Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efrgthyj
Vad jag inte riktigt förstår här är det faktum att det ju fortfarande står på Aftonbladet att även mamman är anhållen misstänkt för mord… Hur länge brukar man sitta anhållen tills man frisläpps om man är oskyldig? Hade det stått så om polisen inte hade några misstankar mot henne längre? Det står ju att polisen har en tydlig bild av vad som hänt osv.
Jag vet inte hur länge man kan vara anhållen, två dygn kanske? Vi får se om de blir häktade.
Skäligen misstänkt?
Citera
2024-04-24, 22:54
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Pappa strypte barnen? Försökte sen ta sitt liv?

Nu tänker du som en feminist och utgår från att det måste vara den hemska mannen som mördar barnen.

Tvärtom finns det gott om kvinnor som väljer att mörda sina kära avkommor.

Dock brukar kvinnor som mördar sina barn anses som psykiskt sjuka inom domstolssystemet.
Citera
2024-04-24, 22:55
Medlem
tomyhockeys avatar
Är familjen zigenare araber eller från balkan
Citera
2024-04-24, 22:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Vad jag inte riktigt förstår här är det faktum att det ju fortfarande står på Aftonbladet att även mamman är anhållen misstänkt för mord… Hur länge brukar man sitta anhållen tills man frisläpps om man är oskyldig? Hade det stått så om polisen inte hade några misstankar mot henne längre? Det står ju att polisen har en tydlig bild av vad som hänt osv.

Hur vet du att mamman är oskyldig till att ha mördat barnen?
Citera
2024-04-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Jag vet inte hur länge man kan vara anhållen, två dygn kanske? Vi får se om de blir häktade.
Skäligen misstänkt?

Okej… skumt hur som helst. Står ju ” En pappa och en mamma sitter anhållna misstänkta för att mördat sina två barn i Södertälje.
Barnen hittades döda i sina sängar, enligt Aftonbladets uppgifter.”

och

” Även barnens mamma, en kvinna i 40-årsåldern, befann sig i lägenheten.
Båda föräldrarna är anhållna misstänkta för mord.”
Citera
2024-04-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hur vet du att mamman är oskyldig till att ha mördat barnen?

Det vet jag inte, men ungefär 98% av alla teorier i tråden handlar om att en av föräldrarna är oskyldig.
Citera
2024-04-24, 23:02
Moderator
OYs avatar
Citat:

Polisen kan ha en uppfattning om vad som hänt baserat på vittnesmål, den tekniska undersökningen inkluderat forensiska analyser stärker eller försvagar bilden av vad som hänt och vem som gjort vad.

Misstanke om grovt brott kan kvarstå på båda även när man vet vem som tog livet av barnen, den gärningspersonen är inte nödvändigtvis samma person som skadade den ena anhörige.
Citera
2024-04-24, 23:05
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Det vet jag inte, men ungefär 98% av alla teorier i tråden handlar om att en av föräldrarna är oskyldig.

Om polisen har en klar bild och mamman fortfarande är i förvar så är det väl troligt att hon är skyldig till något.

Att tråden tror att en förälder är skyldig beror troligen på att den andre hade en kniv i halsen. Det låter alltså inte som att föräldrarna var helt nöjda och överens..
Citera
2024-04-24, 23:10
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Mannen kanske fortfarande är misstänkt för att han ännu inte kunnat höras pga skadan.
Citera
2024-04-24, 23:12
Medlem
Alltid lika svårt för folk att tänka sig kvinnor - och i synnerhet mammor - som förövare. Men sådant händer. Bjärred 2018, Hässleholm 2021. Sigtuna för ett antal år sedan. Vallentuna i höstas
Psykos eller vårdnadstvist, det senare i så fall med samma förtecken som Vallentuna. Dvs totalt känslokall förövare där barnen blir objekt för något riktigt sjukt. Och avlider.

Hoppas det kommer fram om det fanns varningstecken: Psykiatrikontakter, barn som hållits borta från skolan (Bjärred), känt missbruk, historia av våld. En sådan här händelse kommer inte ur ett vakuum.
Citera
2024-04-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Är familjen zigenare araber eller från balkan

Indier från balkan 😲
Citera
2024-04-24, 23:14
Medlem
För övrigt så var det bara några månader sedan en annan pojke blev mördad av sin styvfar ( (FB) Pojke hittad skadad i lägenhet (avliden) pojkens far gripen Södertälje (2024-01-08)). Enligt Nina Rung så mördar 3-5 föräldrar ett barn i Sverige varje år, antar att Södertälje är representativt i den statistiken. Stackars barn.
Senast redigerad av DIV1 2024-04-24 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in