2024-02-17, 13:36
Medlem
Jag kan inte söka i tråden. Men fick lastbilschauffören som lät nyckeln sista I tändningslåset och att dörren ej låstes någon reprimand? Har inte hittat någon info om detta.
Citera
2024-02-17, 20:28
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralololux
Jag kan inte söka i tråden. Men fick lastbilschauffören som lät nyckeln sista I tändningslåset och att dörren ej låstes någon reprimand? Har inte hittat någon info om detta.

Det är bra att fokusera på det viktigaste...
Citera
2024-02-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det är bra att fokusera på det viktigaste...

Inte det viktigaste. Men en låst lastbil är inget redskap för en terrorist. Men jag är dåligt insatt så jag vet inte hur hans plan var för att få tag i ett fordon från första början. Upplys mig gärna.
Citera
2024-03-29, 00:40
Medlem
Akilovs hot från anstalten: ”Ska jag behöva göra om Drottninggatan

Saxat:

Rakhmat Akilov har misskött sig på anstalten.

Enligt handlingar från Kriminalvården ska han ha hotat om att göra om terrordådet på Drottninggatan.
”Ska jag behöva göra det igen?”, ska han ha sagt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share
Citera
2024-03-29, 03:38
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Saxat:

Rakhmat Akilov har misskött sig på anstalten.

Enligt handlingar från Kriminalvården ska han ha hotat om att göra om terrordådet på Drottninggatan.
”Ska jag behöva göra det igen?”, ska han ha sagt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share
Ja, han är lika vuxen som det barn man trodde han var. Buhu om inte alla visar mig respekt lipar jag till mamma, då ska alla som inte tror på samma sagobok som jag slaktas, sådeså!!!
Citera
2024-04-04, 18:25
Medlem
Trollet420s avatar
Alltså vad sitter han med för tomtar han är ju värsta barnmördande terroristen. Han borde bli behandlad som de terroristerna i Ryssland. Någon borde väl reagera eller är de så ner drogade de han sitter med
Citera
2024-04-04, 21:23
Medlem
Nymphahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Alltså vad sitter han med för tomtar han är ju värsta barnmördande terroristen. Han borde bli behandlad som de terroristerna i Ryssland. Någon borde väl reagera eller är de så ner drogade de han sitter med

Jag får ju en vision av ett litet aprilskämt med Akilov: "Om en vecka skickas du till Ryssland för att avtjäna resten av straffet där, här har du en morot att träna med tills dess, så du är redo".
Citera
2024-04-07, 11:06
Medlem
Twitterturkens avatar
Sju årsdagen idag, vet vi om det uppmärksammas någonstans?
Citera
2024-04-29, 23:46
Medlem
SaraFrees avatar
Advokat Johan Eriksson gästar podden Brottarbröder och där pratar han en del om Akilov och arbetet med att försvara honom och hur han gav honom shack och hur akilov förvånades över hur bra han behandlades ... jävla intressant
Citera
2024-05-11, 16:40
Medlem
Olduvais avatar
Är det någon som kan svara på hur Akilov tog sig till Märsta efter dådet? Själv blev man ju som alla andra fast och kunde inte ta sig in i stan. De stoppade tågen, och vägarna bommade de väl igen också?

Jag har letat, men inte funnit hur han kunde ta sig dit. Tog han pendeln hela vägen innan de hann stoppa trafiken? Isf känns det ju som inkompetens från polisens sida.
Citera
2024-05-11, 16:43
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Är det någon som kan svara på hur Akilov tog sig till Märsta efter dådet? Själv blev man ju som alla andra fast och kunde inte ta sig in i stan. De stoppade tågen, och vägarna bommade de väl igen också?

Jag har letat, men inte funnit hur han kunde ta sig dit. Tog han pendeln hela vägen innan de hann stoppa trafiken? Isf känns det ju som inkompetens från polisens sida.

Han sprang ner till Centralstationen vid Åhléns och hoppade på ett tåg till Arlanda. Därifrån buss till Märsta.
Citera
2024-05-11, 17:48
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Han sprang ner till Centralstationen vid Åhléns och hoppade på ett tåg till Arlanda. Därifrån buss till Märsta.
Tack! Så det var m.a.o. helt onödigt att hela stockholm stod still hela kvällen? Fan vad dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in