan ni ha någon lokal tävling på kvällen. Jag tänker på att ni kanske kan banka skiten ur varandra. Då kanske ni kan Lugna ner er någon vecka innan vi träffas igen.
Det bästa är väl att ni kan dela på lokalhyran. Förloraren betalar allt kanske kan vara en bra deal också,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in