Ursprungligen postat av
Slalomskunsultens
E trip, sommaren 2023
Substans: Extacy, gråa granater
Ålder: 16 Kön: Tjej
Längd: 168cm Vikt: 50kg
Mängd: 4st, ca 250 mg (minns inte exakt, kanske nån som vet?)
Tidigare erfarenheter vid tillfället: röka,(grönt o brunt), E, Benzo, alkohol.
Tid: ingen direkt tidsuppfattning men pågick från tidig kväll, ca 20 till små timmarna ca 03.
Efter dom två mycket bra tidigare erfarenheterna av E jag hade denna sommaren så köpte jag på mig 8st som jag tänkte jag skulle ha ett tag då det var hyfsat svårt att få tag på just nu, och en kväll några dagar senare så kunde jag inte hålla mig längre.
Ca 20:00
Väntade tills klockan var tillräckligt mycket så jag kunde säga till min mamma att jag går och lägger mig, vi säger godnatt och jag stänger in mig på mitt rum på övervåningen med en flaska vatten och ett äpple.
Jag skriver ett godnatt sms till min dåvarande kille som inte viste något om mina planer, men vi hade tidigare tagit en gång tillsammans. Jag tar fram påsen och lägger över de tre som jag tänkte ha till kvällen i en annan påse och gömmer undan de andra i en låda vid skrivbordet.
Jag gör som jag tidigare gjort och sväljer ner en av dom gråa, för att (om jag skulle följt min plan) ta en till när jag känner att toppen är nådd och sedan en halv när det bara är den sega sista delen kvar, och sista halv som backup om dom inte kikar som jag trodde.
Jag lägger mig bekvämt i sängen och sätter på en film och väntar taggat på att den varma och kärleksfulla känslan ska krypa sig på och så sant som det är sagt så kommer den.
Ca 21:00
Jag gissar på att det här har gått ca en timme och alla röster från tvn blir som ett mumlande avlägset ljud som fyller hela rummet men ändå som i bakgrunden av mina känslor och det som visas på tvn (hoppas ni som poppat förstår). Känslan som jag brukar få i benen innan jag kommer börjar smyga sig på och allt är bara så underbart, så mysigt och jag känner hur E:t håller om mig och jag känner mig så trygg, ligger bara där helt stilla och kolla på det helt osammanhängande som händer på tvn framför mig. Såhär ligger jag i ca 1/5 timme.
Ca 22:30
Filmen tar slut men jag bestämmer mig för mitt i ruset att dessa känslor inte får ta slut än så jag slänger i mig en till av dom grå och börjar kolla på trip videos på tiktok (dom med massa snurrande former och färger i blinkande ljus) som jag tidigare sparar och dessa videos rubbar min uppfattning om min omgivning totalt och jag vet inte hur många eller få gånger jag tittat på samma klipp, jag kan häller inte bestämma mig om tiden går i slowmotion eller flyger fram (uppfattar inte vad klockan på mobilen betyder).
Ca 23:30
Efter att jag varierat mellan att bara kolla runt i mitt rum och försöka förstå vart ljud och ljus kommer ifrån och att kolla på videorna så kommer jag loss genom att jag ser vattnet och känner hur törstig jag är.
Jag sträcka mig efter vattnet bredvid mig och genom att behöva styra mina armar och händer kommer jag tillbaka en del till verkligheten, dricker och känner på samma gång hur torr min mun är men för stunden gör detta igen då den varma känslan är kvar i hela kroppen.
Ca 00:00
Efter vad jag tror är flera timmar som gått och toppen är över så sväljer jag den sista i påsen (varför jag inte tog halva vet jag inte, kändes väll kanske barnsligt där och då).
(Dessa ”pauser” mitt i toppen av ruset under e har jag och vänner varit med om efter detta oxå vilket då gör att man tror att det hela är över, någon mer?)
Här nån stans tappar jag det helt, blir helt svart.
Jag minns att jag hade känslan av att jag låg ner och hur allt runt och under mig omfamna mig mjukt men att en ångest började krypa sig på.
Jag kommer tillbaka, tror jag sovit, i mina händer har jag nu min mobil som är inne på min och min dåvarande killes chatt på Snapchat där hade jag skrivit i stil med:
”Du kan komma upp hela vägen sen”
Måste tillhört något i en dröm jag drömt precis? Ett frågande ”va” fick jag till svar, stackarn fattar ingenting.
Borta igen, känns som en evighet, börjar få panik, (det värsta du kan göra i dessa tillfällen) och tillbaka igen.
Sitter fortfarande med chatten öppen och skriver snabbt:
”Sover”.
Stänger av och lägger bort mobilen.
Tror jag för tredje gången försvinner igen här för sen hittar jag mig själv vid mitt skrivbord grävande i lådan, stark panik, grov ångest.
Det ända jag känner och tänker är att jag måste ha mer nu, NU! Som en grov abstinens, gräver som en galning runt i lådan utan nån tanke på att klockan är efter midnatt och mamma och hennes sambo, plus hundar sover under mig..(tack o lov att ingen vakna och såg mig såhär).
Efter en stunds rotande hittar jag påsen jag gömt för mig själv, tar en grå till, behöver bara tillbaka, nu.
Något vett måste jag haft kvar för jag väljer att på nytt gömma påsen med dom i, nu i fickan på min jacka som hänger på min dörr inne i rummet.
Allt snurrar, ser i tunnelsyn medans golvet under mig snurrar och sängen känns väldigt långt bort. Börjar ha tysta samtal med mig själv. Minns tex att jag påminde mig själv viskande att vara tyst och likande.
Lyckats ta mig till sängen och sittandes på sängkanten sträcker jag mig regelbundet ner mot golvet för att klappa ”katterna”, vet att det var många av dom, vandrade runt och runt på mitt golv.
(Här kommer den mest realistiska hallucination jag någonsin haft)
Tittar upp från golvet och tittar rak på min dåvarande kille som satt brevid mig på sängkanten, säger några ord till honom och här måste jag somnat tillslut, inga fler minnen iallafall.
Vaknar upp runt 10 tiden av mamma som knackar på min dörr, hon öppnar dörren till ett stökigt rum och en helt utslagen jag.
Inser direkt att det är min mun som tagit mest stryk, svullen och sönder biten tunga som nog fått assistera tuggummi under natten.
Torr i hela munnen och ont i halsen, ingen orka nån stans i kroppen och täcket är fuktigt av svett. Herregud tänker jag och tackar gud för att jag inte valt att gå ut från mitt rum. Kollar även till påsen jag senast minns att jag la i jackan och japp där va den men med lite mindre innehåll än vad som va planerat..
Så ca 1000 mg i en 50 kg liten kropp blev resultatet för att inte få nog…
Efter några dagar var jag hyfsat återhämtad, kanske inte så många igen…
Har tatt igen efter detta och då lite mer lagom dos heheh…