Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-04-12, 14:36
Medlem
Mindmes avatar
Jag har (tror jag) tappat lusten sedan jag började med preventivmedel.
Min partner vill ha sex typ var tredje dag. (gissar jag på)
Det går ju, men det känns torrt och svider efteråt.
Hur får man tillbaka lusten? Jag har sett porr enstaka gånger och undviker helst
Citera
2024-04-12, 14:42
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme
Hur får man tillbaka lusten? Jag har sett porr enstaka gånger och undviker helst
Först. Du ska bara ha sex när du själv vill.
Ta kontakt med läkaren som skrivit ut ditt preventivmedel och berätta hur det ligger till. Kanske behöver du en annan sort. Att laborera med hormoner är inte bra och ibland blir det fel.
Sen kan du även köpa glidmedel tex på Apoteket. Kör på något vanligt vattenbaserat utan parfym osv.
Lusten får du tillbaka när dina hormoner är ok igen.
Citera
2024-04-12, 14:44
Medlem
Hade jag varit kvinna så hade jag kanske kunnat komma med tips.
Som det är nu har jag inte en susning 🤷‍♂️.
Hoppas på många brudar i tråden.
Citera
2024-04-12, 15:04
Medlem
Främst av allt vill DU återfå den ? eller söker du att vara till lags så att säga ? Där tror jag den egentliga huvudbryn är, och om partnern vill men du säger nej vad händer då ? Har du berättat detta att du tappat lusten och tror dig veta orsaken ?
Citera
2024-04-12, 15:08
Medlem
Citat:
Om du icke kan få tillbaka lusten trots detta ständiga porr tittade skulle jag se mig om efter en ny karl. En som är mer porrinriktad.
Citera
2024-04-12, 15:14
Medlem
Mindmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gselw
Främst av allt vill DU återfå den ? eller söker du att vara till lags så att säga ? Där tror jag den egentliga huvudbryn är, och om partnern vill men du säger nej vad händer då ? Har du berättat detta att du tappat lusten och tror dig veta orsaken ?

Ja jag vill kunna känna lust igen. Jag misstänker att mitt preventivmedel sinkar mig.

Min partner visar ofta att han vill ha sex men då ska det ske så snabbt, jag hinner inte känna något. Förut gick det lättare.

Jag har sagt nej en gång då blev han lite stött. Försökt förklara men når inte fram riktigt.

Jag har mina fantasier och det går för mig snabbt om jag onanerar, men då har man ju ännu mindre lust när det väl kommer till kritan.

Så tips på hur man blir mer sexuell vore bra!
Citera
2024-04-12, 15:15
Medlem
Drillas avatar
Sluta med preventivmedlet och använd kondom istället.
Citera
2024-04-12, 15:30
Medlem
triptykens avatar
Sen är det ju en fråga om ålder med... jag är ju snubbe så det är ju annorlunda (och jag behöver inte ta preventivmedel) men ju äldre jag blivit (misstänker att jag är en del äldre än dig) så krävs det längre "startsträcka"

Kolla igenom era gemensamma sexuella fantasier och se om nåt funkar att spela ut ihop? För att liksom väva in den där startsträckan tillsammans.

Jag menar din karl vill ju inte heller att det ska vara trist för dig att ha sex eller vara obehagligt. Snacka med honom om hur ni piffar till detta eller om andra preventivmedel (och snacka med läkaren med)
Citera
2024-04-12, 15:51
Medlem
Citat:
Min partner visar ofta att han vill ha sex men då ska det ske så snabbt, jag hinner inte känna något. Förut gick det lättare.

Jag har sagt nej en gång då blev han lite stött. Försökt förklara men når inte fram riktigt.

Jag har mina fantasier och det går för mig snabbt om jag onanerar, men då har man ju ännu mindre lust när det väl kommer till kritan.
Nåja, men så du vet. Att tappa lust är ingen tjej grej , och att vilja (kräva) regelbundet samt inte förstå är inte en kille grej heller.

Det händer åt båda hållen, det finns killar såväl som tjejer som fungerar med att mysa, visa ömhet osv bara det är kommunikation och förståelse , tillit till varandra.
Citera
2024-04-12, 16:05
Medlem
SnutteFia03s avatar
Hade jag varit du så hade jag slutat med preventivmedlet eftersom du misstänker att det påverkar. Är det ändå viktigt/nödvändigt för dig att använda det så kan du kanske prova någon annan typ av preventivmedel.
Citera
2024-04-12, 16:11
Medlem
Använd kondom eller pessar.

Snabbt sex låter ju inte rätt för dig. Om han inte gör dig kåt och tillfredsställer dig ska du tacka nej.
Citera
2024-04-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ja jag vill kunna känna lust igen. Jag misstänker att mitt preventivmedel sinkar mig.

Så tips på hur man blir mer sexuell vore bra!

Vilken tjej känner något om det bara är på mannens villkor med snabba sex? Det är samma sak som sex en liten stund, men han tillåts inte att få utlösning. Det är lika dåligt. Mannen är nöjd, men inte kvinnan. Kanske att det är detta som är problemet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in