Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-10, 17:09
  #1
Avstängd
Jagarmiljonernas avatar
Precis som rubriken lyder. Vad pratar ni med kollegorna om på kneget? Själv jobbar jag med 3 av mina 7 närmaste polare, så det blir väl lite detsamma som annars. Sen så har vi jävligt tajt grupp, jobbar som byggare, så vi känner varandra väldigt väl. Så snacket blir väl det vanliga, det vill säga om fotboll, hockey, brudar, knull, öl, sprit och snusk. Vad pratar ni om med era kollegor?
Citera
2024-04-10, 17:14
  #2
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna
Precis som rubriken lyder. Vad pratar ni med kollegorna om på kneget? Själv jobbar jag med 3 av mina 7 närmaste polare, så det blir väl lite detsamma som annars. Sen så har vi jävligt tajt grupp, jobbar som byggare, så vi känner varandra väldigt väl. Så snacket blir väl det vanliga, det vill säga om fotboll, hockey, brudar, knull, öl, sprit och snusk. Vad pratar ni om med era kollegor?

På avdelningen är vi väl 12 pers.
Dom uppgifter jag arbetar med, är det jag och en annan. Har blivit en av mina bästa vänner, så vi snackar om i princip allt.
Citera
2024-04-10, 17:17
  #3
Avstängd
Trav! Jävlar, ikväll slår det till på V86!

Är det inte trav blir det mest om hur allting var bättre förr - och så hånar vi varann!
Citera
2024-04-10, 17:17
  #4
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Undviker 95 % av alla kollegor jag har då jag inte orkar med dösnack och småprat. Övriga kan jag prata med på ett mer avslappnat sätt.
Citera
2024-04-10, 17:21
  #5
Medlem
Ducadreams avatar
Om jobbiga/äckliga/otrevliga patienter och allt mellan himmel och jord.
Citera
2024-04-10, 18:40
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna
Precis som rubriken lyder. Vad pratar ni med kollegorna om på kneget? Själv jobbar jag med 3 av mina 7 närmaste polare, så det blir väl lite detsamma som annars. Sen så har vi jävligt tajt grupp, jobbar som byggare, så vi känner varandra väldigt väl. Så snacket blir väl det vanliga, det vill säga om fotboll, hockey, brudar, knull, öl, sprit och snusk. Vad pratar ni om med era kollegor?

Det blir mest jobbrelaterat. Problemlösningar, projektstaus osv. Sedan, eftersom det är totalt mansdominerat blir det en hel del fotboll också.
Citera
2024-04-10, 22:54
  #7
Medlem
Undviker prat så gott de går. Tar lunch själv, tar annan hiss om man ser en kollega etc. Sitter på rummet med stängd dörr, stör inte!
Citera
2024-04-11, 01:50
  #8
Medlem
Priser på narkotikaklassade preparat.
Citera
2024-04-11, 08:55
  #9
Avstängd
Har inget jobb nu men minns då jag jobbade inom callcenter och kundtjänst man oftast pratade om sura kunder.
Citera
2024-04-11, 09:15
  #10
Medlem
Om allt, flera på jobbet är mer kompisar och/eller bättre bekanta så det är väl ungefär som att umgås med övriga av det slaget.
Citera
2024-04-11, 18:48
  #11
Medlem
laughingducks avatar
Kallprat om vad som hänt sen vi senast
knega ihop ..
Citera
2024-04-11, 21:23
  #12
Medlem
fullblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Om jobbiga/äckliga/otrevliga patienter
Vidrigt. Du blev nog mobbad som barn. På den klinik där jag är anställd hade detta beteende lett till att kollegor tydligt och ljudligt påtalat det olämpliga i detta.

OnT:
Hur LGT, en av kollegorna, samlar ihop sina jourtimmar så det blir prick en vecka så han kan åka till Spanien och spela golf.

Hur det råkade bli så att LGT, när han var på väg hem från golfresan från Arlanda, åkte med en buss som kördes av GL, en annan kollega. Hans barn är vuxna och han känner att han vill göra något helt annat när han tar ut sina jourtimmar.

Vilken kanal som sänder ATP-turneringen i Monaco, så man kan se Sinner, Tsitsipas, Djokovic et al spela.

Hur MH, en kollega, fått så mycket råttor på tomten att de tuggat sönder isoleringen till poolen och vattnet nu läcker ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback