Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-01, 18:47
  #2473
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Vad menar du?

Jag menar helt enkelt att skulle någon berätta för mig att en somalisk/ eller någon annan invandrad familj talar om svenskar på det visat hade jag inte trott det.

De kommer till ett land som välkomnat dem och de anser sig stå över oss. Det var inte krig i deras område i Somalia när de kom, varför kom de överhuvud taget? Mamman kallar oss nedlåtande för "vitingar" och säger att hon är "somali och muslim". Precis som vi alltid har pekat på rasismen (med all rätta) får vi nu (jag i alla fall) reda på vad de tänker och tycker om oss. Det är t o m bättre att mörda en "viting" än att få barn med henne. Fy fan!

Jag har aldrig varit rasist men detta har chockat mig något så otroligt
Citera
2024-05-01, 19:10
  #2474
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag menar helt enkelt att skulle någon berätta för mig att en somalisk/ eller någon annan invandrad familj talar om svenskar på det visat hade jag inte trott det.

De kommer till ett land som välkomnat dem och de anser sig stå över oss. Det var inte krig i deras område i Somalia när de kom, varför kom de överhuvud taget? Mamman kallar oss nedlåtande för "vitingar" och säger att hon är "somali och muslim". Precis som vi alltid har pekat på rasismen (med all rätta) får vi nu (jag i alla fall) reda på vad de tänker och tycker om oss. Det är t o m bättre att mörda en "viting" än att få barn med henne. Fy fan!

Jag har aldrig varit rasist men detta har chockat mig något så otroligt

Okej, då förstår jag vad du menade.
Citera
2024-05-01, 19:18
  #2475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag är inte säker på att det beror på att handlingen är så hemsk? I vilken normal familj som helst skulle man självklart ta avstånd från mordet och vara otroligt chockad över det som hänt.

Denna familjen är ju utskämd för tid och evighet. Behandla sonen som ett litet barn, där han ska berätta varje steg han tar. Nu ska man inte generalisera (egentligen), men den familjen har på ett år gjort vad SD inte har lyckats med på trettio år.

Mammans rasistiska kommentarer är det nog ingen som glömmer? Föräldrarnas rasism och trångsynthet gjorde Am*n så rädd att han hellre dödade sin flickvän och kommande barn istället för att berätta för föräldrarna om läget.

Det betyder verkligen inte att jag försvarar honom. Han skulle lämnat Saga och barnet så att de slapp en sådan skitstövel som han. Han måste vara den största ynkryggen jag hört talas om.
När jag läste FUP så trodde jag nästan inte vad som stod där. Ska tillägga att jag slarvläst den.

Håller helt med dig i det hela! Särskilt det fetade!
Citera
2024-05-01, 19:38
  #2476
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag menar helt enkelt att skulle någon berätta för mig att en somalisk/ eller någon annan invandrad familj talar om svenskar på det visat hade jag inte trott det.

De kommer till ett land som välkomnat dem och de anser sig stå över oss. Det var inte krig i deras område i Somalia när de kom, varför kom de överhuvud taget? Mamman kallar oss nedlåtande för "vitingar" och säger att hon är "somali och muslim". Precis som vi alltid har pekat på rasismen (med all rätta) får vi nu (jag i alla fall) reda på vad de tänker och tycker om oss. Det är t o m bättre att mörda en "viting" än att få barn med henne. Fy fan!

Jag har aldrig varit rasist men detta har chockat mig något så otroligt
Har du bott i en filterbubbla på östermalm de senaste 35 åren eftersom du inte redan visste hur somalier m.fl invandrargrupper tycker om oss svenskar ?
Citera
2024-05-01, 19:56
  #2477
Medlem
Yoghurtbyxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Lite uppmärksamhet detta bestialiska rasistdåd har fått i svensk media, jämför med högerextremisterna som stormade ett möte. Vi lever i ett sjukt samhälle där ondskan sitter på makten.

Tror att du väljer att se vad du vill se för att det ska passa din agenda. Det har gjort flertalet poddar om Saga, jag kan hitta 10+ artiklar i riksmedia bara från senaste veckan, NA, P4 Örebro och SVT nyheter Örebro rapporterar varje dag. Vad vill du mer ha? Du jämför dessutom ett mord som skedde för ett år sen med en attack som skedde för en vecka sen.
Citera
2024-05-02, 00:43
  #2478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag menar helt enkelt att skulle någon berätta för mig att en somalisk/ eller någon annan invandrad familj talar om svenskar på det visat hade jag inte trott det.

De kommer till ett land som välkomnat dem och de anser sig stå över oss. Det var inte krig i deras område i Somalia när de kom, varför kom de överhuvud taget? Mamman kallar oss nedlåtande för "vitingar" och säger att hon är "somali och muslim". Precis som vi alltid har pekat på rasismen (med all rätta) får vi nu (jag i alla fall) reda på vad de tänker och tycker om oss. Det är t o m bättre att mörda en "viting" än att få barn med henne. Fy fan!

Jag har aldrig varit rasist men detta har chockat mig något så otroligt

Jag blir tamejtusan mer mörkrädd och chockad över att du inte har fattat det förrän nu utan måste läsa en jäkla fup för att få reda på en sån sak. Lever du under en sten i skogen eller vadå?
Citera
2024-05-02, 20:34
  #2479
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag menar helt enkelt att skulle någon berätta för mig att en somalisk/ eller någon annan invandrad familj talar om svenskar på det visat hade jag inte trott det.

De kommer till ett land som välkomnat dem och de anser sig stå över oss. Det var inte krig i deras område i Somalia när de kom, varför kom de överhuvud taget? Mamman kallar oss nedlåtande för "vitingar" och säger att hon är "somali och muslim". Precis som vi alltid har pekat på rasismen (med all rätta) får vi nu (jag i alla fall) reda på vad de tänker och tycker om oss. Det är t o m bättre att mörda en "viting" än att få barn med henne. Fy fan!

Jag har aldrig varit rasist men detta har chockat mig något så otroligt


Grattis, finns minst 20 olika fall där invandrare våldtagit och dödat svenska kvinnor, människor som inte ens ska vara i landet.
Citera
2024-05-02, 22:31
  #2480
Medlem
Är det någon som vill berätta vad dödsorsaken var. På vilket sätt hade kräket dödar henne?
Tror också på teorin att han tänkte sparka henne i magen för att döda barnet.
Citera
2024-05-02, 23:55
  #2481
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Är det någon som vill berätta vad dödsorsaken var. På vilket sätt hade kräket dödar henne?
Tror också på teorin att han tänkte sparka henne i magen för att döda barnet.
Hon blev strypt med en lampsladd och fick en marmorskiva tryckt över sig. Har förstått det som att strypningen var dödsorsak.
Citera
2024-05-03, 06:32
  #2482
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Hon blev strypt med en lampsladd och fick en marmorskiva tryckt över sig. Har förstått det som att strypningen var dödsorsak.

Det är riktigt att hon avled p.g.a. kvävning/strypning men inte orsakad med hjälp av lampsladden. Det var antingen bordskanten eller tryck mot nacke och rygg. Lampsladden hade placerats dit i efterhand.
Enligt rättsmedicinska undersökningen, aktbilaga 147, min fetning:
Citat:
Sammantaget kan därmed två övergripande våldsmoment utläsas av skadebilden, dels ett moment bestående av brett anlagt tryck mot ryggen och nacken där ansiktet, halsen och överkroppen nedpressats mot underliggande yta, och dels ett moment med välavgränsat tryck av ett långsmalt föremål mot halsens framsida. De rättsmedicinska undersökningsfynden kan ej säkert avgöra den inbördes ordningen för skadornas uppkomst, och är förenliga både med att Saga kan ha fått huvudet, halsen och överkroppen nedtryckta mot ett långsmalt hårt föremål eller kant/del av större föremål samtidigt som ett kraftigt tryck utövats mot ryggen och nacken, liksom med att hon först kan ha blivit utsatt för tryck mot nacken och kroppens ryggsida med åtföljande kvävnings- och strypningsverkan då hon legat på mage i sängen eller på golvet, och att hon därefter vänts på och åsamkats skadorna på halsens framsida och inre strukturer genom tvärförlöpande tryck av ett långsmalt trubbigt föremål.

Dödstidpunkt
Undersökningsfynden talar möjligen för att Saga Forsgren Elneborg avlidit mellan kl 01:20 och 03:30 den 29 april 2023, men tidsintervallet inom vilket dödsfallet kan ha inträffat sträcker sig åtminstone från kl 20:30 den 28 april 2023 till kl 10:30 den 29 april 2023.

Dödsorsak
Undersökningsfynden talar starkt för att dödsfallet orsakats av kvävning och strypning genom tryck mot halsen med påverkan på luftstrupen och huvudets blodförsörjning.

Dödssätt
Undersökningsfynden talar starkt för att dödsfallet orsakats av annan person.
Citera
2024-05-03, 07:16
  #2483
Medlem
drmaximusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Hon blev strypt med en lampsladd och fick en marmorskiva tryckt över sig. Har förstått det som att strypningen var dödsorsak.

Ett jävligt klumpigt sätt att bringa någon om livet på.. Hade det varit ett gäng som svartskallen påstår, hade hon skjutits med ett skott utan tecken till tumult.
Citera
2024-05-03, 09:51
  #2484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drmaximusen
Ett jävligt klumpigt sätt att bringa någon om livet på.. Hade det varit ett gäng som svartskallen påstår, hade hon skjutits med ett skott utan tecken till tumult.
Han måste ha en livlig fantasi. Det jag blir förvånad över är att han medger att han ljuger då och då och verkar dessutom tycka det är okej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback