Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-16, 03:37
  #637
Medlem
3 Avsnitt senaste veckan. Har det hänt nått?
Citera
2024-04-16, 06:59
  #638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironside79
3 Avsnitt senaste veckan. Har det hänt nått?

Har inte lyssnat igenom dem, men är det fortfarande avsnitt som spelats in för månader sedan som läggs upp, eller är det hyfsat up to date numera?
Citera
2024-04-17, 03:50
  #639
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Har inte lyssnat igenom dem, men är det fortfarande avsnitt som spelats in för månader sedan som läggs upp, eller är det hyfsat up to date numera?
Senaste är kring nyår. Dock hade det varit intressant att höra deras syn på NCA-avtalet. Samt något avsnitt där de både kritiserar regeringen och SD samt Magsas övertramp samt EU-valet 2024 och Valet 2026 om något år typ.

Väldigt intressant med US, Kina, Taiwan, Ukraina konflikter men även lite fokus på hemmaplan vore något. Samt ett avsnitt om ÖP och hur långt Allard kommit med att bygga ett rikstäckande parti osv.
Citera
2024-04-19, 13:39
  #640
Medlem
Folkkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironside79
3 Avsnitt senaste veckan. Har det hänt nått?
Det är avsnitt som spelades in för länge sedan men som Markus inte hunnit ladda upp förrän nu.
Citera
2024-04-21, 22:23
  #641
Medlem
Ograsts avatar
Kul för Malcom som egen utsago ska resa till USA och föreläsa för amerikanska överstar och brigadgeneraler. Något som onekligen blir spännande att följa!
Citera
2024-04-22, 20:31
  #642
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Den lilla mängd av Allards alla utspel och medverkanden i olika sammanhang som jag har tagit del av gör det tydligt att han är ännu en narcissist som helst borde hållas långt borta från maktinflytande.

Tyvärr finns det inga verktyg annat än den sega strukturen som är den politiska processen och den där narcissistens stötesten demokratin som hindrar makthungern från att mättas (kom ihåg att narcissister vill att saker ska ske på deras villkor och hända på en gång). Nästan alla andra politiker är på samma sätt, där Allard förstås sticker ut extra med sitt egna parti och "skärp er och gör som jag säger!"-sätt.

Givetvis finns också den stora skaran av nätbaserade sykofanter kring honom som har fallit för hans karisma.
Citera
2024-04-23, 15:31
  #643
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Kul för Malcom som egen utsago ska resa till USA och föreläsa för amerikanska överstar och brigadgeneraler. Något som onekligen blir spännande att följa!

Verkligen!
Citera
2024-04-24, 16:18
  #644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Verkligen!

Gissar att det är det här gänget det handlar om:

https://www.youtube.com/@DanielDavisDeepDive/videos

Finns lite thintanks med pensionerade officerare som är ganska insatta i saker och ting.
Citera
2024-04-24, 16:22
  #645
Avstängd
Jag förstår inte varför folk stöttar Allard så mycket, han är väl marxist? Marxismen vill ju utrota kapitalismen om jag inte är helt ute och cyklar.

Den ska vi inte utrota, den ska vi ha kvar.

Om en massa dumma ideologier börjar ta över i det här landet så flyttar jag till ett annat land. Så får vi se sedan hur roligt det är att leva i ett tyranniskt samhälle .
Citera
2024-04-24, 23:33
  #646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag förstår inte varför folk stöttar Allard så mycket, han är väl marxist? Marxismen vill ju utrota kapitalismen om jag inte är helt ute och cyklar.

Den ska vi inte utrota, den ska vi ha kvar.

Om en massa dumma ideologier börjar ta över i det här landet så flyttar jag till ett annat land. Så får vi se sedan hur roligt det är att leva i ett tyranniskt samhälle .

Så du känner dig sedd och hörd till 100% av svenska politiker och du tycker att dom representerar dig och folkviljan?

Det finns ju ett ord för det, hmm har det på tungan.
Citera
2024-04-25, 10:04
  #647
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ironside79
Så du känner dig sedd och hörd till 100% av svenska politiker och du tycker att dom representerar dig och folkviljan?

Det finns ju ett ord för det, hmm har det på tungan.

Det han står för (Allard) går starkt emot mina värderingar. Varför skulle jag vilja leva i ett klasslöst samhälle för utan kapitalism? Är det i ett sådant samhälle du vill leva?

All motivation skulle försvinna helt och hållet.

Behöver jag känna mig 100 % sedd och hörd av svenska politiker för att vara emot Allard? Han är en tomte och hans kunskaper kanske imponerar på dig men inte på mig.

Han kör bara med sitt populistiska skit.

Nej du, jag röstar höger och kapitalism är jag absolut för. Jag vill inte ha något parasitsamhälle.
Citera
2024-04-25, 18:11
  #648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det han står för (Allard) går starkt emot mina värderingar. Varför skulle jag vilja leva i ett klasslöst samhälle för utan kapitalism? Är det i ett sådant samhälle du vill leva?

All motivation skulle försvinna helt och hållet.

Behöver jag känna mig 100 % sedd och hörd av svenska politiker för att vara emot Allard? Han är en tomte och hans kunskaper kanske imponerar på dig men inte på mig.

Han kör bara med sitt populistiska skit.

Nej du, jag röstar höger och kapitalism är jag absolut för. Jag vill inte ha något parasitsamhälle.

Ja populism är grunden för folkstyre, demokratiskt. Jobbigt om kreti och pleti får bestämma politiken.
Vi har ett parasitsamhälle i dag, det är själva poängen med snacket om "äppelskruttet" och "transferatet".
Röstar du höger är du i högsta grad del av parasitsamhället dagligen. Om du nu inte är någon extrem libertarian som bor ute i skogen i en hemmasnickrad koja.

Det är bra att du lärt dig vad marxism är, plusspoäng. Dåligt att du inte kan identifiera grundprinciperna och analysera om det är vad du ser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback