Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-09, 21:43
Medlem
Det går inte att ha ett seriöst förhållande med dagens tiktoktittande feministiska tinderskadade illojala brudar/madrasser du har inte flickvänsmaterial någonstans längre däremot en brud med storhetsvansinne om hennes förträfflighet, en hor-variant av prinsessan på ärten du blir erbjuden. Det är inget seriöst inget att bygga en framtid med. Har ingen kärlek för dagens brudar ändå men det är jävligt opraktiskt och knappast bra för skälen och hjärtat känner jag rent konkret angående att gå utan i kärlekslivet, om man inte är beredd att gå med på ett kraftigt nerköp gå runt med en brud som en tredjedel av stan har hanterat.

Brudar det går varken att leva med dom eller utan dom känner jag själv så undrar hur ni män som inte har någon kärlek räknas inte knull nu utan rena relationer hur gör ni gällande förlikningen av saken? Kämpa på ändå utan depression, sorg, tomhet, känna glädje lycka.

Saker som att jobba hårt tjäna massa pengar i karriären, hålla på och träna, äta bra mat, inte vara beroende av lugnande tabletter, eller upprätthålla normala alkohol/drogvanor är möjliga när man går runt i ensamhetens mörker utan någon fin kvinna. Det finns liksom inget motiv till att leva "hederligt" eller vad jag vill ska kalla det.

Så hur har ni män utan kärlek förlikat er med saken?
Senast redigerad av Congelado 2024-05-09 kl. 21:46.
Citera
2024-05-09, 21:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det går inte att ha ett seriöst förhållande med dagens tiktoktittande feministiska tinderskadade illojala brudar/madrasser du har inte flickvänsmaterial någonstans längre däremot en brud med storhetsvansinne om hennes förträfflighet, en hor-variant av prinsessan på ärten du blir erbjuden. Det är inget seriöst inget att bygga en framtid med. Har ingen kärlek för dagens brudar ändå men det är jävligt opraktiskt och knappast bra för skälen och hjärtat känner jag rent konkret angående att gå utan i kärlekslivet, om man inte är beredd att gå med på ett kraftigt nerköp gå runt med en brud som en tredjedel av stan har hanterat.

Brudar det går varken att leva med dom eller utan dom känner jag själv så undrar hur ni män som inte har någon kärlek räknas inte knull nu utan rena relationer hur gör ni gällande förlikningen av saken? Kämpa på ändå utan depression, sorg, tomhet, känna glädje lycka.

Saker som att jobba hårt tjäna massa pengar i karriären, hålla på och träna, äta bra mat, inte vara beroende av lugnande tabletter, eller upprätthålla normala alkohol/drogvanor är möjliga när man går runt i ensamhetens mörker utan någon fin kvinna. Det finns liksom inget motiv till att leva "hederligt" eller vad jag vill ska kalla det.

Så hur har ni män utan kärlek förlikat er med saken?

Har du testat att dra en runk till en Tate-video?

Mängden människor som upprepar tramset de hört från red pill-youtubers är häpnadsväckande.
Citera
2024-05-09, 21:49
Medlem
ladyias avatar
Nu är jag förvisso kvinna men vad fan ska ens något kön med kärlek till. Kärlek är inget konkret ting utan bara en abstrakt eller subjektiv känsla som finns i dig men inte någon annanstans förutom just i dig själv som din egen känsla.
En sådan känsla behöver man inte någon annan för att känna. Det är ett tecken på dåligt självförtroende och är simpelt.
Citera
2024-05-09, 21:53
Medlem
Litenhetens avatar
Män och kvinnor håller ihop för att försörja och uppfostra en familj. Det första behövs inte längre och det andra är icke önskvärt i det postmodernistiska samhället. Kärlek kan inte överbrygga sådant i längden. Dock vänder jag mig emot den underförstådda incelharmsenheten. Man får inget gratis.
Citera
2024-05-09, 21:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladyia
Nu är jag förvisso kvinna men vad fan ska ens något kön med kärlek till. Kärlek är inget konkret ting utan bara en abstrakt eller subjektiv känsla som finns i dig men inte någon annanstans förutom just i dig själv som din egen känsla.

Hunger finns också bara som en känsla i dig. Ska du sluta äta?

Citat:
En sådan känsla behöver man inte någon annan för att känna.

Känner du kärlekskänslor för dig själv?

Citat:
Det är ett tecken på dåligt självförtroende och är simpelt.

Har man dåligt självförtroende om man är kär???
Citera
2024-05-09, 21:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Män och kvinnor håller ihop för att försörja och uppfostra en familj. Det första behövs inte längre och det andra är icke önskvärt i det postmodernistiska samhället. Kärlek kan inte överbrygga sådant i längden. Dock vänder jag mig emot den underförstådda incelharmsenheten. Man får inget gratis.
Precis. MGTOW är vad som gäller. Jävligt trist för föräldrarna dock som inte får uppleva barnbarn, men de kanske är nöjda med dottern trots allt allt. På ett personligt plan föreställer jag mig att det måste vara lite tomt.
Citera
2024-05-09, 21:58
Medlem
ladyias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hunger finns också bara som en känsla i dig. Ska du sluta äta?
Har man dåligt självförtroende om man är kär?
Vem äter när man inte är hungrig. Tror du att prinsarna in Saudiarabien känner sig kära i sina fruar? Nej eftersom dom inte behöver känna såna känslor. Bara svenska män och fjollor som springer runt och känner sig förälskade och kära men till till vilken nytta?
Citera
2024-05-09, 22:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladyia
Vem äter när man inte är hungrig.

Var det verkligen min fråga?

Då tar vi det från början: Du sa typ att kärlek är värdelöst för att det bara är en subjektiv känsla i dig själv. Precis som hunger. Så: är det värdelöst att äta också?

Citat:
Tror du att prinsarna in Saudiarabien knner sig kära i sina fruar?

Om du berättar för mig varför denna fråga är relevant så ska jag svara på den.
Citera
2024-05-09, 22:03
Medlem
Det var jävligt trist såklart att komma till den insikten, men när man ser hur de flesta lever, med sina arga tanter efter ett gäng år, som ej längre är attraktiva, så känns det rätt skönt trots allt.
Citera
2024-05-09, 22:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Det var jävligt trist såklart att komma till den insikten, men när man ser hur de flesta lever, med sina arga tanter efter ett gäng år, som ej längre är attraktiva, så känns det rätt skönt trots allt.

Är inte gifta människor i genomsnitt lyckligare och lever längre?
Citera
2024-05-09, 22:05
Medlem
ladyias avatar
Citat:
Då tar vi det från början: Du sa typ att kärlek är värdelöst för att det bara är en subjektiv känsla i dig själv. Precis som hunger. Så: är det värdelöst att äta också?
Det var mitt svar. Ingen väljer väl att känna sig hungrig om möjligheten finns att avstå från att känna sådan känsla precis som förälskelse. Är det något du inte förstår...
Citera
2024-05-09, 22:07
Medlem
Citat:
Är inte gifta människor i genomsnitt lyckligare och lever längre?

Det beror nog mycket på vilka de var gifta med, var det en utländsk studie? Kanske behagliga feminina kvinnor?

Proverb; Bättre är att bo i en vrå på taket än att hava hela huset gemensamt med en trätgirig kvinna.
Senast redigerad av ES-trader 2024-05-09 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in