Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-16, 18:47
  #169
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Var det? Attans, jag får ta och se om avsnittet för det missade jag!

Och en supermutant fanns på en wanted poster så det dyker säkert upp någon i serien.
Citera
2024-04-17, 10:03
  #170
Medlem
Kaliumdikromats avatar
Kul slut, ser fram emot nästa säsong
Citera
2024-04-17, 14:19
  #171
Medlem
casiis avatar
Walton Goggins verkar inte ha tagit bort sminket sen Maze runner.
Uppskattade serien rakt igenom, har inte spelat spelen.
Tyckte det var en enkel historia att följa och förstå, eller har jag missat nåt?
Citera
2024-04-17, 14:55
  #172
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Walton Goggins verkar inte ha tagit bort sminket sen Maze runner.
Uppskattade serien rakt igenom, har inte spelat spelen.
Tyckte det var en enkel historia att följa och förstå, eller har jag missat nåt?

Det krävs inte direkt någon doktorsexamen för att hänga med och förstå handlingen men man får ut lite mer av serien om man har spelat spelen då det fullkomligen kryllar av referenser.
Citera
2024-04-17, 16:25
  #173
Medlem
Giant Squids avatar
Bäst serien i den här genren helt klart. Hoppas alla andra klumpiga serier tar till sig, som snömoset Silo osv,.
Citera
2024-04-17, 17:00
  #174
Medlem
Första avsnitt, inte logiskt fem öre. Så dom visar typ 50st ifrån bunkern med dom flesta äldre, inga barn och inga riktiga män.

Dom har gjort dom extremt naiva, noll säkerhet, ingen kontakt med övriga bunkrarna för att få reda på att en dom är fullt med döda sedan flera år. Dom har ingen koll på vad som händer ovan jord eller när dom ska tas sig upp och hur dom ska befolka jorden på ett trygg sätt.
Sen efter attacken så har dom helt plötsligt flera manliga soldater med vapen och lyckats låsa in flera av mördarna trots att man såg att dom lyckades fly. Vart var alla dessa män under attacken? Varför är inte dom med på samlingarna och varför är inte dom lika naiva.

Flera avsnitt senare, hon huvudrollen blir plötslig blyg när det ska visas lite nakenhet, trots att hon utan några problem kan knulla när hon är uttråkad fast med kläder på. (Kan dock inte bestämma om jag tycker hon är jävligt snygg eller jävligt ful men är trots det attraherad )

Många konstigheter i filmen, har 2 avsnitt kvar men jag gillar den ändå trots alla fail. Har inte spelat spelet (har dock spelet) och det låter som det kanske är bra. Risken är väl att man blir för besviken.
Citera
2024-04-18, 19:48
  #175
Medlem
Duerfs avatar
Serien är klart underhållande, men det finns en risk att det spårar ut.

Det är väldigt ovanligt att serier som kretsar kring mysterier blir bra i slutändan. Är de framgångsrika tvingas det fram fler säsonger än storyn tål och man bara lägger till nya mysterier hela tiden och skiter i att förklara de gamla. Är serien icke framgångsrik avslutas den i förtid och i bästa fall får man ett i panik framhastat slut eller i värsta fall slutar det med ännu en cliffhanger.

Efter att ha sett och gett upp om skaparnas tidigare serie Westworld, så är jag skeptisk till att det håller i längden men säsong 1 var på det stora hela bra så hoppet lever.
Citera
2024-04-18, 20:07
  #176
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Serien är klart underhållande, men det finns en risk att det spårar ut.

Det är väldigt ovanligt att serier som kretsar kring mysterier blir bra i slutändan. Är de framgångsrika tvingas det fram fler säsonger än storyn tål och man bara lägger till nya mysterier hela tiden och skiter i att förklara de gamla. Är serien icke framgångsrik avslutas den i förtid och i bästa fall får man ett i panik framhastat slut eller i värsta fall slutar det med ännu en cliffhanger.

Efter att ha sett och gett upp om skaparnas tidigare serie Westworld, så är jag skeptisk till att det håller i längden men säsong 1 var på det stora hela bra så hoppet lever.
Det kan du nog med 100% räkna med och med detta tokiga spelet
Citera
2024-04-18, 21:12
  #177
Medlem
Taufatts avatar
Den svarte är ju mentalt efterbliven. Tycker han spelar bra och utstrålar totalt blank i tankeverksamheten men blev lite för mycket när han knappt visste vad sex är för något. Han är ju ändå vuxen så där blev det lite för mycket.
Men ghoulen är mest intressant eftersom man genom honom för koppling till den gamla världen.
Klart bästa adaptionen av ett spel till tv jag kan komma på.
Citera
2024-04-18, 22:01
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Den svarte är ju mentalt efterbliven. Tycker han spelar bra och utstrålar totalt blank i tankeverksamheten men blev lite för mycket när han knappt visste vad sex är för något. Han är ju ändå vuxen så där blev det lite för mycket.
Men ghoulen är mest intressant eftersom man genom honom för koppling till den gamla världen.
Klart bästa adaptionen av ett spel till tv jag kan komma på.

Inte riktigt lika mycket från själva spelet tror jag, men spana in serien Arcane också, mycket bra och originell, och vacker!

(Tycker också han gör sin roll riktigt bra!)
Citera
2024-04-19, 08:32
  #179
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Inte riktigt lika mycket från själva spelet tror jag, men spana in serien Arcane också, mycket bra och originell, och vacker!

(Tycker också han gör sin roll riktigt bra!)
Sett Arcane men inte spelat spelet och den var en av de bästa animerade serierna jag sett.

Som sagt bra adaption men tänkte på att bilarna känns som vanliga och inte atomdrivna som i spelet. Kanske var en lite svår grej att göra snyggt men hade lyft känslan av alternativ tidslinje något.
Har bara ett avsnitt kvar av serien och hoppas på en fortsättning. Liten farhåga att man tröttnar på den ganska låga men dock roliga humorn om det fortsätter för länge. Det är inte en ren humorserie så hoppas de inte tramsar bort det med mer galna grejer längre fram. Fungerar att någon har en näsa i pannan men en kuk i pannan blir för mycket.
Citera
2024-04-19, 11:49
  #180
Medlem
diseuses avatar
Nu förnyad för en andra säsong, enligt Variety (‘Fallout’ Officially Renewed for Season 2 at Amazon).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback