Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 05:09
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Hej!

Jag måste först erkänna att abortfrågan har varit helt iskall för mig. Tycker själv att kvinnan ska bestämma över sin kropp men jag har tyckt att diskussionen och framför allt hatet och alla känslor är omotiverade. För mig är ämnet lika intressant som om en kvinna bör vara hemma vid spisen eller gå full karriär. Gör vad fan ni vill?

Det är väldigt lite officiellt hat ute i det svenska samhället om aborter. Men här inne tuggar trollen fradga och ser rött. Varför är det så?

Jag funderar just idag hur det är med männen som har ett gäng aborter på sitt cv. Är det lugnt eller är de också vidriga barnmördare, bara det att de inte tar dödspillret själva?

Vi kan ju inte ta det själva men nog fan skulle vi också använda det om vi kunde, eller?

Har själv varit med om fyra aborter (okänt mörkertal) och jag har aldrig någonsin fått en negativ kommentar om det. Man har snarare mötts av folk som skrockar (höhöhö, är det dags igen). Så är det väl inte för våra kvinnor?

Är medveten om att den officiella aborttråden existerar men jag hoppas att denna tråd får leva för att få en mer nischad diskussion om männen. Annars får ni ha en strålande fredag!

Vill inte höra någon kristen rappakalja i denna tråd.

Förtydligande; Jag syftar på männen som knullar runt oskyddat och lämnar ett spår av graviditeter efter sig.

Idiot!
Det är ju kvinnan och inte mannen som bestämmer så givetvis faller huvudansvaret/skulden på kvinnan.
Deppigt för dig att ändå vara delaktig i barnamord för det är förstås vad det är. Jag tror inte på någon gud men att mörda sina egna barn är extremt stört och mot naturen.
Citera
2024-04-20, 05:23
  #122
Medlem
Traveller7s avatar
Det är ju mannen som liksom, släpper skottet så det är ju han som ska veta vad man gör..
Främst kanske. Man ska inte förlita sig på p piller heller tycker jag kanske.

Abort är inte bra. Det är ingen rolig sak. Jag tycker inte man ska missbruka. Sex.. och aborter.

Ett vider? Det är ju en signal om att mycket inte står rätt till. Helt klart. Men folk kan bättra sig.

En abort är en för mycket..
Citera
2024-04-20, 08:10
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Jaha, jag uttryckte mig fel och det var det du nappade på.

Jag menar ju självklart männen som knullar runt oskyddat och lämnar gravideter efter sig.

Så det är också mannens fel ???
Citera
2024-04-20, 08:13
  #124
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Förtydligande; Jag syftar på männen som knullar runt oskyddat och lämnar ett spår av graviditeter efter sig.
Ja, det är klart att dessa män är en bidragande faktor. Det krävs ju två personer för att skapa en oönskad graviditet. Men vidrig vet jag inte, snarare ansvarslös.
Citera
2024-04-20, 08:13
  #125
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Så det är också mannens fel ???
Till 50 %, ja.
Citera
2024-04-20, 08:14
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Till 50 %, ja.

Att kvinnan gör arvord är det mannens fel ??
Citera
2024-04-20, 08:17
  #127
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Att kvinnan gör arvord är det mannens fel ??
Det förekommer att aborter görs på mannens önskemål och till och med påtryckning. Men jag menade att den oönskade graviditeten till 50 % är mannens fel (och 50 % kvinnans).
Citera
2024-04-20, 08:17
  #128
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, det är klart att dessa män är en bidragande faktor. Det krävs ju två personer för att skapa en oönskad graviditet. Men vidrig vet jag inte, snarare ansvarslös.

Håller med. Men jag tycker att kvinnan får orimligt mycket mer ris.
Citera
2024-04-20, 08:41
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det förekommer att aborter görs på mannens önskemål och till och med påtryckning. Men jag menade att den oönskade graviditeten till 50 % är mannens fel (och 50 % kvinnans).

Det är inte kulan som dödar utan den som tar beslutet att trycka på avtryckaren i detta fall kvinnan , vankelmodigheten är bara suck
Citera
2024-04-20, 09:04
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Håller med. Men jag tycker att kvinnan får orimligt mycket mer ris.

Kanske i Texas.

I Sverige är abortmotstånd ett ytterst marginellt fenomen.
Citera
2024-04-20, 09:07
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Det är inte kulan som dödar utan den som tar beslutet att trycka på avtryckaren i detta fall kvinnan , vankelmodigheten är bara suck
Kan du vara snäll och avchiffrera vad "avtryckaren" står för i din mening, rent biologiskt?
För i min värld är det mer ett beslut att komma i en kvinna än det är ett beslut att ha ägglossning.
Citera
2024-04-20, 09:47
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
De hade alltså extremt dåligt omdöme eftersom de valde att låta sig befruktas av dessa män. Frågan är ju varför i helvete de hade oskyddat sex med sådana psykfall? Dessa kvinnor är ju så korkade att de borde tvångssteriliseras eller nåt. Det visar ju bara att vi måste utveckla sexualundervisningen så att vi får kvinnor att bli mindre promiskuösa. Kvinnor har ett extremt oansvarigt sexuellt beteende där de inte respekterar sina egna kroppar.

Dessa två kvinnor hade alltså seriöst förhållande, med samma man. En nördig svärmorsdröm på utsidan (ja, jag har träffat honom). Men i förhållandet med dessa två kvinnor var han ett sadistiskt svin. Men ingen hade kunnat ana det. En "Stig Helmer"-typ till ytan. Charmig, men nördig och tafatt.

Varför de hade oskyddat sex med honom? Den ena var skyddad till en början, men han dumpade henne och då slutade hon med sina p-piller. Sedan ville han ha tillbaka henne och manipulerade henne att få ha sex med henne utan skydd. Likaså med den andra. Han visste givetvis vilka knappar han skulle trycka på.

Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nej, problemet är att kvinnan särar på benen så snabbt att hon inte hinner uppfatta vad det är för man hon har att göra med. Kvinnor måste vara mer försiktiga. Lär er använda preventivmedel för helvete. Varför i hela helvetet har ni så jävla mycket oskyddat sex när ni inte vill ha barn? Hur korkade är ni? Ni vet ju att risken för att bli gravid är skyhög utan preventivmedel, men ändå så låter ni er bli sprutade i fittan helt oskyddat i stor omfattning. Ni borde omyndigförklaras.

Med sådant språkbruk du har om kvinnor, så är det snarare du som borde omyndigförklaras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback