Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-18, 22:42
  #109
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Nej för fan! Ha lite is i magen. Jag skulle vänta från mitten av maj till mitten av juni med autos. Du kommer inte tjäna ett skit på att börja nu. Tvärtom så kommer dom bli uppätna eller dö. Har du dessutom köpt super duper blä blä frön för 100kr/st så är det VERKLIGEN inte värt att börja nu.

Lycka till skogstroll

Uppätna av..min katt? Jag syfta på tröcka ner dom i små krukor på fönsterbrädan nu.
Citera
2024-04-18, 22:45
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Finns bättre folk än mig stt svara då jag inte är jätte bevandrad med ute odling, men lösa buds beror antagligen på för några timmar sol, har dem haft 10+ timmar sol, så är det för lite näring/dåligt ph så den inte kunnat ta upp näring.

Tror inte direkt du behöver oroa dig för drönare eller helikopter 😅 skulle mer oroa mig för vatten delen, för du lär ju behöva vattna var 4-5 dag det inte regnat..

Bära på vatten är inte kul. Det kan jag lova dig. Välj rätt spot och hoppa allt som har med vattna och göra. Väljer du rätt spot så slipper du vattna en enda droppe. Hur fan växer allt annat i skogen? Inte fan är det någon stackare som går runt och vattnar växterna i skogen. Eller?

Lösa buds beror med största sannolikhet på att sorten/strainen helt enkelt har lösa buds. Lösa buds är inget att se ner på så länge du har bra trikom produktion. Lösa buds är bättre för utomhusodling eftersom det minskar sannolikheten att få mögel. Jag har sj odlat en del sorter med lösa buds och tro mig det är inget fel på dom budsen. Hade en early förra året som var lila men med jätte lösa buds. Fan va jag blev flummig på den. Skulle nästan gråta efter att rökte upp dom sista budsen.
Citera
2024-04-18, 23:04
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Uppätna av..min katt? Jag syfta på tröcka ner dom i små krukor på fönsterbrädan nu.

Ja, men om vi nu säger att du börjar nu. Då är din planta klar för utplantering runt 10 maj. Sen planterar du ut 10 maj och dina små krispiga plantor är det enda som växt till sig i skogen och i skogen finns det massa djur som letar efter krispiga plantor som dom kan äta. Vill du prova så kör. Det kan gå men efter många misslyckanden under åren med tidig utplantering så kan jag bara råda dig att vänta lite.
Citera
2024-04-19, 08:27
  #112
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Ja, men om vi nu säger att du börjar nu. Då är din planta klar för utplantering runt 10 maj. Sen planterar du ut 10 maj och dina små krispiga plantor är det enda som växt till sig i skogen och i skogen finns det massa djur som letar efter krispiga plantor som dom kan äta. Vill du prova så kör. Det kan gå men efter många misslyckanden under åren med tidig utplantering så kan jag bara råda dig att vänta lite.

Okej. Får vänta tills djuren slutat beta krispiga växter då.
Citera
2024-04-19, 15:33
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Bära på vatten är inte kul. Det kan jag lova dig. Välj rätt spot och hoppa allt som har med vattna och göra. Väljer du rätt spot så slipper du vattna en enda droppe. Hur fan växer allt annat i skogen? Inte fan är det någon stackare som går runt och vattnar växterna i skogen. Eller?

Lösa buds beror med största sannolikhet på att sorten/strainen helt enkelt har lösa buds. Lösa buds är inget att se ner på så länge du har bra trikom produktion. Lösa buds är bättre för utomhusodling eftersom det minskar sannolikheten att få mögel. Jag har sj odlat en del sorter med lösa buds och tro mig det är inget fel på dom budsen. Hade en early förra året som var lila men med jätte lösa buds. Fan va jag blev flummig på den. Skulle nästan gråta efter att rökte upp dom sista budsen.
Kolla var jag har citerat så förstår du nog vad jag svarat på ^^
Citera
2024-04-24, 11:14
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Okej. Får vänta tills djuren slutat beta krispiga växter då.

Jag fick en ide’! De som smugglar otillåtna substanser bruka ju lägga med kaffe för att förvilla knarkhundarna. Kanske skulle det gå att få grisar och rådjur att låta bli våra plantor genom att strö kaffe runtomkring spoten? Har provat att lägga ut människohår som jag fick från salongen men djuren åt upp ALLT! Även håret. Vad tror ni?
Citera
2024-04-24, 11:51
  #115
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Jag fick en ide’! De som smugglar otillåtna substanser bruka ju lägga med kaffe för att förvilla knarkhundarna. Kanske skulle det gå att få grisar och rådjur att låta bli våra plantor genom att strö kaffe runtomkring spoten? Har provat att lägga ut människohår som jag fick från salongen men djuren åt upp ALLT! Även håret. Vad tror ni?

Hört talas om blodmjöl?!
Citera
2024-04-24, 12:44
  #116
Medlem
Vilka är de automatiska favoriterna? Jag har tryckt ner ett par krasse, det är satan i gatan en riktig automat.

Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Är det dax att trycka ner dom små automatiska rackarna i jorden? Eller ska man vänta ett tag till?!
Citera
2024-04-24, 22:16
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Hört talas om blodmjöl?!

Blodmjöl? Nej, det är nytt för mig. Ska Googla på det!
Citera
2024-04-25, 06:54
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Hört talas om blodmjöl?!

Är normalt jätte bra men kanske inte så jätte bra om man vill undvika djur i skogen. Blodmjöl är precis som det låter. Blod från slaktade djur som man torkat.
Citera
2024-04-25, 06:55
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Jag fick en ide’! De som smugglar otillåtna substanser bruka ju lägga med kaffe för att förvilla knarkhundarna. Kanske skulle det gå att få grisar och rådjur att låta bli våra plantor genom att strö kaffe runtomkring spoten? Har provat att lägga ut människohår som jag fick från salongen men djuren åt upp ALLT! Även håret. Vad tror ni?

Kaffesump som näring till plantorna är jätte bra.
Citera
2024-04-25, 07:12
  #120
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Är normalt jätte bra men kanske inte så jätte bra om man vill undvika djur i skogen. Blodmjöl är precis som det låter. Blod från slaktade djur som man torkat.

Används för hålla borta rådjur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback