Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-10, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Är inte gifta människor i genomsnitt lyckligare och lever längre?

Gifta män, gifta kvinnor lever kortare och är olyckligare än sina singelditos
Citera
2024-05-10, 07:44
Medlem
Alternativt inlägg:

Man jagar efter ytliga bekräftelsekåta tiktok- bimbos.

Man blir besviken att de inte är något annat än ytliga bekräftelsekåta tiktok- bimbos.

Skärp dig och var lite smartare.
Citera
2024-05-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Gifta män, gifta kvinnor lever kortare och är olyckligare än sina singelditos

De flesta mår dåligt av att vara ensamma. Många studier visar att män mår sämre utan relation eftersom många av dem delvis lever på kvinnans energi och hon håller igång familjens sociala liv.

Några källor i högen:

"Män är mer ensamma. Bengt Brülde pekar på att män ofta är dåliga på att vårda sociala nätverk. Det märks inte minst vid skilsmässa där mannen oftast mår sämst och blir mer ensam än kvinnan."

https://www.1177.se/Vasternorrland/l...dar-var-halsa/

"Indeed, divorce is associated with worse physical and mental health more strongly for men than for women (Robards 2012). These negative health effects are not trivial, men are more likely than women to develop suicidality after a separation (Kolves 2010). Women may actually experience some health benefits from breaking up. For example, when stable heterosexual couples are asked to sleep apart (not sharing the same bed or sleeping space), women’s quality of sleep is improved whereas men’s quality of sleep is reduced (Dittami et al 2007).

Much of the negative effect of divorce on health may be explained by changes in lifestyle—such as tobacco and alcohol use (Hemminki and Li 2003). Wives encourage husbands’ healthy behavior (Reczek and Umberson 2012); without this positive influence, divorced men may rapidly fall into old, unhealthy habits. In addition, men may be more emotionally dependent on their romantic partners and have fewer alternative sources of support.

When asked who they would turn to first if they were feeling depressed, 71 percent of men selected their wives. whereas only 39 percent of women selected their husbands (author’s calculations from the General Social Survey, 1972-2012). Married women may maintain a more diverse network of emotional support than married men, and this non-spousal support is important during a separation.

https://www.psychologytoday.com/us/b...ly-tougher-men

I Sverige:

https://www.aftonbladet.se/relatione...r-att-blomstra

https://www.svd.se/a/98ddc93b-b59a-3...sor-an-kvinnor
Citera
2024-05-10, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
De flesta mår dåligt av att vara ensamma. Många studier visar att män mår sämre utan relation eftersom många av dem delvis lever på kvinnans energi och hon håller igång familjens sociala liv.

Några källor i högen:

"Män är mer ensamma. Bengt Brülde pekar på att män ofta är dåliga på att vårda sociala nätverk. Det märks inte minst vid skilsmässa där mannen oftast mår sämst och blir mer ensam än kvinnan."

https://www.1177.se/Vasternorrland/l...dar-var-halsa/

"Indeed, divorce is associated with worse physical and mental health more strongly for men than for women (Robards 2012). These negative health effects are not trivial, men are more likely than women to develop suicidality after a separation (Kolves 2010). Women may actually experience some health benefits from breaking up. For example, when stable heterosexual couples are asked to sleep apart (not sharing the same bed or sleeping space), women’s quality of sleep is improved whereas men’s quality of sleep is reduced (Dittami et al 2007).

Much of the negative effect of divorce on health may be explained by changes in lifestyle—such as tobacco and alcohol use (Hemminki and Li 2003). Wives encourage husbands’ healthy behavior (Reczek and Umberson 2012); without this positive influence, divorced men may rapidly fall into old, unhealthy habits. In addition, men may be more emotionally dependent on their romantic partners and have fewer alternative sources of support.

When asked who they would turn to first if they were feeling depressed, 71 percent of men selected their wives. whereas only 39 percent of women selected their husbands (author’s calculations from the General Social Survey, 1972-2012). Married women may maintain a more diverse network of emotional support than married men, and this non-spousal support is important during a separation.

https://www.psychologytoday.com/us/b...ly-tougher-men

I Sverige:

https://www.aftonbladet.se/relatione...r-att-blomstra

https://www.svd.se/a/98ddc93b-b59a-3...sor-an-kvinnor

Tack för källor
Citera
2024-05-10, 08:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
gifta kvinnor lever kortare och är olyckligare än sina singelditos

Alla siffror jag sett visar tvärtom. Vad baserar du det på?
Citera
2024-05-10, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ladyia
Nu är jag förvisso kvinna men vad fan ska ens något kön med kärlek till. Kärlek är inget konkret ting utan bara en abstrakt eller subjektiv känsla som finns i dig men inte någon annanstans förutom just i dig själv som din egen känsla.
En sådan känsla behöver man inte någon annan för att känna. Det är ett tecken på dåligt självförtroende och är simpelt.
HAHAHAHA

Alltså ni kärringar kan verkligen hitta på varenda jävla felkoppling som finns

Dåligt självförtroende för att man är kär?

Vad ska nån ha negativa tankar till, positiva tankar till? De finns ju bara inom dig?
Varför ska du ha känslan av ångest? De finns ju bara inom dig

Ja du lilla ärthjärna, jag vill inte att du svarar men tänkte bara säga att du flyttade gränsen för IQ nivån brutalt mycket lägre och nu borde den inte bli lägre.... Trodde jag. Så fel jag hade!
Citera
2024-05-10, 08:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Alla är inte gjorda för att komma hem till en gnällig kvinna med PMS efter en intensiv arbetsdag. Vi gillar att få sinnesro när vi kommer hem och att inte behöva planera in stela parmiddagar och värdelösa utflykter på helgerna.

Det hänger troligen ihop med IQ. Lågintelligenta män har svårt att vara ensamma medan vi högintelligenta är självständiga och behöver vårt space och tid för våra specialintressen.

Så skaffa en kvinna som inte gnäller då?

Ditt resonemang skriker inte direkt hög iq....
Citera
2024-05-10, 08:13
Medlem
Citat:
Alla siffror jag sett visar tvärtom. Vad baserar du det på?

Nån podd jag lyssnade på om relationer. Så jag har inte själv gjort studierna.

Skulle nog ha lagt till "enligt mina kunskaper", istället för att barkat fram som sanning slaget i sten.

Men ser man till Incelmännen så verkar singelkvinnor betydligt lyckligare än singelmän. Då torde gifta män vara lyckligare än gifta kvinnor. Därför lever de längre
Citera
2024-05-10, 08:17
Medlem
Citat:
Så skaffa en kvinna som inte gnäller då?

Ditt resonemang skriker inte direkt hög iq....

Det finns inte. Dessutom kvarstår en massa annat störande även om man skulle ta ifrån gnälligheten.
Citera
2024-05-10, 08:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nån podd jag lyssnade på om relationer. Så jag har inte själv gjort studierna.

Skulle nog ha lagt till "enligt mina kunskaper", istället för att barkat fram som sanning slaget i sten.

Kan du ha hört fel helt enkelt?

Citat:
Men ser man till Incelmännen så verkar singelkvinnor betydligt lyckligare än singelmän. Då torde gifta män vara lyckligare än gifta kvinnor. Därför lever de längre

Det var märkliga antaganden....inget av det följer logiskt vad jag kan se.
Citera
2024-05-10, 08:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Det finns inte. Dessutom kvarstår en massa annat störande även om man skulle ta ifrån gnälligheten.

Hur lyckades jag om det inte finns?

Din inställning skriker losermentalitet.
Citera
2024-05-10, 08:46
Medlem
Citat:
Är det en nackdel att vara lycklig och få ett längre liv?

Fast vari ligger kausaliteten? Kan det kanske vara så att singelmän lever ett mer osunt liv än gifta män? Dricker mer, röker mer, tränar mindre, äter mer skräpmat osv?

Detta är parametrarna som tros ligga bakom att nattjobbare får ett kortare liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in