Citat:
Ursprungligen postat av
nilsson24
Vem r det du kontaktar? Du googlar fram fretaget som str p kontoutdraget och mailar dem? Vad skriver du i mailet?
I de fall jag ftt terbetalningar s har jag ftt tillbaka frn betalningsfrmedlaren. Spelbolagen verkar vldigt sllan betala tillbaka pga miscoding, s ingen strre vits att kontakta dom.
Ungefr s. Har ftt hjlp/tips av andra ocks. Men det jag gjort r i princip att googla p namnet som str i utdraget, alternativt fretagsnamnet + LTD / limited. Hnder att hemsidan kanske heter coolgamegiftcards.com men att fretagsnamnet r acme industry ltd (helt phittat). Vissa r lttare att lista ut n andra.
I mnga fall finns det en hemsida som en riktig e-handel av nt slag. Det jag gjort d r att testa gra ett kp med kort. Sen framgr det ofta vid checkouten eller i kllkoden info om slags betalningsfrmedlare.
Nr jag luskat ut det s skickar jag ett mejl med 6 frsta och 4 sista numrens i kortet och ngot om att deras tjnst anvnts fr unlicensed gambling + miscoding (ej anvnt MCC kod 7995) och hnvisar till visa/mastercards regler kring detta.
Vissa frmedlare svarar och bekrftar terbetalning, andra betalar ut tillbaka helt random utan nn dialog.
De jag ftt tillbaka frn r uk-baserade, antar att det kanske finns juridiska skl. Vet tbh inte vad som gr att vissa betalar tillbaka typ direkt och andra inte alls
Tyvrr r det mnga som inte svarar alls eller spelar dumma. Verkar som att det i princip r omjligt om det r afrikanska eller steuropeiska bolag. Gller allts att ha lite tur gllande vilka man har p utdraget, s r verkligen inte garanterat att man kan f tillbaka ngot bara fr man har skumma fretag bland transaktionerna