2024-04-23, 19:11
Medlem
Mnga stllen brjar mer och mer legalisera cannabis.

Snart blir det vl Sveriges tur?

Hur snart kommer vi till att gra cannabis lagligt?
Citera
2024-04-23, 19:22
Medlem
Belters avatar
Inte under vran livstid i alla fall. Ingen politiker vill ta i skiten.
Citera
2024-04-23, 19:24
Medlem
Genelkurmays avatar
Inte frrn Norge eller Finland gr det.

Frr eller senare kommer Sverige vara tvungna.
Citera
2024-04-23, 19:33
Medlem
StonedMonkeys avatar
N det tror jag inte, frgan dyker upp titt som ttt i podcasten Sista mltiden, nr dom har politiker och klagare p besk bland annat, och det r dystra svar.. te.x. nr Jimmy kesson svarade lt han som han citerade "Knark r bajs!" broschyrena utantill. Lisa dos Santos (klagare) lt likadant. Har fr mig att Ulf Kristersson fick den frgan ocks nr han var dr, kommer inte ihg vad han svarade men kommer ihg att det var precis vad jag trodde han skulle sga, och att det d allts lr negativt.

Nu r det bara dom 2 exemplarna jag kommer p frn just den podden, men tycker aldrig jag lser ngot vettigt nr frgan stlls till folk i maktposition p andra stllen heller, te.x. tidningarna.

Finns skert vettiga personer med makt som absolut tycker vi ska legalisera, men det verkar fortfarande vara tabu att uttala den sikten hgt, s det r ingen sdan person som vill ta debatten/konsekvenserna av att ens diskutera frgan.
Senast redigerad av StonedMonkey 2024-04-23 kl. 19:43.
Citera
2024-04-23, 19:35
Medlem
Typ som att vi aldrig skulle g med i NATO hsten 2021. Nu r vi med. Politik kan ndras snabbt. Fast just det hr r vl tveksamt. Jag har svrt att se ngon strre hndelse som skulle lgga om kursen.
Citera
2024-04-23, 19:42
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Med tanke p hur dligt cannbis fresprkarna debatterar s r det inte konstigt att frhoppningsvis lr fortstta vara frbjudet.

https://www.tv4play.se/klipp/b6ae5b5...abis-i-sverige

Cannabisfresprkaren fr storstryk hr i tv4 nyhetsmorgon.
Citera
2024-04-23, 19:58
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
N det tror jag inte, frgan dyker upp titt som ttt i podcasten Sista mltiden, nr dom har politiker och klagare p besk bland annat, och det r dystra svar.. te.x. nr Jimmy kesson svarade lt han som han citerade "Knark r bajs!" broschyrena utantill. Lisa dos Santos (klagare) lt likadant. Har fr mig att Ulf Kristersson fick den frgan ocks nr han var dr, kommer inte ihg vad han svarade men kommer ihg att det var precis vad jag trodde han skulle sga, och att det d allts lr negativt.

Nu r det bara dom 2 exemplarna jag kommer p frn just den podden, men tycker aldrig jag lser ngot vettigt nr frgan stlls till folk i maktposition p andra stllen heller, te.x. tidningarna.

Finns skert vettiga personer med makt som absolut tycker vi ska legalisera, men det verkar fortfarande vara tabu att uttala den sikten hgt, s det r ingen sdan person som vill ta debatten/konsekvenserna av att ens diskutera frgan.

Kan nd hlla med om att knark r bajs lika mycket som alkohol i hga mngder. Naturligt cannabis som vxer fritt ute i naturen har lg THC halt vilket har visats sig vara bra fr nervsystemet i mttliga mngder men problemet i Sverige r att folk som redan r psykiskt odtsbila brukar/kommer bruka cannabis som innehller hg THC halt.

Effekten kan bli en mardrm fr vissa. Mr du dligt s kan du m nnu smre, r du glad s kan du bli nnu gladare. Det beror helt enkelt p i vilket psykiskt tillstnd individen befinner sig i och vad fr diagnoser individen har. Att bara legalisera det innebr inte bara frid och frjd, detta kan leda till att Sverige kanske kommer behva utka psykiatrin i framtiden.
Citera
2024-04-23, 20:14
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Kan nd hlla med om att knark r bajs lika mycket som alkohol i hga mngder. Naturligt cannabis som vxer fritt ute i naturen har lg THC halt vilket har visats sig vara bra fr nervsystemet i mttliga mngder men problemet i Sverige r att folk som redan r psykiskt odtsbila brukar/kommer bruka cannabis som innehller hg THC halt.

Effekten kan bli en mardrm fr vissa. Mr du dligt s kan du m nnu smre, r du glad s kan du bli nnu gladare. Det beror helt enkelt p i vilket psykiskt tillstnd individen befinner sig i och vad fr diagnoser individen har. Att bara legalisera det innebr inte bara frid och frjd, detta kan leda till att Sverige kanske kommer behva utka psykiatrin i framtiden.

Absolut cannabis kan missbrukas och vissa personer borde inte rka cannabis, bda dom sakerna r absolut sanningar men tycker inte att varken det ena eller det andra r argument fr att inte legalisera cannabis. Cannabis missbrukas redan av personer, och folk som inte borde rka gr det nd, som det ser ut just nu nr det r olagligt.

Och man kan dra paralleller till alla som dricker alkohol fast dom inte borde och missbrukar den drogen, kr rattfulla, vldtar och hamnar i slagsml.. men man lter inte dom personerna vara i fokus nr man diskuterar alkohol, utan d pratar man om alla dom som kan hantera att dricka alkohol och gr det p ett vettigt stt, dessa personer finns bland cannabisrkare ocks.

Jag tycker istllet man ska fokusera p alla dom som brukar cannabis p ett vettigt stt, dom som inte fr psykoser utan kan hantera ruset och brukar drogen p ett vettigt stt. Varfr ska dom inte f rka?
Citera
2024-04-23, 20:16
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Med tanke p hur dligt cannbis fresprkarna debatterar s r det inte konstigt att frhoppningsvis lr fortstta vara frbjudet.

Men herregud det hr r nog bland det mest patetiska jag sett.
De bjuder allts in en hetsig jvla femi-WOKE (sjukt oplst) tonrsbrud frn Centerpartiets Ungdomsfrbund som ska debattera mot en 100-rig frfattare som sitter p medeltida vrderingar.

Hon svvar ivg direkt frn cannabis, till att bygga "injektionsrum" fr missbrukare och starta upp ett "sprututbytessystem" fr heroinmissbrukare osv.
Brjar prata om "knarkskam" bland cannabisanvndare?
Vad i helvete?!

Nr hon blir gd gng p gng s kommer offerkoftan till slut fram och hon anklagar honom fr att anvnda hrskartekniker, classic.
N, ska vi komma ngon vart med detta s behvs det ngon som faktiskt begriper vad det handlar om, och kan presentera vettiga argument.
Citera
2024-04-23, 20:48
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
N, ska vi komma ngon vart med detta s behvs det ngon som faktiskt begriper vad det handlar om, och kan presentera vettiga argument.

Ja, nyhetsmorgon borde bjudit in te.x. Magnus Linton, som skrivit bcker och debattartiklar samt forskat i mnet.
Citera
2024-04-23, 20:49
Avstngd
OnkelUnkass avatar
Sverige kommer vara ett av de sista lnderna i vrlden att legalisera cannabis Vi har politiker som p fullaste allvar hvdar att cannabis r lika farligt som heroin.
Citera
2024-04-23, 20:56
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77

Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Men herregud det hr r nog bland det mest patetiska jag sett.
De bjuder allts in en hetsig jvla femi-WOKE (sjukt oplst) tonrsbrud frn Centerpartiets Ungdomsfrbund som ska debattera mot en 100-rig frfattare som sitter p medeltida vrderingar.

Hon svvar ivg direkt frn cannabis, till att bygga "injektionsrum" fr missbrukare och starta upp ett "sprututbytessystem" fr heroinmissbrukare osv.
Brjar prata om "knarkskam" bland cannabisanvndare?
Vad i helvete?!

Nr hon blir gd gng p gng s kommer offerkoftan till slut fram och hon anklagar honom fr att anvnda hrskartekniker, classic.

Nr blir hon gd? Gubben har ju fr fan siffror frn 60-talet och har ju ingen aning om vad han pratar om. Han sa t ex att Sverige "ligger ganska lgt" nr det gller narkotikarelaterad ddlighet, lol. Sverige ligger fem gnger ver europagenomsnittet i ddlighet. Hans enstaka exempel r dessutom helt efterblivna, han sger att legalisera cannabis = brottslighet kar, smbarn dr av cannabis, sjukvrden verbelastas etc. Allting r ju bullshit. Pinsamt dligt plst av gubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in