Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-07, 01:44
  #1
Bannlyst
Jag säger bara här är trailern...

https://youtu.be/g8zxiB5Qhsc

Fy jävlar säger jag bara... Vilka är taggade? Låss oss bygga upp en välförtjänt hype för monkey man!

Från vad m jag förstått det så är det en ensam man som skrivit den, regisserat, arrangerat alla inspelningar själv m.m. Skapligt imponerande.
__________________
Senast redigerad av Happife11 2024-04-07 kl. 01:47.
Citera
2024-04-07, 05:38
  #2
Medlem
OleYellers avatar
Jag kommer se den. Vadå en ensam man? Det är ju etablerade Hollywoodregissören Jordan Peele och etablerade skådespelaren Dev Patel som fått det här att hända.

Ska tilläggas att jag bara kollade trailern. Blev väldigad…
Citera
2024-04-07, 06:29
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag kommer se den. Vadå en ensam man? Det är ju etablerade Hollywoodregissören Jordan Peele och etablerade skådespelaren Dev Patel som fått det här att hända.

Ska tilläggas att jag bara kollade trailern. Blev väldigad…

Den där Dev har fixat allt själv. Jag tror det var när han sökte sig till streamingstjänster för att få ut rullen Peele plockade upp den och fick den till biograferna, då han stordiggade vad Dev satt ihop. Infon finns därute.
Citera
2024-04-07, 07:11
  #4
Medlem
Glostrups avatar
Trailern ger ju snarare ett intryck av att filmen liknar ’Nobody’ mer än John Wick-filmerna, varken fight-scenerna, bilscenerna (tuktuk?!) eller vapenhanteringen lär knappast ha en chans mot John Wick. Tyckte inte att trailern gav någon vidare känsla av en kommande storfilm, men jag ser den kanske när den kommer på nån streamingtjänst.

Min gissning att det är (ännu) en ’Equalizer’-klon med lite insprängd humor och en osedvanligt irriterande soundtrack.
Citera
2024-04-07, 07:12
  #5
Bannlyst
Inte alls taggad då jag hatar den här vågen av indiskt skräp när det kommer till film.
Citera
2024-04-07, 07:21
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RektalDysfunktion
Inte alls taggad då jag hatar den här vågen av indiskt skräp när det kommer till film.

Den ska vara sjukt tung enligt många av de största recensenterna på youtube.
Citera
2024-04-07, 07:29
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Den ska vara sjukt tung enligt många av de största recensenterna på youtube.

Finner jag högst osannolikt att den är, den indiska marknaden är stor med sin befolkning på över en miljard och folk ljuger helt sonika kring den Indiska filmmarknadens framfart.

Dialog på curry-chutny-currycurry-namnam är aldrig trevligt för ett västerländskt öra, går bort!
Citera
2024-04-07, 07:52
  #8
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Den ska vara sjukt tung enligt många av de största recensenterna på youtube.

Peele har ju ändå vunnit en Oscar, så jag skriver inte av filmen helt innan jag har sett mer om/av den. Men att random (betalda) YouTubers hyllar den ser jag mest som ett dåligt tecken.
Citera
2024-04-07, 08:14
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RektalDysfunktion
Finner jag högst osannolikt att den är, den indiska marknaden är stor med sin befolkning på över en miljard och folk ljuger helt sonika kring den Indiska filmmarknadens framfart.

Dialog på curry-chutny-currycurry-namnam är aldrig trevligt för ett västerländskt öra, går bort!

Nu skrev jag indisk för han är indier och ser ut som en riktig indier, men han är ju britt. Det är ju han som slog genom med slumdog millionaire. Hans "passion project"
Citera
2024-04-07, 08:19
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Nu skrev jag indisk för han är indier och ser ut som en riktig indier, men han är ju britt. Det är ju han som slog genom med slumdog millionaire. Hans "passion project"

Också det indiskt trams som jag inte orkat se, Indien tilltalar mig inte helt enkelt.
Citera
2024-04-07, 08:26
  #11
Medlem
Bartman777s avatar
John Wick har redan barnfilm-aura över sig.
Citera
2024-04-07, 08:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RektalDysfunktion
Finner jag högst osannolikt att den är, den indiska marknaden är stor med sin befolkning på över en miljard och folk ljuger helt sonika kring den Indiska filmmarknadens framfart.

Dialog på curry-chutny-currycurry-namnam är aldrig trevligt för ett västerländskt öra, går bort!

Håller med! Den där indisk-engelskan är bara så dryg. Brukar själv kolla rätt mycket på IT-video på Youtube och det är med en ren fantastisk sörja att försöka ta sig igenom nuförtiden med alldeles för mycket av dessa indier.
Tycker filmer verkar vara lite till kalkonfilm, mycket action och man ser att den är ju till 95% inspirerad av John Wick, men det där med att klä ut sig till en apa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in