• 1
  • 2
2024-04-27, 22:01
Medlem
Damen101s avatar
Tjo FB

Funderar p att skaffa mig en kock utbildning. Har tidigare arbetat med fackfrsljning och enklare administrativa arbeten. Men jobbar idag inom vrden. Livet r lngt och ofrutsgbart och man har levt igenom ngra r. r 35 i r och sker mig till ett yrke dr jag kan tvla med mig sjlv och verkligen bli bra p.

S till er som r kockar och har en fot i branschen. Har ni ngot att dela med er av som man borde ha med sig in i yrket?

Hlsningar!
Citera
2024-04-27, 22:04
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Tjo FB

Funderar p att skaffa mig en kock utbildning. Har tidigare arbetat med fackfrsljning och enklare administrativa arbeten. Men jobbar idag inom vrden. Livet r lngt och ofrutsgbart och man har levt igenom ngra r. r 35 i r och sker mig till ett yrke dr jag kan tvla med mig sjlv och verkligen bli bra p.

S till er som r kockar och har en fot i branschen. Har ni ngot att dela med er av som man borde ha med sig in i yrket?

Hlsningar!

Stressigt och dligt betalt.
Citera
2024-04-27, 22:06
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Stressigt och dligt betalt.

r det inte kul, trffa folk och jobba men kollegor man blir bra vn med? Har lst lite p FB och det verkar vara vldigt varierande fr vilka som betalar och vilka som inte gr det.
Citera
2024-04-27, 22:07
Medlem
Kantarellgudens avatar
Nej, kock r nog ingenting fr dig, skulle avrda dig. Sk spnning ngon annanstans. Kock blir man bara om man verkligen LSKAR och BRINNER! fr att jobba med mat.
Citera
2024-04-27, 22:09
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Bttre om du jobbar fr dig sjlv istllet fr ngon, d lnen r svr att leva p.

Skaffa en foodtruck, gr enkla men oslagbara rtter, sen kommer cashen att rulla ut in.
Citera
2024-04-27, 22:10
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
r det inte kul, trffa folk och jobba men kollegor man blir bra vn med? Har lst lite p FB och det verkar vara vldigt varierande fr vilka som betalar och vilka som inte gr det.

Jo, det r klart det kan vara s. Men som 35ring varfr dra dig in i denna skit nu?

Om man ska generalisera r det ett riktigt slitigt jobb, dligt betalt, kassa arbetstider.

Men tror du att du kan lyckas s krt hrt, men det kommer inte vara ltt.

Du kommer jobba sena och lnga kvllar, finns flera jobb som r s fast under bra mycket bttre vilkor.
Citera
2024-04-27, 22:10
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Nej, kock r nog ingenting fr dig, skulle avrda dig. Sk spnning ngon annanstans. Kock blir man bara om man verkligen LSKAR och BRINNER! fr att jobba med mat.

Alright, jag brinner inte direkt fr mat men det verkar stimulernade att f jobba med hnderna. Ngot du kan rekommendera?
Citera
2024-04-27, 22:11
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Jo, det r klart det kan vara s. Men som 35ring varfr dra dig in i denna skit nu?

Om man ska generalisera r det ett riktigt slitigt jobb, dligt betalt, kassa arbetstider.

Men tror du att du kan lyckas s krt hrt, men det kommer inte vara ltt.

Du kommer jobba sena och lnga kvllar, finns flera jobb som r s fast under bra mycket bttre vilkor.

Ngra tips d? Jag har ingen koll lngre.
Citera
2024-04-27, 22:11
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Bttre om du jobbar fr dig sjlv istllet fr ngon, d lnen r svr att leva p.

Skaffa en foodtruck, gr enkla men oslagbara rtter, sen kommer cashen att rulla ut in.

Ja det verkar ju som en bra lsning p det hela, en foodtruck som sljer bra hamburgare fr ett bra pris vid ngot industri omrde.
Citera
2024-04-27, 22:13
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ngra tips d? Jag har ingen koll lngre.

Resemontr/mekaniker, det r ett ovanligt men om man fr jobba p rtt ort vldigt bra betalt.
Citera
2024-04-27, 22:16
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ja det verkar ju som en bra lsning p det hela, en foodtruck som sljer bra hamburgare fr ett bra pris vid ngot industri omrde.

Det r det bsta du kan gra.
Undvik att hamna i klorna p ngon drake som profiterar sig p ens kompetens, man r ju fdd fri.
Citera
2024-04-27, 22:16
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Resemontr/mekaniker, det r ett ovanligt men om man fr jobba p rtt ort vldigt bra betalt.

Okey, min syrras kille e resemontr men man mste vl ha bil och krkort. Har inte det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in