2024-05-14, 17:53
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Han skriver om helt normale ekteskapsproblemer. Jeg synes han fremstr ansvarsbevisst.

Du er litt som Putin du forandrer p det som str i bkene.
Citera
2024-05-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tja, det er vel en mulighet. Men det er samtidig noe som skurrer. Skulle det virkelig se
ut som en kidnapping, hadde ikke ringene trengt ligge der. Naturlig nok ville en levende
AE uten planer om skilsmisse mest sannsynlig bret ringene ogs da hun ble bortfrt.
Det logiske da ville vrt kaste eller gjemme dem et sted politiet aldri ville finne dem.
De ville vel heller aldri funnet p lete etter ringer de antok satt p fingeren da hun forsvant.

Jeg tenker kanskje dette har mer med TH sitt hode gjre, mten han tenker p.
Som det str i boka:
S dykker Hagen ned i filmens verden. Han skriver at forsvinningen har scener og bilder som fra en dreiebok. En dreiebok tar utgangspunkt i synopsis og manus, men inneholder i tillegg instrukser om bildeutsnitt, kameravinkler og -bevegelser, lyd og lyssetting. Plankebiten utenfor dra er tydelig planlagt og regissert, mener han. Stolen med brevet og Lisbeths personlige eiendeler kan minne om et stilleben fra kunstens verden

Kanskje TH nsket ringene som et minne og s ogs klokken hennes. Man kan sprre hvorfor gjerningsmennene ikke kastet ringene og klokken et annet sted.
Citera
2024-05-14, 18:02
Medlem
Citat:
I tillegg til at ringer og klr mm kunne inneholde sporingsenheter, s kunne det legge gifteringen igjen p stedet vre et smart trekk for redusere straffen. P den mten kunne ringen indikere en frivillig forsvinning.

I Osen-saken (2015) fant politiet ut at gjerningspersonene hadde gjort underskelser p forhnd, for finne metoder som kunne redusere straffen.

Du m jo faktisk mene at TH er en tyrann nr du p inn og utpust forsvarer trdens dummeste utsagn. At AE har ftt plantet sporingsenheter i ring og klr.
Citera
2024-05-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, du oppfatter meg riktigt. Det kan vre Toms navn inngravert i AEHs giftering og bryllupsdato som kan identifisere AEHs levninger.

Selvflgelig kunne funn av den lettet arbeidet med identifisere henne. Men hun ville ogs uten denne ringen ha vrt lett identifisere dersom hun blir funnet. Derfor tror ikke jeg muligheten for identifisering er grunnen til at hennes ringer, klokke, klr og sandaler ligger igjen p stedet.
Citera
2024-05-14, 18:07
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tja, det er vel en mulighet. Men det er samtidig noe som skurrer. Skulle det virkelig se
ut som en kidnapping, hadde ikke ringene trengt ligge der. Naturlig nok ville en levende
AE uten planer om skilsmisse mest sannsynlig bret ringene ogs da hun ble bortfrt.
Det logiske da ville vrt kaste eller gjemme dem et sted politiet aldri ville finne dem.
De ville vel heller aldri funnet p lete etter ringer de antok satt p fingeren da hun forsvant.

Jeg tenker kanskje dette har mer med TH sitt hode gjre, mten han tenker p.
Som det str i boka:
S dykker Hagen ned i filmens verden. Han skriver at forsvinningen har scener og bilder som fra en dreiebok. En dreiebok tar utgangspunkt i synopsis og manus, men inneholder i tillegg instrukser om bildeutsnitt, kameravinkler og -bevegelser, lyd og lyssetting. Plankebiten utenfor dra er tydelig planlagt og regissert, mener han. Stolen med brevet og Lisbeths personlige eiendeler kan minne om et stilleben fra kunstens verden

Ja, det er ikke godt si hva han tenker. Det er nok mye rart som foregr i det topplokket der vil jeg tro. Fr nesten fornemmelse av at han ser p det hele som et slags kunstverk. Men fyren er psykisk syk alts. Men sant, det er jo ikke noen egentlig grunn til legge ringen der. Det naturlige er jo kanskje at den bres med henne, og s tas den av ved behov. legge igjen en ring slik, ker jo dessuten risikoen for at det kan bli funnet DNA eller rester av tekstil fra GMs klr. Og s har vi dette med at TH gjorde et nummer av at det var to ringer der, mens det sto i brevet at det bare var n ring, s det er mye rart.
Men nr man setter alt sammen, s blir det et mnster. Det oppbrettede teppet, plankebit/bakhon, og en rd penn. Meningslse ting. Mobil p feil side av bord. Flere slike rare ting.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-05-14 kl. 18:39.
Citera
2024-05-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du er litt som Putin du forandrer p det som str i bkene.
Nei, det fremkommer jo bare helt normale ekteskapsproblemer i notatbkene. I et 49 rs gammelt ekteskap har man som oftest gjennomgtt mer enn en ekteskapskrise.

Da de laget ektepakten var skilsmisse et realistisk alternativ.

Slik ektepakten ser ut, sier ikke s mye om hvordan ekteparet hadde det sammen, siden ekteparet fremdeles var gift og ektepakten kun gjaldt dersom ekteparet var skilt.
Senast redigerad av Havhest 2024-05-14 kl. 18:18.
Citera
2024-05-14, 18:17
Medlem
Citat:
Nei, det fremkommer jo bare helt normale ekteskapsproblemer i notatbkene. I et 49 rs gammelt ekteskap har man som oftest gjennomgtt mer enn en ekteskapskrise. Da de laget ektepakten var skilsmisse et realistisk alternativ.

Slik ektepakten ser ut, sier ikke s mye om hvordan ekteparet hadde det sammen, siden ekteparet fremdeles var gift og ektepakten kun gjaldt dersom ekteparet var skilt.

TH hadde det sikkert bra der han l p sofaen i et r eller to og syntes synd p seg selv.
Citera
2024-05-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du m jo faktisk mene at TH er en tyrann nr du p inn og utpust forsvarer trdens dummeste utsagn. At AE har ftt plantet sporingsenheter i ring og klr.
Nei, det skrev jeg ikke.

Jeg skrev at slike gjenstander finnes, f.eks. iform av en ring. Jeg har postet link tidligere som viser slike produkter.

Jeg skrev ikke at AEH hadde sporingsenheter p noen gjenstander.

Men det kunne ikke eventuelle kidnappere vite. Kidnapperne kunne tenkt at en slik risiko var reell.

Og i tillegg kan det legge gifteringen p stedet indikere en frivillig forsvinning, som kunne medfrt redusert straff. I Osen-saken fant politiet digitale spor, skehistorkk som viste at gjerningspersonene hadde underskt hva som kunne medfre redusert straff i tilfelle de ble avslrt og dmt.
Citera
2024-05-14, 18:44
Medlem
Citat:
Nei, det skrev jeg ikke.

Jeg skrev at slike gjenstander finnes, f.eks. iform av en ring. Jeg har postet link tidligere som viser slike produkter.

Jeg skrev ikke at AEH hadde sporingsenheter p noen gjenstander.

Men det kunne ikke eventuelle kidnappere vite. Kidnapperne kunne tenkt at en slik risiko var reell.

Og i tillegg kan det legge gifteringen p stedet indikere en frivillig forsvinning, som kunne medfrt redusert straff. I Osen-saken fant politiet digitale spor, skehistorkk som viste at gjerningspersonene hadde underskt hva som kunne medfre redusert straff i tilfelle de ble avslrt og dmt.

Tror neppe de klesfillene som AE gikk i var verdt s mye at hun kostet p GPS tracking p de 😂
Citera
2024-05-14, 18:56
Medlem
Citat:

Du legger ikke igjen en giftering som skal indikere en mulig frivillig forsvinning samtidig som du legger igjen et trusselbrev p fem sider som klart tilsier en kidnapping.
Her er det i tilfelle noen som har bedrevet grov overtenking i sin lange planlegging av et drap p henne og helgardering i forsk p villede. Alts ikke ulikt det politiet har konkludert med at TH har hatt til hensikt og aktivt bedrevet.

knomisk motivert drap.
Citera
2024-05-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Du legger ikke igjen en giftering som skal indikere en mulig frivillig forsvinning samtidig som du legger igjen et trusselbrev p fem sider som klart tilsier en kidnapping.
Her er det i tilfelle noen som har bedrevet grov overtenking i sin lange planlegging av et drap p henne og helgardering i forsk p villede. Alts ikke ulikt det politiet har konkludert med at TH har hatt til hensikt og aktivt bedrevet.

knomisk motivert drap.
Det har vrt veldig viktig for GM at TH ikke ringer politiet for da gr planen i vasken.
I tillegg har GM brukt ringen til identifisere seg selv s TH vet han har rett GM.
Citat:
Under trusselbrevet l det flere personlige eiendeler som tilhrte Anne-Elisabeth Hagen, deriblant gifteringen. Minst to av eiendelene ble nevnt i en truende e-post som Tom Hagen og hans advokat mottok i juli 2019.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...hagen-forsvant
Citera
2024-05-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tror neppe de klesfillene som AE gikk i var verdt s mye at hun kostet p GPS tracking p de 😂
Du latterliggjr AEH. Det sier noe om deg.

Poenget er ikke om AEH hadde slike sporingsenheter p noen gjenstander, men hvor mange risikoer kidnapperne nsket unng, da handler man utifra prinsipp av sikkerhetsmessige rsaker.

Ved etterlysning av kidnappingsofferet ville beskrivelse av klr og ringer blitt tema/beskrevet. Derfor er det sklart mulig redusere risikoen ved fjerne smykker, klokke og klr. Alts kle kidnappingsofferet i medbragte klr osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in