Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-06, 14:08
  #3685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McGorba
Ja, denna Stephanie kommer antagligen att komma undan lätt - men får leva med detta på sitt samvete - hela sitt liv. Jag tog mig faktisk tid att sammanställa det som sades i FUP, om det där påstådda hotet att H skulle våldta S; vad hon sade och vad Fabbe sedan säger. Hon ljuger sig blå i ansiktet...

För de som missade inlägget, kan läsa det här.

ja jag skulle nästan våga påstå att den orsakande faktorn i detta mord är just Stephanie's lögner, hade hon aldrig hittat på dessa anklagelser så hade Henrik varit vid liv idag.

Visst att han rökte lite hash ibland men det är knappast en dödsdom, han var ALDRIG våldsam överhuvudtaget.
Citera
2024-04-06, 14:20
  #3686
Medlem
McGorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
ja jag skulle nästan våga påstå att den orsakande faktorn i detta mord är just Stephanie's lögner, hade hon aldrig hittat på dessa anklagelser så hade Henrik varit vid liv idag.

Ja, det tror jag med. Nog för att Fabbe skriker tickande bomb, som kanske bara letade ett skäl. Att sprida ett rykte som detta (och dessutom helt förvrida sanningen), kan dra fram en sida hos många, de inte visste de hade... J-vla idiot.
Citera
2024-04-06, 15:53
  #3687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
ja jag skulle nästan våga påstå

vore ett korkat påstående i så fall. "bidragande" absolut, men det enda? nä, det är snarare ett hopkok av anledningar som gör att dem stämmer träff den där dagen (det är vad "F.A" själv säger i förhör med)

och anledningen att "H.M" är död, är för att "F.A" hade kniv som snuttefilt, det är en slump att personen i köpcentret inte dör, för "F.A" har knappast någon koll på var han hugger, och skulle det skett på annan plats (samt att han varit ensam) så hade det nog blivit betydligt fler hugg där med

sluta försök få detta till något "överlagt" ärende

en enklare förklaring

"F.A" har hört 'saker' fram o tillbaka, ej kunnat släppa detta, man stämmer träff för att lösa saker, ordväxling, några knuffar fram o tillbaka, "H.M" tar tag i "F.A" -> kniven åker fram

(det är väldigt liknande vad som hände i köpcentret)

människan är ett vanedjur, på gott och ont
Citera
2024-04-06, 15:58
  #3688
Medlem
Har någon en annan länk till FUPen? Den sista som postades verkar inte gå att ladda ner.
Citera
2024-04-06, 16:13
  #3689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Har någon en annan länk till FUPen

https://mega.nz/file/1PdSQIwK#R9vppq...DbejW-gR8_qmU8
Citera
2024-04-06, 18:07
  #3690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
vore ett korkat påstående i så fall. "bidragande" absolut, men det enda? nä, det är snarare ett hopkok av anledningar som gör att dem stämmer träff den där dagen (det är vad "F.A" själv säger i förhör med)

och anledningen att "H.M" är död, är för att "F.A" hade kniv som snuttefilt, det är en slump att personen i köpcentret inte dör, för "F.A" har knappast någon koll på var han hugger, och skulle det skett på annan plats (samt att han varit ensam) så hade det nog blivit betydligt fler hugg där med

sluta försök få detta till något "överlagt" ärende

en enklare förklaring

"F.A" har hört 'saker' fram o tillbaka, ej kunnat släppa detta, man stämmer träff för att lösa saker, ordväxling, några knuffar fram o tillbaka, "H.M" tar tag i "F.A" -> kniven åker fram

(det är väldigt liknande vad som hände i köpcentret)

människan är ett vanedjur, på gott och ont

jaså vilka mer anledningar skulle det vara att Fabian blir ovän med Henrik? det grundar sig i det Stephanie sa, Fabian ville spela tuff inför henne och lära Henrik en läxa, att det är överlagt säger jag inte för jag tror inte det är meningen att han skulle dö, men dålig impulskontroll, benzo och kliv är sällan en bra kombo
Citera
2024-04-06, 20:45
  #3691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
jaså vilka mer

läs FUP. det är en bra idé om man vill diskutera brottsärenden generellt "F.A" berättar själv och rabblar flertalet saker som 'stört' honom över tid

god tur
Citera
2024-04-06, 22:30
  #3692
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
jaså vilka mer anledningar skulle det vara att Fabian blir ovän med Henrik? det grundar sig i det Stephanie sa, Fabian ville spela tuff inför henne och lära Henrik en läxa, att det är överlagt säger jag inte för jag tror inte det är meningen att han skulle dö, men dålig impulskontroll, benzo och kliv är sällan en bra kombo

Har läst FUP och tror samma.
En psykopat (F*bian) som låter sig styras av en narcissist (St*phanie) är en dödlig kombo. Huh.
Citera
2024-04-06, 22:54
  #3693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Har läst FUP

jag såg ditt inlägg i tråden om dödsmisshandeln, där du visar att du är förmögen att föra logiska resonemang. så att se ett "slaskbegrepp" som psykopat på en 16-årig pojke känns som en rejäl dikeskörning sett till tidigare inlägg från dig


varför påstå saker som det ej finns riktiga belägg för? är inte det jävligt oklokt?

låt oss leka en lek (eftersom du verkar tro att dem gömmer sig i varenda buske) ge lite exempel på fall som involverar GM i åldersspann 15 - 20 där man konstaterat att de uppfyller kriterierna för sådana diagnoser
__________________
Senast redigerad av dip 2024-04-06 kl. 23:38.
Citera
2024-04-07, 06:52
  #3694
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
jag såg ditt inlägg i tråden om dödsmisshandeln, där du visar att du är förmögen att föra logiska resonemang. så att se ett "slaskbegrepp" som psykopat på en 16-årig pojke känns som en rejäl dikeskörning sett till tidigare inlägg från dig


varför påstå saker som det ej finns riktiga belägg för? är inte det jävligt oklokt?

låt oss leka en lek (eftersom du verkar tro att dem gömmer sig i varenda buske) ge lite exempel på fall som involverar GM i åldersspann 15 - 20 där man konstaterat att de uppfyller kriterierna för sådana diagnoser

Jag erkänner att jag uttryckte mig spekulativt och raljant då det vare sig finns rättspsykiatrisk undersökning eller dom ännu.
Fullt utvecklad psykopati har man knappast vid 16 års ålder. En tredjedel av de som döms till fängelse för grova våldsbrott uppskattas vara psykopater så risken finns.

Jag tycker det finns fog för att påstå att F*bian uppvisar ett tydligt antisocialt och empatistört beteende. En del saker i FUPen pekar på att han är beräknande och sadistisk utöver vad du ser hos den typiska unga våldsverkaren med dålig impulskontroll.

- Att han lurade ner H*nrik till en plats där han var mer utsatt, med falska förevändningar
- Att han hade förberett sig på att elda upp bevis
- De 140 knivhuggen
- Sättet som han betedde sig i förhör där han löpande ändrade sin berättelse utifrån nya bevis som presenterades för honom, och brusade upp när det blev uppenbart att lögnerna sprack
- Försöket att lura ut en annan kille i en skog några dagar innan
Citera
2024-04-10, 10:27
  #3695
Medlem
Är det någon som hört när dom meddelas? Igår passerade enligt min uppfattning två veckor sedan sista förhandlingsdagen, vilket brukar vara spärrtiden.
Citera
2024-04-10, 14:07
  #3696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Tyrannosauruse
Är det någon som hört när dom meddelas? Igår passerade enligt min uppfattning två veckor sedan sista förhandlingsdagen, vilket brukar vara spärrtiden.
Han ska utredas vidare rättspsyk, vet inte om den är påbörjad ens. Flyttades från häkte till SIS under tiden meddelades det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback