Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-30, 01:18
  #1
Medlem
Economicuss avatar
Ponera att jag skickar en APK fil till en person. Personen laddar ner den på sin mobil och jag får tillgång till hens mobil. Kan den personen ta reda på vem jag är?

leveransen av APk filen skickas via sms som är spoofad.

Jag har installerat L3mon på min localhost på min kali linux som är installerad i en virtualbox.

Jag frågar detta just av educational purposes only. Då jag lär mig Ethical hacking.
Citera
2024-03-30, 01:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Ponera att jag skickar en APK fil till en person. Personen laddar ner den på sin mobil och jag får tillgång till hens mobil. Kan den personen ta reda på vem jag är?

leveransen av APk filen skickas via sms som är spoofad.

Jag har installerat L3mon på min localhost på min kali linux som är installerad i en virtualbox.

Jag frågar detta just av educational purposes only. Då jag lär mig Ethical hacking.
"Ethical hacking"
Själv är jag grundare av Kaspersky. Ska jag dra ihop ett team åt dig som kan titta på detta?
Citera
2024-03-30, 01:46
  #3
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
"Ethical hacking"
Själv är jag grundare av Kaspersky. Ska jag dra ihop ett team åt dig som kan titta på detta?

Det är en kurs från udemy handlar om mobile hacking.

Man skapar en APK fil. Och skickar iväg den till nån (till sig själv).
Citera
2024-03-30, 01:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Det är en kurs från udemy handlar om mobile hacking.

Man skapar en APK fil. Och skickar iväg den till nån (till sig själv).
Då kan väl någon där svara på din fråga? Tycks märkligt att slänga ut det här liksom.
Men men!
Citera
2024-03-30, 02:07
  #5
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Då kan väl någon där svara på din fråga? Tycks märkligt att slänga ut det här liksom.
Men men!

har inte fått svar på flera veckor från udemy läraren.
Citera
2024-03-30, 03:47
  #6
Medlem
HalvdanHackers avatar
Låter oerhört etiskt det där.

Svaret är nja. Du kommer att behöva ta emot trafiken från din måltavla på något sätt.

VPN, Tor också liknande mellan kan skydda dig i olika utsträckning, men det är för det första ALDRIG att rekommendera att köra en C2-server hemma och för det andra är det du planerar göra vad man kallar ”script kiddie”-hackning.

Bara det faktum att du ställen frågan är anledning nog att låta bli. Även mer erfarna har råkat missa något i sin opsec och åkt dit.

OT: Vill du lära dig mer om hackning rekommenderar jag att du tittar på mer praktiska utmaningar som t ex vulnhub och många andra challenge sites. Det är mycket mer lärorikt än udemy.
Citera
2024-03-30, 10:26
  #7
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Hur hade du tänkt dig skicka en fil med SMS? Ett SMS rymmer max 160 tecken om man bara använder vanliga tecken, färre om man använder specialtecken, typ åäö. Dom flesta telefoner kan hantera flera SMS efter varandra och leverera det som ett meddelande, men oftast en maxgräns på 6-8 SMS.
Citera
2024-03-30, 10:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Hur hade du tänkt dig skicka en fil med SMS? Ett SMS rymmer max 160 tecken om man bara använder vanliga tecken, färre om man använder specialtecken, typ åäö. Dom flesta telefoner kan hantera flera SMS efter varandra och leverera det som ett meddelande, men oftast en maxgräns på 6-8 SMS.
Detta.

Något är felt jävla off med TS inlägg. Han lär sig om hacking på Udemy, vill skicka en APK via SMS som han spoofat och har av någon anledning inte orken att googla upp vad som sparas i en apk. Vilken apk det är nämner han inte heller.
Citera
2024-03-30, 13:24
  #9
Medlem
ConnyJonssons avatar
Om du inte vet vad du håller på med utöver vad nån guide visat dig så kommer du utan tvivel bli avslöjad, om det ens går så långt att du skulle få kontroll över något.

Bästa rådet är att du lägger ner det här.
Citera
2024-03-30, 21:03
  #10
Medlem
tantrs avatar
Det är en fråga som ingen vet.

Har du utvecklat appen? I så fall förmodligen nej, eftersom du då vet vad du håller på med.

Är det en app från någon annan utvecklare, så kanske.

(med ovan förutsätter jag att du skickat appen via någon annan tjänst än SMS)

Dessutom kräver Android att då slår på en funktion med namn liknande "tillåt installation av tredjeparts appar", för att installera appar utanför Google Play.
__________________
Senast redigerad av tantr 2024-03-30 kl. 21:05.
Citera
2024-03-30, 21:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Är det en app från någon annan utvecklare, så kanske.
Hur då menar du?
Citera
2024-03-30, 21:44
  #12
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Hur då menar du?

jag har utvecklat mängder av appar, och kan lägga in vad jag vill. Logga IP-adresser i min egen databas, logga allt som användaren skriver in osv.

Distribuerar du appen via google play så kör dom många kontroller innan dom godkänner din app.

Skiter du i Google Play, så kan du göra vad fan du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback