Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Ja, hun var jo konomisk fastlst. Samme som J@nne Jemtl@nd. Nr Janne hadde klart spare opp 30-40 tusen for kunne starte p nytt en annen plass, s ble hun plutselig borte.
Anne kunne ikke dra noe sted fr hun fikk alderspensjon. En fast inntekt p rundt 12.000 mnd.
Hun hadde jo ikke fast jobb heller, og det er vanskelig finne seg noen jobb nr man ikke er ung lengre.
Moren til Anne kunne jo flyttet dit, men ser for meg at TH ville nektet henne det.
Men det ville jo helt klart gjort det lettere for Anne.
Ja, det er sant, det kreves et rs seperasjon fr at det blir skilsmisse, s det ville jo blitt vanskelig.
TH ville sikkert nektet henne alt av mat og penger til klr.
Undrer p om det er flaut for TH alt som har kommet ut om hvor gjerrig han er, eller om han syntes det er helt greit. Andre milliardrer som skiller seg, som man har hrt om, srger jo for at kona har noen titalls millioner, en flott bil, og en flott leilighet fr de skilles. Ihvertfall leste jeg det om Petter Stord@len. Petter har nok noe mer penger enn TH men likevel..
Anne har vrt veldig uheldig som har mtt denne TH. Han var sikkert veldig sjarmerende i begynnelsen og lurte henne trill rundt med penger, blomster og sjokolade, men straks de flyttet sammen og hun var gravid, s startet helvetet.
Har info om at TH var fysisk voldelig mot henne ogs i Gjvik.
Det sto jo ogs noe om at politiet etterforsket en episode fra 1970. En politisak, men det kom ikke fram noe mer.
Det er nok mye verre enn vi kan forestille oss. Vi ser jo bare toppen av isfjellet. De f historiene som har kommet ut.
S lenge AE fremdeles eide sin halvpart av S4, kunne i teorien AE ha tatt ut separasjon og skt bistand om f kastet ut TH fra S4. Dette hadde vrt mulig hsten 1993. Da kunne ikke TH ha nektet henne ta inn moren.
Det ville ha blitt noen omkostninger. Skifting av lser osv. Penger AE ikke hadde. Men som moren kanskje kunne ha bidratt med.
TEH fylte 10 r i 1993. AE hadde rett til sitte med felles bolig etter separasjon og skilsmisse. HHB1 var 22 r, HHB2 var 18 r.
Jeg ser ikke bort fra at omkostninger med vedlikehold p villaen p Gjvik, ogs er svindel. Det er usikkert om avtalen ble oppfylt, om TH faktisk betalte for og gjennomfrte oppussing i hht beskrivelsen i ektepakten. Eller om dette kun var et pfunn for svindle fra henne hennes rettmessige arv. Hensikten synes ha vrt hindre AE i f tak i midler som hun kunne tre p, gjennom en separasjons- og skilsmisseprosess.
Jeg ser heller ikke bort fra, om oppussingen ble gjennomfrt, at han ville kreve tilbake midlene fra salgssummen da villaen senere ble solgt.
Jeg regner med at dette ogs er en eller annen form for svindel mot henne.
Og s er det hyrentekontoen. Om det fantes en slik konto, og den sto registrert i hennes navn, med innestende 200.000, og registrert som formue p henne i skattelistene. I s fall ville en slik konto skape problemer for henne, om hun i ndsituasjonen hun var i, skulle finne p ske sosialhjelp feks.
Har man oppsparte midler, som det heter, s fr man ikke sosialhjelp. Frst m man forbruke absolutt alt av egne midler, selge bil og bolig osv. Hvordan sosialkontoret dengang, tilbake p -90-tallet, ville ha stilt seg til historien om at hyrentekontoen sto i hennes navn, men, at hun ikke hadde tilgang til midlene selv, og mtte vente til 2017 eller 2018 fr hun fritt kunne disponere midlene selv, ja, det vet jeg virkelig ikke. Jeg har aldri hrt om noe s syyykt. Noensinne.
Med ektepakten av des 1993 ble AE lurt til tro at hun mistet retten til sitte med felles bolig etter separasjon og skilsmisse.
At AE trodde at hun kun hadde borett i S4, blir deleggende for hennes muligheter til ta ut separasjon. En separasjon er ikke gyldig s lenge begge ektefellene er registrert p samme adresse i folkeregisteret. AE mtte ha skaffet seg egen bolig og flyttet ut fra S4, med en 10-ring, og uten en eneste krone hjelpe seg med. Utover barnetrygden, muligens.
AE eide innboet i S4. Teoretisk kunne hun ha solgt mbler osv, men hva kunne hun regne med innkassere p det? Nok til ta med seg TEH og flytte ut, flytte for seg selv?
Hun hadde en slags rett til bil, men mtte ha solgt unna innbo i S4 for ha penger til drivstoff? Har aldri hrt om noe lignende.
Denne mannen er rett og slett ond.
Som du sier. Vi bare farer over med harelabb og ser bare toppen av isfjellet. AE mtte leve med dette.