Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-07, 06:45
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Om det nu finns varför är det inte bevisat än ?
Det finns några, tänkbara alternativ:
p.g.a.
  • mörkläggning
  • att vissa lögner är svåra att bevisa
  • att vissa lögner är svåra att motbevisa
.
Citera
2024-04-07, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Det finns några, tänkbara alternativ:
p.g.a.
  • mörkläggning
  • att vissa lögner är svåra att bevisa
  • att vissa lögner är svåra att motbevisa
.

Om vi antar att det är mörkläggning, vilka skulle i så fall mörklägga och varför ?
Citera
2024-04-07, 08:08
Medlem
systems avatar
Citat:
Varför tänker jag på en viss Skalman nu, sköldpaddan som menade sig bara tro på det han visste? Eller vet förresten, eftersom han är mer eller mindre odödlig, tack vare sin skapare Rune.
Varför du tänker på saker eller inte har jag inget svar på.

Vad gäller de senaste årens ”bevis”, så förstår jag att de är bevis för de som vill så mycket att de inte längre är kritiska.

Jag själv vill tro att ”de” finns här, men ingenting har hittills fått mig att bli annat än mer skeptisk.
Citera
2024-04-07, 09:28
Medlem
Man går ju och väntar när man var 15 år trodde jag ju mycket inte hade hittats för folk inte kunde filma. Nu har alla i hela Afrika kameramobil, så man känner sig mer och mer besviken var år som går.

Skulle man hitta något vidunder eller något galet hade ju magin återkommit till världen! Men ser mörkare och mörkare ut
Citera
2024-04-07, 10:12
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Även om hela mitt sinne är övertygat om att det finns liv i andra delar av universum och även om jag otroligt gärna vill uppleva kontakt med dem under min livstid, så har du rätt. Sannolikheten för besök är låg, innan det finns ett enda bekräftat bevis.
Jag är helt övertygad om att liv finns någonstans i universum. Men de har absolut aldrig varit här under tiden vi kunnat bekräfta det. Varför skulle de.

Och pratar vi allt annat ockult och obskyrt så finns inget av det. Allt är bara fantasi. Överväldigande bevis mot det hela bekräftar det.
Citera
2024-04-07, 13:48
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Kanske lögnen. Vad tror du själv?

Lögnen att alla som säger sig ha sett något i luften som de inte kan identifiera, egentligen vet vad det är de har sett?

Det tror inte jag är speciellt vanligt. Jag tror de som säger sig ha sett saker i luften som de inte kan identifiera, antingen är ärliga med den saken, eller så har de möjligen inte sett något alls och ljugit ihop allt, alternativt ett mellanting att de har sett något med överdriver händelsen.
Citera
2024-04-08, 12:27
Avstängd
Citat:
Enligt vem?
Enligt alla som är insatta och kunniga inom området.

Vill man ha mer av ET-hypotesen kan man vända sig till Amerikanska MUFON: https://mufon.com/
Citera
2024-04-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Lögnen att alla som säger sig ha sett något i luften som de inte kan identifiera, egentligen vet vad det är de har sett?

Det tror inte jag är speciellt vanligt. Jag tror de som säger sig ha sett saker i luften som de inte kan identifiera, antingen är ärliga med den saken, eller så har de möjligen inte sett något alls och ljugit ihop allt, alternativt ett mellanting att de har sett något med överdriver händelsen.

Citat:
Det ser ut som en fråga.
Jag har nog aldrig påstått det.

Citat:
Jag tror de som säger sig ha sett saker i luften som de inte kan identifiera, antingen är ärliga med den saken, eller så har de möjligen inte sett något alls och ljugit ihop allt, alternativt ett mellanting att de har sett något med överdriver händelsen]
Den teorin är troligare och då faller generaliseringen om vad något diffust "alla" skulle ha sett.
Citera
2024-04-09, 17:36
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Det ser ut som en fråga.
Jag har nog aldrig påstått det.

Nej, men du pratade om någon lögn kring UFO, utan precisera vad du menade. Därför försökte jag fråga vad du menade.

En lögn är ju medvetet felaktig information. Begreppet UFO innebär ju till stora delar avsaknad av information. Så för mig är det inte självklart vad det skulle kunna vara för slags lögn i sammanhanget som du pratar om.
Citera
2024-04-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nej, men du pratade om någon lögn kring UFO, utan precisera vad du menade. Därför försökte jag fråga vad du menade.

En lögn är ju medvetet felaktig information. Begreppet UFO innebär ju till stora delar avsaknad av information. Så för mig är det inte självklart vad det skulle kunna vara för slags lögn i sammanhanget som du pratar om.
Citat:
Precisera själv gärna ditt problem och din teori.
Citera
2024-04-12, 01:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Precisera själv gärna ditt problem och din teori.

Min teori är att du tror U i UFO står för utomjordingar. Mitt problem med det är att det är helt olika saker.
Citera
2024-10-27, 12:57
Medlem
Innebär detta att häxprocesserna var legitima? I sådana fall lär ju de flesta häxor eller andra väsen vara ganska skygga vid det här laget vid tanke på vilket mottagande dom fått av övrig befolkning tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in