• 1
  • 2
2024-04-15, 01:19
Medlem
Hejsan,

Hörde idag om ett ’nytt’ fenomen inom naturläkemedel.

Så kallade mushroom gummies.

Detta är godisbjörnar innehållande extrakt från svampar med påstådda goda egenskaper.

Speciellt för immunförsvaret, hjärnan och så ska det ge energi.

Läste någon annan så påstod sig kunna förbättra minnet.

Ligger det något i dessa påstående?

En återkommande svamp i de flesta är
Lion’s Mane.

Hade varit intressant att höra era åsikter och kunskap.

Är alltså hälsofördelarna jag vill höra om.
Senast redigerad av Attentatsmannen 2024-04-15 kl. 01:25.
Citera
2024-04-15, 01:22
Avstängd
johnjozefssons avatar
Lions mane ger inget rus. Finns att köpa helt lagligt på nätet utan problem.
Citera
2024-04-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Lions mane ger inget rus. Finns att köpa helt lagligt på nätet utan problem.

Nej nu tänkte jag väl på hälsofördelar snarare än rus. Är inte intresserad i det sistnämnda.
Citera
2024-04-15, 01:29
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Sorry för att jag gör dig besviken men det är ganska så hög procent bluff i dom där.
Citera
2024-04-15, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Sorry för att jag gör dig besviken men det är ganska så hög procent bluff i dom där.

Du gör mig inte besviken alls Blev bara nyfiken när jag läste om det. Tänkte för mig själv att - visst fan borde det finnas nyttiga saker i svampar som vi borde utnyttja i större grad.

Men du vet alltså inte antar jag? Utan förutsätter och spekulerar?
Citera
2024-04-15, 08:01
Moderator
Lapapps avatar
Rubrik förtydligad från Mushroom gummies till Mushroom gummies - naturläkemedel med svampextrakt. Flyttas också till rätt underforum.

Medicin och hälsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2024-04-15, 08:06
Moderator
Lapapps avatar
Nu blir det rätt underforum

Psykiatri och psykofarmaka --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2024-04-15, 08:11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det finns i pulverform också. Vet inte om det hjälper. Har tagit det i ca 6 mån.
Citera
2024-04-15, 08:19
Medlem
RadioGaGas avatar
Godis säljer. Men varför vill någon som tänker på sin hälsa köpa svampextrakt i form av godis som innehåller socker och färgämnen? Svampextrakt som naturläkemedel har funnits jättelänge. Mushroom gummies är bara en idiotgrej.
Citera
2024-04-15, 09:11
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attentatsmannen
Du gör mig inte besviken alls Blev bara nyfiken när jag läste om det. Tänkte för mig själv att - visst fan borde det finnas nyttiga saker i svampar som vi borde utnyttja i större grad.

Men du vet alltså inte antar jag? Utan förutsätter och spekulerar?

Jo jag vet. Och nej det finns inga såna nyttigheter i svampar tyvärr. Definitivt inte i gummieform 😉 Det är en typisk såndär produkt som är just vad det låter som, för bra för att vara sann.
Citera
2024-04-15, 12:10
Medlem
Citat:
Jo jag vet. Och nej det finns inga såna nyttigheter i svampar tyvärr. Definitivt inte i gummieform 😉 Det är en typisk såndär produkt som är just vad det låter som, för bra för att vara sann.

Av sättet att döma som du skriver så tippar jag på att du är pyttelite bakpå. Tror du svampar växer i gummiform?

Du bara chansar, spekulerar och har egentligen ingen aning om vad du pratar om. Du pratar i nattmössan.

Next!
Citera
2024-04-15, 12:12
Medlem
Citat:

Nej du visste inte per facto. Finns ju studier som stödjer att Lion’s Mane hjälper det kognitiva ser jag nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in