2024-04-08, 16:36
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Nr vi n ser noe uforstelig vre seg p nett eller TV, gr tankene fort til at det m vre KI skapt.

Dette plottet overgr det meste av hva som er skrevet innen krim sjangeren og hva vi kjenner til at mordsaker, med sitt enorme antall "merkverdigheter", der ingen av den direkte fr en i ml, men stadig mere ut i spagaten.

M vi utelukke at det vi ser p kan vre en KI skapt kriminal sak, uten at det ndvendigvis er viktig se p hvorfor snn med det frste?

Er det noen grunn til utelate KI som "Plott- Designer"?

Feks Nokas ranet bygget jo p en psttt smarting sin eminente hjerne som gjorde endel brlere og feilvurderinger.

Denne saken m jo n snart vre belyst fra alle tenkelige hold, men desto mere man ser p den, desto lengre syntes en konkret lsning vre unna.

Genistreken her er jo antallet "merkverdigheter" som totalt i sum er svimlende og "fringer" i form av bker, film og ikke minst en pfallende aktivitet fra en rekke nicks her inne gjennom alle r, og en salig blanding av hva kom frst av hna og egget, samt Catch 22.

Jeg klarer virkelig ikke forst at samtlige av barna til AEH sitter muse stille i bten og syntes dermed sre fornyd. Det er noe helt merkverdig kunstig over den delen OGS....
Citera
2024-04-08, 16:39
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hadde du lest boken, som har offentliggjort mange saksopplysninger om Hagen-saken, s kunne du lest selv. Det kan hvem som helst gjre, boken koster ikke s mye.

Jeg sier ikke at du tar feil, men at man m ta dine uttalelser med en klype salt, og ikke for god fisk. Alt m dobbeltsjekkes.
Citera
2024-04-08, 17:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det str ikke i artikkelen at det er snakk om snnes lnn. Bare at AEH har snakket med snnen ang samtalen med MB.
I boken Lrenskog Mysteriet, str det at samtalene angende lnn, dreide seg om AEHs lnn, dvs hvor mange timer hun hadde jobbet.

Da m man jo sprre hvorfor AE skulle snakke med TEH om hennes egen lnn.
Kanskje hun hadde lnt penger av snnen og endelig hadde rd til betale ham tilbake.
Citera
2024-04-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg sier ikke at du tar feil, men at man m ta dine uttalelser med en klype salt, og ikke for god fisk. Alt m dobbeltsjekkes.
Det er ikke ndvendig. Jeg har ikke skrevet om noe som ikke er opplyst om fra fr, s jeg er ikke avhengig av noens tillit.
Citera
2024-04-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Da m man jo sprre hvorfor AE skulle snakke med TEH om hennes egen lnn.
Kanskje hun hadde lnt penger av snnen og endelig hadde rd til betale ham tilbake.
Drlig gjort at du gjr narr av offeret p denne mten
Mest sannsynlig fortalte hun bare hvem hun hadde snakket med den dagen, og planene om vre barnevakt muligens?
Senast redigerad av Havhest 2024-04-08 kl. 18:05.
Citera
2024-04-08, 17:59
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Det er ikke ndvendig. Jeg har ikke skrevet om noe som ikke er opplyst om fra fr, s jeg er ikke avhengig av noens tillit.

Det blir slitsomt hvis man m sjekke om det du sier str der, faktisk str der, derfor ber jeg folk om ta dine uttalelser med en klype salt. Egentlig veldig mye annet av det du sier ogs.
Du sa at det sto i boken at TH brukte antidepressiver. Dette ble tilbakevist av flere her inne som ogs har boken.
Citera
2024-04-08, 19:06
Medlem
Citat:
Det blir slitsomt hvis man m sjekke om det du sier str der, faktisk str der, derfor ber jeg folk om ta dine uttalelser med en klype salt. Egentlig veldig mye annet av det du sier ogs.
Du sa at det sto i boken at TH brukte antidepressiver. Dette ble tilbakevist av flere her inne som ogs har boken.
Nei, det var navf som postet opplysningene om telefonsamtalen:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
N forsker du bare forvirre.
Telefonsamtalen mellom AEH og MB handlet alts om AEHs arbeidstimer og lnn.
Citera
2024-04-08, 19:10
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, det var navf som postet opplysningene om telefonsamtalen:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
N forsker du bare forvirre.
Telefonsamtalen mellom AEH og MB handlet alts om AEHs arbeidstimer og lnn.

Jo, du skreiv at TH gikk p antidepressiver, og at dette sto i boken.
Du har ogs sagt at tingretten har utstedt ddsformodningskjennelse p Anne Falkevik, og det stemmer heller ikke.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-04-08 kl. 19:16.
Citera
2024-04-08, 20:10
Medlem
Citat:
N var det ikke jeg som i utgangspunktet refererte fra Lrenskog Mysteriet:

nvaf skrev; "I Lrenskogboken str det at MB ringte til AEH for sprre henne om hvor mange timer hun har jobbet denne mneden. TEH har ingenting med denne tlfsamtalen gjre. Det er nok en trdsannhet dere har laget."

Om telefonsamtalen mellom lnnsansvarlig og AEH.

Citat
08:44 En ansatt ved Tom Hagens arbeidsplass ringer till Anne-Elisabeth Hagen, men hun svarer ikke.

08:45 Anne-Elisabeth Hagen ringer tilbake. De to snakker sammen i dryt ti minutter, fr samtalen avsluttes klokken 08.56.

https://www.vg.no/spesial/2020/lorenskog-tidslinje/
Senast redigerad av Braskamin58 2024-04-08 kl. 20:35.
Citera
2024-04-08, 21:32
Medlem
Citat:
Jo, du skreiv at TH gikk p antidepressiver, og at dette sto i boken.
Du har ogs sagt at tingretten har utstedt ddsformodningskjennelse p Anne Falkevik, og det stemmer heller ikke.
Nei, vi diskuterte telefonsamtalene AEH hadde om morgenen 31.10.2018, det Svartediket skriver er feil:

Det str nemlig ikke at telefonsamtalen handlet om snnens lnn, der riktige er at telefonsamtalen gjaldt AEHs lnn. Men det nytter visst ikke diskutere med deg, s jeg gir opp.
Senast redigerad av Havhest 2024-04-08 kl. 21:36.
Citera
2024-04-09, 02:48
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, vi diskuterte telefonsamtalen...

Du skriver om hva som str eller ikke str i boken, og jeg skriver at man br ta dette med en klype salt.
Mitt innlegg var til brukerne ellers, og ikke spesifikt til deg.
Citera
2024-04-09, 16:29
Avstngd
Skaanseths avatar
Noen som kommer inn p denne? Fjellhamarsaken str oppfrt som et ekteskapsdrap str det.
S da er det litt mer hndfast enn Wiki.
Usikker p om det str noe nytt.

Forsvinningssaken i Lrenskog ble en partnerdrapssak i den offisielle statistikken da politiet siktet ektemannen for drap p Anne-Elisabeth Hagen.

https://www.vg.no/spesial/drap-norge...en-fjellhamar/

https://www.vg.no/spesial/drap-norge/alle/
Senast redigerad av Skaanseth 2024-04-09 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in