Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-15, 13:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag nämner att jocke vägrar betala ut lön
du svarar med att man ska ha marginaler
jag svarar med att du vet att han inte har ett sparkonto och inte fått ut youtube lönen på 3-4 månader
du svarar kontanter

Och genom hela denna diskussion där jag pratade om lön, och sparkonto så handlade alla dina svar om flyttkartonger?

Löneutbetalning sker den 25/4 precis som dom flesta andra företag.
Han har ju jobbat legit förut så han borde ju veta hur och när man får lön.

Skillnaden nu är att kronkalle förhoppningsvis tar sin del av kakan
Citera
2024-04-15, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Har aldrig sett någon som blandar ihop personer lika mycket som dig.
Du pratar om kräftan med skriver Joakim.
Du måste lära dig att läsa igenom det du skriver gumman.

Vet inte om du blundar för sanningen eller bara vägrar inse den så jag har en fråga till dig så får vi se om du klarar av att svar på den.

Tror du på riktigt att socialsekreterare, barnpsykologen, fosterföräldrar och andra myndighetspersoner konspirerade med en 10årig Joakim Berg för att han 20 år senare skulle sätta dit sin morsa?

Öppna ögon och öron så kommer även du kunna se vad som är sant och inte och Jockes syn på sin uppväxt enligt hans socpapper är inget någon kan ifrågasätta, det är ju det absolut starkaste och tydligaste bevisen som finns i hela detta drama
Sanningen förändras inte och växer inte så som Jockes socpapper verkar göra...
Han säger desdutom emot sig själv och har svårt med ordförståelsen, vrider och vänder allt till att passa hans agenda, det är pinsamt.
Tro fan att Chrippa är förbannad, inte ens Jacke vill knipa längre, det säger väl en hel del.
Det återstår att se, vad som komma skall.
Jag tror nog att Chrippa har viktigare saker för sig just nu, än att servera sanningen på silverfat, hämnden är en rätt som serveras bäst kall...
Varför sover inte Jockiboi?
Lögner brukar göra så att man får lite svårt att sova, för tänk om någon kommer på att man ljugit
Citera
2024-04-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
När reser dom två till Hollywood och gör karriärer? Chrippa vill till USA, men inte i deras sällskap, och det kan man ju förstå efter allt dom utsatt honom för
Det lär inte hända. Chrippa får väl ansöka om visum och förklara sig och hoppas på det bästa om han vill in i staterna.

Jockiboi får kanske välja färg på sin tröja med fasta lägen, om han har tur
Citera
2024-04-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Löneutbetalning sker den 25/4 precis som dom flesta andra företag.
Han har ju jobbat legit förut så han borde ju veta hur och när man får lön.

Skillnaden nu är att kronkalle förhoppningsvis tar sin del av kakan

Vilka företag betalar ut Januarilön i April? Chrippa har gång på gång påpekat att det gäller YT-utbetalning för Januari månad
Citera
2024-04-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nää Chrippa ska inte ha lön 25. Han följer inga regler!
När ska han få sina pengar eller få tillbaks sin kanal?
Jocke är ju avslöjad som youtubes största bluff.
Citera
2024-04-15, 13:21
Avstängd
Citat:
Varför yttra dig om saker när du har 0 koll på vad du pratar om?
När Chrippa signade med ninetone så började alla hans inkomster från youtube betalas in på Jocke och Jonna AB, för att jocke och jonna ab sen ska betala ut pengarna till Chrippa.
Jocke har själv erkännt att dem fått in chrippas youtube pengar i deras företag, men att dem väntar med att betala ut då dem inte vill få problem med skatteverket, kronofogden eller liknande om dem betalar ut när chrippa har så mycket skulder, dem vill kolla upp först så allt går rätt till innan dem betalar ut några pengar. Detta behov av att börja kolla upp fick dem först efter att Jocke och Chrippa blev osams.

Pengarna för februari kommer 25/4 inga konstigheter med det.
Om Jocke och Jonna AB hör sig för med Skatteverket och kronofogden innan är det upp till dom, det påverkar inte utbetalningsdag för lönen 25/4.
Hur, var och varför dom kollar upp det vet varken du eller jag, det enda vi vet är att dom har all rätt att göra det.
Enda kravet som finns på Jocke och Jonna AB är att lönen ska finnas på mottagarens kont den 25/4.
Sen hur mycket som blir utbetalt till mottagaren beror på on kronkalle vill ha sina pengar.
Citera
2024-04-15, 13:22
Avstängd
Citat:
Jag nämner att jocke vägrar betala ut lön
du svarar med att man ska ha marginaler
jag svarar med att du vet att han inte har ett sparkonto och inte fått ut youtube lönen på 3-4 månader
du svarar kontanter

Och genom hela denna diskussion där jag pratade om lön, och sparkonto så handlade alla dina svar om flyttkartonger?

Så här var det:

Jag nämnde varför han inte kunde betala flyttlådor själv. Då kommer du in och börjar prata månadslöner, sparkonto och gömma pengar i skogen. Inget annat!

Hur många gånger kan man ha fel utan att inse det?
Citera
2024-04-15, 13:23
Avstängd
Citat:
I början att detta drama stod ju du bakom en kvinnoboxare, som tog droger framför sitt barn och lätt sitt barn bo i ett hem där han visste det förkom våld (julia)
Men sedan ändrade du åsikt i samband med att Jocke sa att man skulle ändra åsikt...

Även om jag inte håller med mumsbullen om allt så har han iallafall en egen hjärna, egna tankar, egna åsikter.
Han är iallafall inte en lydig hund som springer någon annans ärenden.

Eller så ändrade man åsikt när bevisen kom fram att han är en kvinnoboxare som utsatt sitt barn för diverse brott.

Sen finns det ju ett fantastisk uttryck som jag tycker att varenda levande människa ska leva efter.
En riktig man slår aldrig en kvinna
Citera
2024-04-15, 13:25
Avstängd
Citat:
Farsan tog sig inte igenom mellanstadiet nog men han jobbar som fan som rörmockare och lär nog tjäna rätt bra. Han har dragit många rör på US i Linköping. Riktig knegare.

Ja, han har ju försörjt morsan Bergs tablettmissbruk under alla år och nu måste han försörja sin 35 åriga jättebäbis och hans psykbrud
Citera
2024-04-15, 13:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du kan söka på YT, det finns en hel del där om hans tvister med allt och alla. Chrippa kan knappast vara stolt över sin bror

Haha Chrippa var stolt fram tills att lyxen han fick försvann, resor, bilar, mat osv osv
Citera
2024-04-15, 13:29
Avstängd
Citat:
Nää Chrippa ska inte ha lön 25. Han följer inga regler!

Nä, har kör på gamla stilen med utpressning. Sen ska man ju komma ihåg att av dom pengar som blir kvar när kronkalle varit och pillat så ska kräftans skuld på 50.000 till Jocke betalas och som vilken arbetsgivare som helst så borde han dra det på lönen och istället för +6000 borde det stå -44000 😂
Citera
2024-04-15, 13:30
Medlem
Han är inte anställd, han har inget företag, han skattar inte för dom pengar han får in.
Tvättar Jocke Chrippas pengar?
Han ska ha pengar för det han tjänar på Youtube.. Okej.. och mellanhanden här är Jocke?
För att kringgå skatt och kronofogden.
Har jag förstått det rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in