Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-05-01, 09:56
Medlem
swebarbs avatar
Cappa fpsen istället? ser inte vad är vitsen ha en fps som hoppar mellan 55-200? Bättre ha en lägre men stabil fps ifall du frågar mig.
Inget fel på din dator.
Citera
2024-05-01, 13:00
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Så man trycker på "upgrade with socket" så får man fram vart man kan köpa just en ny procesor också för min socket?
Låter ju skit smart?`
Mycket ifrån Amazon dock, vågar man lita på det?
Det viktiga är ju att veta namnet på delen sedan kan du ju hitta den och köpa den från valfri butik. Du kan ju även se hur mycket bättre delen kommer prestera jämfört med vad du har så du ser om pricet är värt det.
Citera
2024-05-01, 17:38
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är väl bara leta upp samma produkt hos inet eller annan bättre sida skulle jag säga.
Kan du så skulle jag tipsa om att minst dubbla ditt ramminne också. 8GB är i lägsta laget idag och tycker du bör peta in minst 16GB men gärna 32GB. Ram är rätt billigt. Se bara till att köra minst två stickor.
Har 16GB RAM, bara jag som var blind och inte såg haha.
Men tror inte den generationen jag har finns längre, hittar inget på inet eller dylikt.
Citera
2024-05-01, 17:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Har 16GB RAM, bara jag som var blind och inte såg haha.
Men tror inte den generationen jag har finns längre, hittar inget på inet eller dylikt.

16GB klarar du dig på så då behöver du inte öka där även om jag själv aldrig bygger en dator med mindre än 32GB.
Citera
2024-05-02, 11:06
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Cappa fpsen istället? ser inte vad är vitsen ha en fps som hoppar mellan 55-200? Bättre ha en lägre men stabil fps ifall du frågar mig.
Inget fel på din dator.
Har redan testat detta.
Har cappat FPS:en till 120-100 ja allt möjligt.
Den hoppar oavsett, och får lagg oavsett.
Har testat att sänka grafik inställningarna, även när jag kör maxat så är det i princip samma sak.
Därav så är det pga att min CPU är skit för krävande CPU spel som Dota.
Har testat med potatisgrafik till och med, då snackar vi verkligen rutten kvalitet samt helt åt helvete med rendering osv.
Så inget funkar i princip.
Så blir nog att uppgradera CPU:n tyvärr.
Citera
2024-05-02, 11:07
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Det viktiga är ju att veta namnet på delen sedan kan du ju hitta den och köpa den från valfri butik. Du kan ju även se hur mycket bättre delen kommer prestera jämfört med vad du har så du ser om pricet är värt det.
Har kollat på en i7-10700k, alternativt köpa en begagnad av någon eller så får man helt enkelt köpa en från en butik där det säljs (hittat några stycken som säljer denna CPU:n.)
Andra alternativet är att uppgradera hela skiten, dvs RAM - Moderkort, CPU och cpu kylare, men då landar det också runt 6-7k.
Så hittar jag en processor som är bättre men funkar i min socket osv så tar jag det då det är billigare för min plånbok i skrivandes stund.
Citera
2024-05-02, 11:08
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
16GB klarar du dig på så då behöver du inte öka där även om jag själv aldrig bygger en dator med mindre än 32GB.
Ja men det är väl det jag tänker.
Fine 32GB RAM är ju alltid ett litet lyft, men i mitt fall just nu är det inte RAM som är problemet tyvärr...
Även om jag önskade det (hade blivit mycket billigare.).
Så får uppgradera min CPU som sagt, sen kan man ju alltid byta ut RAM Stickorna till 32GB om man vill men inte jätte aktuellt i dagsläget.
Citera
2024-05-21, 15:47
Medlem
Se till så att du har kopplat skärmkabeln in i grafikkortet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem