Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Ja, jag tänker att de kanske bevittnade detta våld mot det andra barnet, när den första redan var mördad och ambulans kanske påkallad av grannar etc. Tagen mitt ”in action”…
Fanns inga synliga skador på barnen så den tesen kan vi glömma
Citera
2024-04-24, 13:18
Medlem
Kan barnen varit så allvarligt sjuka det fanns inget göra enligt ena föräldern att han avslutar barnens liv istället för de ska lida av sjukdom?

Hade väl ett sånt fall för några år sedan
Citera
2024-04-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodertalje151
Lägg ner snacket med att det är syrianer, era rasister ni skämmer ut er själva så pinsamma.

Mannen är från Egypten och frun är från Thailand ( nåt håll därifrån ).

Jag tror att frugan försökte döda barnen och mannen med hjälp av någon annan ( det var tre vuxna i huset ).

Eller så

Så har mannen och frun bestämt sig att döda barnen och bli av med kropparna, och börjat processen med att kappa deras kroppar i delar.
Sen när verkligheten kom ikapp så försökte mannen döda sig själv.

Som jag sa tidigare som familj kunde man inte höra deras röst, dem var jätte blyga av sig, mannen vågade inte ens se någon i ögonen. Dem var lowkey och dem hade lugna barn. Deras barn var aldrig ute och lekte med mera.

Pappan och mamman hade bra jobb, barnen gick på en bra skola.

Men ett år sen började mannen bete sig konstigt med att ha peruk, sminka sig och gå runt med klackar och klänningar med mera

Tror du eller vet du? Att detta stämmer
Citera
2024-04-24, 13:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Ett brev kanske?

Någon form av dokument eller brev. Eller fann sina pinaler packade, inomhus eller utomhus. Tvivlar på att de hittat en eventuell älskare/älskarinna i garderoben. Fy fan, stackars barn och eventuell oskyldig förälder.
Citera
2024-04-24, 13:21
Medlem
Jag tolkar det som att föräldrarna är gripna och en tredje vuxen person är allvarligt skadad och inte misstänkt
Citera
2024-04-24, 13:21
Medlem
[quote=Sodertalje151|88070856]Lägg ner snacket med att det är syrianer, era rasister ni skämmer ut er själva så pinsamma.

Mannen är från Egypten och frun är från Thailand ( nåt håll därifrån ).

😂😂😂😂
Så du menar att de som påstår att den som gjorde detta är syrianer, så är de rasister och skämmer ut sig? Medan när du säger att det är en egyptier och thailändska så är det inte rasistisk? 😂😂
Senast redigerad av Robert-100 2024-04-24 kl. 13:29.
Citera
2024-04-24, 13:22
Medlem
SVT:
"– Det är två minderåriga som anträffats livlösa i en bostad, säger Per Fahlström.

Två vuxna, en man och en kvinna, har anhållits på sannolika skäl misstänkta för mord. Enligt polisens uppgifter är de två misstänkta personerna barnens vårdnadshavare.

En av personerna, mannen, var skadad och behövde sjukhusvård. Han ska ha förts till Karolinska universitetssjukhuset och region Stockholm uppger att hans skador bedömdes som allvarliga."

Så, inget omnämnande från SVT om en 3:e person då det uppges:
"Polisen meddelar att det inte är aktuellt att söka efter fler misstänkta i ärendet."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...age-tva-gripna
Citera
2024-04-24, 13:24
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Fanns inga synliga skador på barnen så den tesen kan vi glömma

Då har jag svårt att förstå varför personalen sattes ur tjänst. Har själv jobbat inom akutvården. Kansle blivit annorlunda nu. Ett dött men utåt sett oskadat barn är inte värre än en vuxen död som som är i flera delar… och ja, jag har barn själv.
Citera
2024-04-24, 13:26
Medlem
santos_devilles avatar
Så en arabisk transvestit har mördat sina latino barn?
Citera
2024-04-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Då har jag svårt att förstå varför personalen sattes ur tjänst. Har själv jobbat inom akutvården. Kansle blivit annorlunda nu. Ett dött men utåt sett oskadat barn är inte värre än en vuxen död som som är i flera delar… och ja, jag har barn själv.
Nej jag reagera på samma,visst kan upptäckten av 2 barn som är döda få en må dåligt.
Men då e det helt fel jobb man gör om man måste gå ur tjänst.
Citera
2024-04-24, 13:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Sedan 1973-2008 så har föräldrar i Sverige (151 föräldrar) dödat 184 barn (sina egna). Det är ca 4-5 fall per år. I Africa är det tyvärr bra mycket vanligare. Tydligen är föräldrarna från Egypten respektive Ecuador? I de båda delarna av världen är filicid betydligt vanligare än i Sverige. Det är ingen skillnad mellan könen. Det är jämna siffror mellan mammor och pappor. Som någon granne sa, ” även om man mår dåligt själv? Varför straffa barnen? Det handlar nog mest om att den överlevande föräldern ska straffas. :-((
Eller så vill man inte att barnen skall må dåligt om föräldern/föräldrarna tar sitt liv och de dödar barnen av ”barmhärtighet”.
Så motiven kan variera, från hämnd på den andre föräldern till missriktad ”omsorg” om barnens framtida väl och ve.
Citera
2024-04-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jo men då känns de jäkligt fel jobb de håller på med,för de kommer uppleva liknade och mycket värre saker.
Sen ska de ha all heder de jobbar med det

Är du helt verklighetsfrånvänd eller?
Nej de har inte fel yrke. Ja det kan vara helt ok att få ledigt resten av dagen i många yrken om det inträffar något som berör lite extra.

Man kan inte sluta varje gång detta inträffar för då skulle det inte finnas någon polis, brandkår, akutvårdspersonal kvar. Men ja ledigt resten av dagen är en bra början för att hantera det traumatiska och ta hand om sig själv. Du kommer förstå den dagen du också börjar jobba.
Senast redigerad av DVM 2024-04-24 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in