Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-30, 21:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
jag har utvecklat mängder av appar, och kan lägga in vad jag vill. Logga IP-adresser i min egen databas, logga allt som användaren skriver in osv.

Distribuerar du appen via google play så kör dom många kontroller innan dom godkänner din app.

Skiter du i Google Play, så kan du göra vad fan du vill.
Fast det är ju inte vad varken jag eller TS pratar om.

Frågan är, om jag skickar dig en APK, kan något som kopplas till mig finnas med i den då?
Citera
2024-03-30, 21:52
  #14
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Fast det är ju inte vad varken jag eller TS pratar om.

Frågan är, om jag skickar dig en APK, kan något som kopplas till mig finnas med i den då?

Det jag säger är verkligen relevant.

Har du utvecklat appen själv och därefter bara genererat en APK från t.ex. Android studio så kan du göra vad som helst.

Du kan logga allt vad användaren gör om du vill, tracka vad som helst.

Lanseras den via Googles butik så har dom rätt hårda kontroller och kommer inte godkänna din app.
Citera
2024-03-30, 21:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Det jag säger är verkligen relevant.

Har du utvecklat appen själv och därefter bara genererat en APK från t.ex. Android studio så kan du göra vad som helst.

Du kan logga allt vad användaren gör om du vill, tracka vad som helst.

Lanseras den via Googles butik så har dom rätt hårda kontroller och kommer inte godkänna din app.
?

Ja vi alla fattar att en app kan logga allt den har tillgång till om den vill. Det är inget nytt under solen. Frågan är ju om jag kan skicka dig en APK som sen kan ge dig info om mig utan att jag vet om det.
Citera
2024-03-30, 21:59
  #16
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
?

Ja vi alla fattar att en app kan logga allt den har tillgång till om den vill. Det är inget nytt under solen. Frågan är ju om jag kan skicka dig en APK som sen kan ge dig info om mig utan att jag vet om det.

Okej, jag tänker mig nu att t.ex. försöker skicka en app (som du inte utvecklat) till en tredje person för att t.ex. stalka hen.

I så fall nej. Bara utvecklaren av appen kan logga information, samt din ISP som kanske sparar lite info, som ipadresser osv..

Sedan underlättar det om du säger vilken app det är, vissa appar kan säkert notifiera användare om allt möjligt.

Svårt att svara på.

Är det dock en app som är utvecklad för typ stalking eller vad du nu tänker göra(vilket jag antar, eftersom det verkar vara viktigt att användaren inte får reda på vad du skall göra), så är det nog lugnt.
__________________
Senast redigerad av tantr 2024-03-30 kl. 22:02.
Citera
2024-04-22, 07:18
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Detta.

Något är felt jävla off med TS inlägg. Han lär sig om hacking på Udemy, vill skicka en APK via SMS som han spoofat och har av någon anledning inte orken att googla upp vad som sparas i en apk. Vilken apk det är nämner han inte heller.


Ja kände samma 🙈 Frågan är bara why?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback