Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-28, 23:23
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ftothea
Det var ju en CBRNE ambulans utanför hemmet och (jag kan ha fel) men de åker väl ut om det handlar om en olycka/brottsplats där "kemiska, biologiska, radiologiska, nukleära eller xplosiva ämnen" är aktuellt. Barnen skulle alltså kunnat ha blivit förgiftade.. 😶

Är inte det primärt ett ledningsfordon för att samordna vid en större insats? Även om de har just den utrustningen och kompetensen också? Fast rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2024-04-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxmannen
Fel. Akut LRV-vård är samma sak som LPT-vård, fast för häktade. Det räcker att du har ett akut vårdbehov, tex pga amfetaminpsykos, abstinensdille eller för all del psykossjukdom = schizofreni. Vanlig tystnadsplikt gäller.

En liten del av de som får akut LRV-vård (tex de med schizofreni, men inte amfetaminpsykos) kan dömas till rättspsykiatrisk vård enl en annan paragraf i LRV. För de personerna gäller helt andra förutsättningar, som att yttranden och vårdplaner skickas till förvaltningsrätten.

Rättspsykiatriska utredningar görs inte av de läkare/på de avd på rättspsyk som drivs av landstingen och bedriver vård. Utredningarna görs av läkare på Rättsmedicinalverket på uppdrag av tingsrätten.

Han befinner sig på Helix vilket är rättsmedicinalverkets egna rättspsykiatriska utredningsanstalt.
Faktum är att MGM redan har rättspsykiatrisk vård LRV, utan att någon dom om detta fallit.
Citera
2024-04-29, 07:31
Medlem
Södertälje och en sådan händelse. Ingen skidåkande nation som gjort detta med andra ord.
Citera
2024-04-29, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
(FB) Misstänkt grovt brott Södertälje (två barn dödade) 2 gripna 2024-04-23

Tack!
De liknar varandra. Hur fann de varandra? Kan det förklara något?
Är barnen biologiska till dessa båda två?

PS.
Tror du fortfarande att Hamid är bättre på juridisk dari än juridisk svenska och därför kräver tolk?
(FB) Mord, kvinna avliden efter misshandel, Luleå (2024-04-12)
Citera
2024-04-29, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
I vilket inlägg finns bilden på pappan? Har vääldigt svårt att tro att en transa bor i Lina Hage där mest syrianska barnfamiljer bor. Familjen skulle inte ha kunnat bo kvar p.g.a alla ägg som skulle ha kastats på dom.

Men har det varit något sådant hat mot familjen?
Har inte hört om det.
Citera
2024-04-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzirGrizzz
Södertälje och en sådan händelse. Ingen skidåkande nation som gjort detta med andra ord.
Ingen nation alls faktiskt.
Citera
2024-04-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Verkar det verkligen som han har en total psykos? Psyksjuk så klart men han var väl inte nöjd att mamman hade pojkvän och passade på när hon var borta. Motiv att straffa mamman tänker jag. Och var han psykotisk tänker jag att mamman inte hade lämnat honom själv med barnen. Det blir intressant att ta del av fup så småningom.

En allvarlig psykisk störning kan komma plötsligt och ibland helt oväntat.
Tror inte heller hon hade lämnat honom själv med barnen om han upplevdes instabil.
Alla grannar säger dessutom att de va en helt vanlig familj och att detta kom väldigt oväntat.

Vet du att mamma hade ny partner?
Eller tar du det bara från de som skrivit de i tråden?
De är isf samma personer som sa att mamman och pojkvännen va de ansvariga för attacken, att pappan va halvtransa och att mamman va skuren i halsen. Tror inte vi ska lägga särskild stor vikt vid det med andra ord
Citera
2024-04-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cripplock
Att du har svårt att förstå pga en gissningslek säger jävligt lite om sanningen.

Ja, han är transsexuell och jobbar på ett företag i staden som tillverkar lastbilar.
Alla hans kollegor känner till det, då han mest kommit till jobbet som kvinna. Ja han bor i Lina hage, där ingen kastar ägg. Långt ifrån det värsta eller tuffaste bostadsområdet att bo i.
Fler gissningar?

Transaexuella byter inte kön lite då och då och ”mest kommer till jobbet som kvinna” - en transa (i detta fall) vore en född man som bestämt sig för att han vill vara kvinna.
Ingenting grannar säger pekar mot det.
Inte heller pekar bilderna på det.
Det du beskriver är isf en crossdresser (eller ”transvestit men de ordet används sällan längre).
Och är han det så stämmer inte påståendet att han käkar hormoner för att han är intersexuell och har bestämt sig för att byta kön.
Så några av er ljuger (och slösar enormt med plats i tråden). Troligen samtliga av er,
Citera
2024-04-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Men har det varit något sådant hat mot familjen?
Har inte hört om det.

Någon påstod att det hade brutit sig in massa egyptiska män hos honom och tvingat honom att aldrig klä sig kvinnligt offentligt igen.
Jag tror detta är en trådsanning som bäst - eller åtminstone väldigt ointressant för fallet.
Citera
2024-04-29, 12:04
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Tack!
De liknar varandra. Hur fann de varandra? Kan det förklara något?
Är barnen biologiska till dessa båda två?

PS.
Tror du fortfarande att Hamid är bättre på juridisk dari än juridisk svenska och därför kräver tolk?
(FB) Mord, kvinna avliden efter misshandel, Luleå (2024-04-12)
Jag har inte en aning och det är oväsentligt vad jag tror. Han verkar ju tycka det, och då är det så. Han har inte krävt tolk, han har blivit erbjuden. Det är heller inte säkert att tolken behövs, men det kan ju vara något ord som behöver förklaras. Han har väl inte enbart pratat svenska sen han kom hit, även om det var länge sen. Han kanske är urusel på svenska.
Citera
2024-04-29, 15:24
Medlem
Lillamypavifts avatar
Denna tråd ger mig huvudvärk och är den sämsta jag läst på länge! Så mkt hitte på och onödigt prat om saker som inte hör till ämnet.

Skäms på er!
Citera
2024-04-29, 16:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag har inte en aning och det är oväsentligt vad jag tror. Han verkar ju tycka det, och då är det så. Han har inte krävt tolk, han har blivit erbjuden. Det är heller inte säkert att tolken behövs, men det kan ju vara något ord som behöver förklaras. Han har väl inte enbart pratat svenska sen han kom hit, även om det var länge sen. Han kanske är urusel på svenska.

Jag har för mig att man nästan alltid erbjuder tolk just för att det kan finnas en risk att personen inte förstår ett specifikt ord på svenska men kanske på sitt hemspråk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in