Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scandinaviag
Kanske möjligt, men varför förgiftade han inte sig själv då också?
Om han nu högg sig själv i bröstet, låter det ju som ett ovanligt sätt att ta sitt liv på?

Ja, det är väl sant. Någon annan skrev dock att han hade sticksår i halsen, kan ju vara både i bröstet och halsen eller det ena eller det andra. I så fall kan det ju också ha varit mamman som högg honom för att han mördat barnen.
Citera
2024-04-24, 22:37
Medlem
Pappan oskyldig och mamman GM luktar det som
Citera
2024-04-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Tvärtom, de jobbar med alldeles rätt jobb! Om en inte reagerar på att 2 små barn är döda, mördade, så är den en psykopat! Tro mig, du vill inte ha en psykopat som sjukvårdspersonal!
Det finns arbetsrutiner som ska följas för all utryckningspersonal efter utryckning i sådana här fall!

Vad kan skola, arbetsplatser, grannar, släkt ev socialtjänst och psykiatrin, ha tänkt om föräldrar och barn? Var det ingen som såg några varningstecken?

Att ambulanspersonal som va på plats blir tagna ur tjänst pga brottets omständigheter läser man inte allt för ofta.
Som ambulanssjukvårdare är man ganska härdad med tanke på vad dom får se i jobbet. Så att barnen inte hade synliga skador tror jag bara är skitsnack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Är jag nåt på spåren ?

https://plick.se/säljare/mwNne
Vilken sida?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efrgthyj
Ja, det är väl sant. Någon annan skrev dock att han hade sticksår i halsen, kan ju vara både i bröstet och halsen eller det ena eller det andra. I så fall kan det ju också ha varit mamman som högg honom för att han mördat barnen.

Sorry, såg nu att det står bröstet i Aftonbladet.
Citera
2024-04-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Är jag nåt på spåren ?

https://plick.se/säljare/mwNne

Nej inte alls. Sist jag såg pappan hade han en svart page peruk. Inte alls så kvinnlig som han säkert önskade.
Citera
2024-04-24, 22:44
Medlem
Citat:
Nja, tror mer på som någon skrev här att han förgiftade barnen och sen försökte ta sitt eget liv men misslyckades.

Jag tror han kan ha förgiftat dom och sen kom mamman på det innan han hann göra nått själv
Citera
2024-04-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligagurkan
Jag tror han kan ha förgiftat dom och sen kom mamman på det innan han hann göra nått själv

Ja, låter också troligt! Men du som sett de här två personerna, verkar någon av dem lida av någon psykisk störning/diagnos?
Citera
2024-04-24, 22:49
Medlem
Whitks avatar
Men eftersom att mamman också är anhållen för mord så borde ju hon rimligtvis varit med och tagit beslut om att ta livet av barnen?
Citera
2024-04-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Mamma fick en psykos och pappa försökte rädda. Skulle gissa att det är vad som hände.
Pappa strypte barnen? Försökte sen ta sitt liv?
Citera
Medlem
Vad jag inte riktigt förstår här är det faktum att det ju fortfarande står på Aftonbladet att även mamman är anhållen misstänkt för mord… Hur länge brukar man sitta anhållen tills man frisläpps om man är oskyldig? Hade det stått så om polisen inte hade några misstankar mot henne längre? Det står ju att polisen har en tydlig bild av vad som hänt osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, låter också troligt! Men du som sett de här två personerna, verkar någon av dem lida av någon psykisk störning/diagnos?

Svårt att svara på. De var ett speciellt par helt klart. Pappan pratar väldigt tyst men alltid trevlig, väldigt tafatt. Mamman lite mer framåt men rätt fåordig. Inget som var uppenbart men psykisk ohälsa kan ju komma och gå i skov så vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in