Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-10, 10:39
  #33877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Chrippa har kvitton på möblerna och det lär återstå att se, själv var jag övertygad om att Jocke o Jonna sponsrades av Mio... det är väldigt vad sponsprylar som den skenheliga familjen Lundell svindlat till sig

Ja om Jocke och Jonna sponsrades av Mio så är det ju ändå inte Chrippas? Det är Jocke och Jonnas avtal. Det är märkligt hur Chrippa har svårt att acceptera att företag vill samarbeta och synas med Joakim och Jonna Lundell men inte så mycket med Chrippa. Lite avundsjuka i luften.
Citera
2024-04-10, 11:02
  #33878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Ja om Jocke och Jonna sponsrades av Mio så är det ju ändå inte Chrippas? Det är Jocke och Jonnas avtal. Det är märkligt hur Chrippa har svårt att acceptera att företag vill samarbeta och synas med Joakim och Jonna Lundell men inte så mycket med Chrippa. Lite avundsjuka i luften.
Tror absolut inte Chrippa är avundsjuk på någonting, däremot är Jocke avundsjuk på Chrippa som inte lever på en lögn.
https://youtu.be/e2-sotwTKII?si=7M-Qw2r4bYrhU-90

Stackars Jockibois viktigaste video, han har inte solglasögon, vilket han har när han känner sig skör...
Jocke har tydligen "dysselexxi"

Jockes sanning, undrar vad Pappa Berg skulle ha att berätta om sin styvson?

Boken med ett lyckligt slut trots allt, eftersom Jocke är så framgångsrik som han är idag enligt honom själv
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-10 kl. 11:09.
Citera
2024-04-10, 11:12
  #33879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tror absolut inte Chrippa är avundsjuk på någonting, däremot är Jocke avundsjuk på Chrippa som inte lever på en lögn.
https://youtu.be/e2-sotwTKII?si=7M-Qw2r4bYrhU-90

Stackars Jockibois viktigaste video, han har inte solglasögon, vilket han har när han känner sig skör...
Jocke har tydligen "dysselexxi"

Jockes sanning, undrar vad Pappa Berg skulle ha att berätta om sin styvson?
Detta är lite vad han utsätter Linnea för. Hotar med hacking gör han också. Jag tycker faktiskt att Chrippas mamma gjorde rätt som placerade Joakim. Tack vare henne fick syskonen växa upp i trygghet.

Verkar för övrigt inte som att han har dyslexi i dom här riktigt vidriga hatiska hotmeddelandena till sitt ex. Det mest träffande är ändå ”buhu, jag kan inte styra om Gurra läcker bilder på din fitta, jag vill lämnas utanför”. Dessutom spyr han galla på människor med asbergers. När fick han själv den diagnosen? https://youtu.be/-ErAv9Wtkns?si=sIZ4yJvkUcWxO1Mj

Kan ju bara tänka mig vad han har utsatt sin stackars familj för om han utsätter en tjej han har träffat i någon vecka eller månad för detta.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-04-10 kl. 11:29.
Citera
2024-04-10, 11:16
  #33880
Medlem
Jag tror ändå Chrippa känner en djupt rotad avundsjuka. Han har och kommer alltid stå i skuggan av sin bror, ingen vet egentligen vem han är. Han har ingenting i sitt namn och han kämpar stenhårt att gå i Joakims skor men det går inte. Det blir så himla sorgligt. Jag tycker genuint synd om Christoffer. Jag hoppas han växer upp snart och inser vad som är värt något i livet.


Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tror absolut inte Chrippa är avundsjuk på någonting, däremot är Jocke avundsjuk på Chrippa som inte lever på en lögn.
https://youtu.be/e2-sotwTKII?si=7M-Qw2r4bYrhU-90

Stackars Jockibois viktigaste video, han har inte solglasögon, vilket han har när han känner sig skör...
Jocke har tydligen "dysselexxi"

Jockes sanning, undrar vad Pappa Berg skulle ha att berätta om sin styvson?

Boken med ett lyckligt slut trots allt, eftersom Jocke är så framgångsrik som han är idag enligt honom själv
Citera
2024-04-10, 11:17
  #33881
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Inte riktigt sant. Det vi vet är att Joakim påstår att det inkom klagomål veckorna Julia bodde där och under tiden Chrippa var i Dubai har någon anmält en akut fuktskada i hans lägenhet.

Nej. Jocke säger så, men det stämmer inte. Faktagranska lite, snälla! Källhänvisning med lagarna har bifogats tillräckligt många gånger. Men om du inte VILL veta, sluta då upp med att hävda saker utan saklig grund.
Ingenting du säger blir mer trovärdigt bara för att du säger det två gånger. Källa för ditt påstående, tack.


Fel. Notera skillnaden på uppsägning av avtal och avhysning. Två vitt skilda saker.

” Om hyresgästen är över en vecka sen med hyran är hyresrätten förverkad. Det betyder att hyresgästen förlorar sin rätt att hyra hyreslägenheten. Hyresvärden får då säga upp hyresavtalet omedelbart och hyresavtalet upphör då att gälla direkt. Det spelar ingen roll om hyrestiden är bestämd eller obestämd. ” källa familjejuristen

”Ja, om du är försenad med att betala hyran mer än en vecka efter förfallodagen kan värden säga upp dig utan uppsägningstid. Man säger då att din hyresrätt är förverkad. ”
Källa Hyresgästföreningen
Citera
2024-04-10, 11:18
  #33882
Avstängd
Det är väl bättre att dom båda kontaktar Advokat/Jurist som tar tag i detta kan jag tycka.
Citera
2024-04-10, 11:25
  #33883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
” Om hyresgästen är över en vecka sen med hyran är hyresrätten förverkad. Det betyder att hyresgästen förlorar sin rätt att hyra hyreslägenheten. Hyresvärden får då säga upp hyresavtalet omedelbart och hyresavtalet upphör då att gälla direkt. Det spelar ingen roll om hyrestiden är bestämd eller obestämd. ” källa familjejuristen

”Ja, om du är försenad med att betala hyran mer än en vecka efter förfallodagen kan värden säga upp dig utan uppsägningstid. Man säger då att din hyresrätt är förverkad. ”
Källa Hyresgästföreningen
Dödfött. Uppsägning är inte samma sak som vräkning.
Vem tror du hackade Chrippa?
https://youtu.be/-ErAv9Wtkns?si=sIZ4yJvkUcWxO1Mj
Citera
2024-04-10, 11:33
  #33884
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Dessa klagomål är inte bekräftade utan något Jockiboi uttalat. Om det varit några klagomål kan det bli intressant att få veta när störningarna skett och vad dessa bestått av

Nej det är en som sade att han bodde i samma trapphus som luffaren som kunde säga att det kommit klagomål om störningar.
Citera
2024-04-10, 11:39
  #33885
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Dödfött. Uppsägning är inte samma sak som vräkning.
Vem tror du hackade Chrippa?
https://youtu.be/-ErAv9Wtkns?si=sIZ4yJvkUcWxO1Mj

Det tror jag SNEA gjorde. Det var väl det hon hotade Chrippa med?
Hon skulle ju förstöra allt för honom. Ja, det har hon ju lyckats med iaf
Men visst. Jag kan ha fel.
Jocke?.. Njah..
Citera
2024-04-10, 11:40
  #33886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Detta är lite vad han utsätter Linnea för. Hotar med hacking gör han också. Jag tycker faktiskt att Chrippas mamma gjorde rätt som placerade Joakim. Tack vare henne fick syskonen växa upp i trygghet.

Verkar för övrigt inte som att han har dyslexi i dom här riktigt vidriga hatiska hotmeddelandena till sitt ex. Det mest träffande är ändå ”buhu, jag kan inte styra om Gurra läcker bilder på din fitta, jag vill lämnas utanför”. Dessutom spyr han galla på människor med asbergers. När fick han själv den diagnosen? https://youtu.be/-ErAv9Wtkns?si=sIZ4yJvkUcWxO1Mj

Kan ju bara tänka mig vad han har utsatt sin stackars familj för om han utsätter en tjej han har träffat i någon vecka eller månad för detta.
Diagnoserna är högst oklart, det lär inte ha varit i barndomen, frågan är om han ens har fått diagnosen... möjligen i vuxen ålder, men ska en mor straffas för vad ens barn gör för resten av deras liv?
Hon sökte hjälp när Jockes svartsjuka mot syskonen gick överstyr, hon och styvfar gjorde verkligen allt i sin makt för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för alla sina barn.
Iom att Jocke placerades, så lades ansvaret på fosterfamiljen och socialtjänsten. Mamma, styvpappa och syskon hade fortsatt kontakt med Jocke, men han verkar bara ha blivit värre och värre med åren och där kan man väl lägga skulden på myndigheterna, kan jag tycka
Citera
2024-04-10, 11:45
  #33887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Nej det är en som sade att han bodde i samma trapphus som luffaren som kunde säga att det kommit klagomål om störningar.
Jocke, Jonna och Jonnas morsa bor i samma trapphus, samt så har Julia bott i Chrippas lägenhet under en dryg månads tid totalt om jag inte minns fel...
Citera
2024-04-10, 11:53
  #33888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Detta är lite vad han utsätter Linnea för. Hotar med hacking gör han också. Jag tycker faktiskt att Chrippas mamma gjorde rätt som placerade Joakim. Tack vare henne fick syskonen växa upp i trygghet.

Verkar för övrigt inte som att han har dyslexi i dom här riktigt vidriga hatiska hotmeddelandena till sitt ex. Det mest träffande är ändå ”buhu, jag kan inte styra om Gurra läcker bilder på din fitta, jag vill lämnas utanför”. Dessutom spyr han galla på människor med asbergers. När fick han själv den diagnosen? https://youtu.be/-ErAv9Wtkns?si=sIZ4yJvkUcWxO1Mj

Kan ju bara tänka mig vad han har utsatt sin stackars familj för om han utsätter en tjej han har träffat i någon vecka eller månad för detta.
Gurra, samma Gustav som bytte lås och hotade Linnéa på Tavastgatan?

Vilka oerhört vidriga kommentarer det är från Jockiboilovers, mot människor som ifrågasatte honom då, för saker han gjort tidigare. Det är samma som nu, fast med Linnea i blickfånget som ska krossas.
Skrämmande på riktigt.
Alla är avundsjuka på Jocke, det där var länge sen, han är en annan person nu...
Jo tjena
Christofer har brutit sig loss ur broderns grepp
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-10 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in