Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 08:31
Medlem
Blocket stod också som något orubbligt med sina dyra annonskostnader. Nu är blocket gratis för de flesta saker en privatperson säljer.

Inget håller för alltid, men som flera här varit inne på är mäklarna för stolta/snåla/annat för att gå ihop och skapa en gemensam billig annonsplats. Alla mäklare jag varit i kontakt med vill bara promota sin egna sida, och det kommer aldrig rubba hemnet

Själv köpte jag relativt nyligen lägenhet i Stockholm, och använde nästan enbart Booli, det gick hur bra som helst. Jag hade en bevakning på Hemnet också, men jag kunde inte se något objekt som kom därifrån som inte också fanns på Booli.
Citera
2024-04-25, 08:32
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
en snickare jobbar knappast på ett riskavtal......och kan stå där med 0 kr i lön för allt arbete denne lagt ned + alla kostnader. en snickare tar betalt för varje timme denne jobbar, säkerligen milersättning också + allt material + påslag. du har fortfarande inte förstått...

Jo VI FATTAR VAD DU SKRIVER. Du sitter inte på något stort intellekt för att du förstår hur ersättning till mäklare normalt fungerar. Det förstår en utvecklingsstörd.

Men annonsen på Hemnet var en bråkdel av det slutliga arvodet. Det var dessutom ett lågriskobjekt som sålde med över 75% vinst på under en vecka. Det var dessutom det enda som jag inte betalade via mäklaren. Fotograf och annons på flera andra bostadssidor med mera var via mäklarens fakturan...
Citera
2024-04-25, 08:50
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcuse
Tveksamt, varför tror du booli tar över?

Kollar du på booli.se finns det en hel del bostäder som ligger där och inte på Hemnet. Och Booli är gratis och ägs av staten ( SBAB ).
Citera
2024-04-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Låter omständigt att fixa alla köpekontrakt osv osv.
det kan en jurist hjälpa till med
Citera
2024-04-25, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
det kan en jurist hjälpa till med

Lär ju inte vara gratis direkt.
Citera
2024-04-25, 10:06
Medlem
Citat:
Kollar du på booli.se finns det en hel del bostäder som ligger där och inte på Hemnet. Och Booli är gratis och ägs av staten ( SBAB ).
Intressant!
Tack för info.
Mycket möjligt att dom tar över!
Citera
2024-04-25, 10:29
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobLazar
Hemnet är en väldigt simpel sida. Kan smälla upp något liknande på ett par dagar och jag nöjer mig med 100 kr per annons istället för 10 000.

Gör det då!
Citera
2024-04-25, 10:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marcuse
Intressant!
Tack för info.
Mycket möjligt att dom tar över!

Tror det kommer hända till 100%, staten ( SBAB ) kan hålla det gratis hur länge dom vill garanterat.

Hemnet kommer gå ner och ner skulle jag gissa.
Citera
2024-04-25, 10:58
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Själv köpte jag relativt nyligen lägenhet i Stockholm, och använde nästan enbart Booli, det gick hur bra som helst. Jag hade en bevakning på Hemnet också, men jag kunde inte se något objekt som kom därifrån som inte också fanns på Booli.

Det är klart inget objekt saknades på Booli eftersom det inte är en annonsplats egentligen utan en sökmotor som plockar upp annonser från respektive mäklarsajt. Till skillnad mot Hemnet där en faktisk annons måste läggas upp till en viss kostnad.
Citera
2024-04-25, 11:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Det är klart inget objekt saknades på Booli eftersom det inte är en annonsplats egentligen utan en sökmotor som plockar upp annonser från respektive mäklarsajt. Till skillnad mot Hemnet där en faktisk annons måste läggas upp till en viss kostnad.

Men booli är väldigt enkelt ändå och dom behöver inte ta från Hemnet.

Låt oss säga att jag ska sälja och anlitar typ Bjurfors, dom gör ju alltid en annons på deras hemsida som sen kopplas till booli gratis. Win Win för alla förutom horungarna på Hemnet.
Citera
2024-04-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Plockar dom upp annonser från hemnet?
Citera
2024-04-25, 12:19
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Du tror det bara är att trycka på en knapp så är allt "reset"? Som att säga, "Vi kan konkurrera ut ICA, det är bara att alla slutar handla och vi startar egna butiker" Hemnet är för injobbat att folk bara släpper det. Men hade inga höga förhoppningar att du skulle fatta det.

Du har fel, men jag orkar inte ta det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in