Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Nu är det redan bekräftat att det inte är svenskar, så vet inte riktigt vad ditt inlägg tillför.
Dumskallen ska relativisera. Det Finns svenskar some beg[r brott vill han ha sagt. Finns ju en extrem slag sida mot importer I dessa typ av mord och skjutningar.
Senast redigerad av Djuse 2024-04-24 kl. 12:58.
Citera
2024-04-24, 12:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Troligt! Ska du lämna mig får du heller inte behålla barnen. Ganska vanligt tyvärr.
Jepp, både i de fall när mamman eller pappan dödar dem.
Citera
2024-04-24, 12:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Om mannen var allvarligt skadad finns två möjligheter.

Mannen dödar barnen, kvinnan kommer in och upptäcker det, och slår honom i skallen med en hammare.

Kvinnan slår mannen i skallen med en hammare, och dödar sen barnen.

Ett tredje alternativ:

Kvinnan förgiftar barnen och mannen. Barnen dör men mannen överlever.
Citera
2024-04-24, 12:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Anledningen att jag skrev så var att någon sa att mannen blivit transa sista året. Det kan inte komma från ingenstans att det blev så. Något måste ha hänt.

Så är det, bara spekulerar såklart.
Är det bara en trådsanning eller kan vi få fler vittnesuppgifter från Slöddertälje att han senaste året runt och klätt sig som ett fnask?
Citera
2024-04-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag vet personer som häktats efter 3 timmar.
Det gör du säkert men inte i Sverige i alla fall.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Mycket ovanligt fall. Svårt att spekulera.

Vissa likheter med mordet i Vallentuna i höstas där en mamma knivskar dottern till döds.

(FB) Grovt brott i Vallentuna, 2023-09-08 (en avliden, två skadade)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo83
Pappan från Egypten
Mamman från Ec uador
Tack. Jag tittade p[ videon och gissade p[ sydamerika.
Senast redigerad av Djuse 2024-04-24 kl. 13:02.
Citera
2024-04-24, 12:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det jag har svårt att förstå ändo,om barnen hittades utan synliga skador ,livlösa.
Vad var det som gjorde ambulanspersonalen så illa berörda att de togs ur tjänst?

Giftmord
Citera
2024-04-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har intressanta teorier.

Pappan i det aktuella fallet försökte kanske stoppa mamman och det är därför han blivit allvarligt skadad och befinner sig på sjukhus? Samtidigt vet man i nuläget inte vem som är förövaren och det är kanske därför också pappan är misstänkt för mord?

På senaste uppgifterna låter det ju dock som att barnen är döda och någon person som inte hör till familjen men som var på adressen är knivad. Där står det inget om att mannen och kvinnan som är familjemedlemmar med barnen är knivade.

"Ytterligare en person som befann sig på adressen ska ha skadats, enligt uppgifter till Aftonbladet handlar det om stickskador. Personen ska vara allvarligt skadad, men inte livshotande, enligt uppgifter."

Kanske en barnvakt/svartsjuk som gett sig på barnen och föräldrarna har försökt stoppa detta? Därav är föräldrarna anhållna för misshandel av angriparen?

Eller kanske har den tredje vuxna försökt försvara barnen från den ena eller båda föräldrarna och då blivit angripen av den ena eller båda föräldrarna med kniv?

Vore bra att få mer uppgifter. Polisen verkar iaf. ha tydliga uppgifter om vad som har hänt.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-04-24 kl. 13:01.
Citera
2024-04-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det jag har svårt att förstå ändo,om barnen hittades utan synliga skador ,livlösa.
Vad var det som gjorde ambulanspersonalen så illa berörda att de togs ur tjänst?
Två döda småbarn räcker nog väldigt långt för att uppnå den effekten.
Citera
2024-04-24, 13:01
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Om det är Legodsstigen 26 så är ju tre skrivna där, mammans mormor med?

Nej, två. Föräldrarna.
När ska folk lära sig att ratsit.se har de enda korrekta uppgifterna...

Ursäkta om det har framkommit, jag har tyvärr inte tid att läsa allt - hur gamla var skolbarnen?
Citera
2024-04-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Giftmord
Jo men förstår inte vad de såg som gjorde de så illa berörda när de ej hade synliga skador.
Visst de kan blivit så chockad av förstått barnen var döda, men känns de jobbar med fel jobb isäfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in